Hoi allemaal, ik maak me toch wat ongerust ( maar terecht vandaar deze vraag) Eergister nog naar de vk geweest hartje klopte alles goed, maar mijn kleine heb een raar bewegings patroon, zo voel k hem een hele dag wel een aantal keren en dan zo paar dagen niet, is dit normaal in deze termijn?
Volgensmij is dat heel normaal. Bij mijn eerste zwangerschap voelde ik de baby vanaf 22 weken non stop en bij deze zwangerschap kwam het pas met 23 weken een beetje op gang en deze beweegt minder. maar op de echo's en doptone doet die het superrrgoed. Als je hem maar voelt. En als het echt ene patroon is, is het helemaal niks om je zorgen over te maken. Zo is je kindje dan gewoon. (Al een beetje eigenwijs) Maar als je je echt zorgen maakt, wel je vk bellen hè. Vorige week zondag had ik dat namelijk. Hele dag kindje niet gevoeld, terwijl ik het elke dag voel. CTG gehad en alles was goed. Maar ik was toch wel even ongerust. Succes..
Ja heb het gevraagd maar kreeg een lullig antwoord, in de trant van "daar hoef je niet voor te bellen" en pas met 28-30 weken moet je hem elke dag voelen, en toen ze hartje gingen luisteren was het van "oh het doet het hoor" , dit was al de zoveelste keer dat ze zo deed, dus heb dinsdag een intake bij een andere praktijk, voelde me namelijk ook niet op me gemak om te bellen omdat het enige wat ze dan zei is, geen bloedverlies, geen kramp enz niks aan de hand dus..
Wat een lullige reactie van je VK zeg.. Je maakt je gewoon zorgen en dan krijg je zo'n reactie. Maar inderdaad pas vanaf 28 a 30 weken voel je hem echt elke dag. Nu hebben ze nog wat ruimte om zich te 'verstoppen' qua bewegingen.
Ik lees die reactie van je vk nu pas. Wat belachelijk..! Dat bepaald zij niet of je wel of niet belt..! Heel goed dat je naar een andere gaat voor een gesprekje. Als je het niet vertrouwd, moet je altijd bellen. Liever 10x te vaak, dan 1x te laat.
Ja zoiets had ik dus ook . Vandaar de switch naar andere vk Maar goed dit bewegings patroon is dus wel normaal
@little22miracle, ik ben zo blij dat jij deze vraag hier heb neer gelegd. Ik heb onze wonder ook al een paar dagen niet gevoeld terwijl ik met 18 weken bijna dagelijk plofjes voelde. Ik ben nog niet zo ver als jou maar ik ben nu wel net zo gerustgesteld als jou. (denk ik).
ik ben ook wel blij met deze vraag..voelde m regelmatig maar nu al een paar dagen niet.. (of ik twijfel dan of ie t is)
Ik voel deze kleine zo sinds week 18 elke dag een keer of 20... Maar bij eef had ik dat totaal niet, die voelde ik ook pas rond een week of 28 af en toe.. Heb dat aan mijn verlos gevraagt en die zegt dat het ligt aan het kindje en de ligging van de placenta... Maar bij twijfel altijd bellen!
Het gaat erom of het verschilt van het 'normale' bewegingspatroon. Met 25 weken voelde ik mijn dochtertje ook 2 dagen heel erg weinig, ik heb toen de VK gebeld en ben meteen doorgestuurd voor een CTG en echo in het ziekenhuis omdat ik de baby normaal veel en veel vaker voelde. Alles was gelukkig goed, maar als je duidelijk verschil merkt met wat normaal is, is dat wel degelijk een reden om contact op te nemen met je VK, ook al ben je nog geen 28 weken en 'hoef' je de baby nog niet elke dag te voelen.