16.3 wk zwanger + gevoelige buik!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jetje1991, 28 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jetje1991

Jetje1991 Actief lid

16 mei 2016
    370
    519
    93
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik heb al een tijdje een gevoelige onderbuik. Als ik erop druk, ik snel op sta of ga liggen en m'n buik aanspan, of als er iets tegen mijn buik aan stoot.. dan is dat erg gevoelig. Pijnlijk wil ik het niet noemen, maar het voelt wel vervelend. Het voelt een beetje zeurend en ook gespannen.. Ik ben ook nog nooit eerder zwanger geweest, maar mij lijkt niet dat dit hoort?

Ik heb al contact gehad met de verloskundige. Zij belt mij straks hopelijk nog terug. Blaasontsteking is het ook niet.. dat heb ik vanmorgen laten testen.

Ik lees veel op internet over steken en krampen maar dat is dus niet het geval. Het kan misschien zijn dat mijn baarmoeder groeit, maar ik voel dit dagelijks en vrijwel constant. Kan dat??

Zijn er vrouwen met ervaringen?? Ik maak me zorgen en wil het liefst gewoon een echo.. aangezien mijn controle pas 7-11 is. Maar dat doen ze dan blijkbaar toch niet zo snel..

Hoop dat iemand mij een beetje gerust kan stellen..

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het groeien van je baarmoeder kan flink pijn doen hoor, grote kans dat je nu vooral je banden voelt. Dit kan echt pijn doen bij opstaan enz!

3. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.839
    113
    Klinkt als bandenpijn/groeipijn baarmoeder. Heb je er ook last van als je hoest of niest? Hier dook ik soms ineen op het moment dat ik een snelle beweging maakte of als er teveel druk op kwam te staan.

Ben benieuwd wat je verloskundige zegt!

4. Jetje1991

Jetje1991 Actief lid

16 mei 2016
    370
    519
    93
    Vrouw
    Ja ik ben bang om te niezen omdat het zeer doet inderdaad. Vk heeft nog steeds niet gebeld...

5. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.839
    113
    Dan klinkt het inderdaad als bandenpijn/groeipijn. Dat kan echt heel naar voelen.. Hopelijk kan de verloskundige je ook een beetje geruststellen:)

6. Aanoniemous

Aanoniemous Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.556
    962
    113
    Vrouw
    heb ik ook vanaf 16 weken. En nu nog steeds bij mij is het de ene dag erger dan de andere.
    verloskundige zegt waarschijnlijk gewoon last van groeiende baarmoeder. aangezien het ook mijn eerste zwangerschap is.
    ik moet maar extra rustig aan doen was het advies :)

7. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Heb ik ook rond die tijd gehad. Vk dacht toen ook aan bandenpijn en/of groeiende baarmoeder.
    later ook veel buikpijn maar dat was meer toe te schrijven aan darmen.

8. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je pijn kan ook veroorzaakt worden door bekkenklachten, is vaak niet alleen bij je bekken, maar ook boven je schaambeen/bij je onderbuik

Deel Deze Pagina