hee meiden, ik ben happiedepeppie in verwachting van een broertje of zusje voor onze mannetjes! Ik ben totaal niet ziek geweest bij onze jongens (soms wat weeig en moe) maar deze keer ben ik al vanaf week 5/6 ziek en beroerd. Gelukkig niet spugen, dus ik weet dat het nog erger kan!!, maar zo dag en nacht beroerd zijn en twee kleintjes hebben rondrennen is zwaar..... Nu heb ik vanmorgen mijn leidinggevende gesproken omdat ik me gister voor het eerst ziekgemeld heb. Ze heeft mee aangehoord en we hebben afgesproken dat ik het deze week en volgende week nog aanzie en ze meld me ziek als 'griep'. Mocht het hierna niet beter gaan, dan ga ik het traject in 'ziek door zwangerschap' met alle poespas en arboarts, uitkering enzo. Nu hoooooop ik zo dat dit niet nodig is (werk in de zorg en vaak vroeg, door de vroege tijden/luchtjes/eten, is het werken nog onmogelijker geworden) en hoop ik dat ik me vanaf volgende week weer beter voel, als ik eenmaal ruim 12 weken ben..... wie herkent dit en bij wil ging het echt weer over en bij wil niet? En wat zouden jullie tegen die tijd doen, de ziektewet in?? Of is dat overdreven? Vind het heel lastig....straks ben ik ineens weer kiplekker en dan zit ik in de ziektewet.... alle tips/ervarigen en oplossingen zijn welkom, thanx alvast!!
T is natuurlijk heel erg verschillend, maar ik was met 15 weken van de ergste vermoeidheid af. Misselijk werd vanaf week 12 al wel minder. Maar ja, een vriendin van me zat met week 6 al ziek thuis, ging echt niet. Hopelijk knap je snel weer op!
Ik zit hier ook erg mee, werk ook in de zorg ( thuiszorg) en vraag me ook af hoelang ik dit nog vol kan houden. MOet ook vroeg beginnen en soms tot laat werken en dat met die vermoeidheid. Vreselijk, ik ga ook een gesprek aanvragen met mijn leidinggevende, misschien kunnen ze me passend werk bieden op kantoor ofzo want dit hou ik niet vol. Zeker niet het tillen van de clienten.
Tja, het kan alle kanten op. Je kan ook ziek en vermoeid blijven. Ik zou het week voor week aankijken en als je de ziektewet ingaat, dan is dat wel voor een goed doel. Hier overigens tot ong. 12 weken zwangerschap vermoeid, maar misselijk tot de 24e week. Net zoals jij....niet overgeven maar de hele dag door misselijk.
Thanx meiden! Tja, die vermoeidheid.... die had ik bij de jongens ook maar dat vind ik nog niet zo erg.... tenzij je niet vooruit te slepen bent, dan is het anders, maar die vermoeidheid is bij mij niet het probleem. Bij de jongens was dit met 18 weken over en dat hoop ik nu ook weer. Tis meer dat ik dag en nacht misselijk ben, slapjes voel (vaatdoek), veel hoofdpijn heb en erg duizelig (vooral met bewegen en omdraaien/bukken). En omdat ik niet herken van mijn eerder zwangerschappen, weet ik niet wanneer dit over gaat of uberhaupt... mijn baas vroeg dit nog, wat denk je zelf? Gaat het snel beter worden?? Euh.... Weet ik toch niet!! Dus tja, voel me dan ook een beetje opgejaagd dat ik mezelf maar een paar weken moet geven... maar als dat nou niet zo is?
We kunnen elkaar de hand geven...hier nog eentje die zwaaar beroerd is... ik heb mijn hoop gevestigd op rond de 14/15 weken.. toen was het over bij mijn dochter en was ik weer zo fris als een hoentje. I.i.g. vergeleken met de weken ervoor. De HCG piek is voorbij bij een week of 15 (niet bij 12 weken) en dan heb je grote kans dat je je weer een stuk beter gaat voelen, maar een klein aantal mensen zijn langer erg beroerd. Ik zou het dus nog even aankijken tot die tijd als ik jouw was voordat je die ziektewet trajecten in gaat zetten. Weet uit ervaring (bekkeninstabiliteit vorige zwangerschap) dat dit een hele toestand is. succes en ik hoop dat je je snel beter voelt!
Ik voelde me zo rond de 11 weken ineens veel beter. Althans, toen was de misselijkheid voorbij. Heb jij dus helemaal niks aan, zo ver ben je nu al. Vermoeidheid werd wel iets minder, maar heb ik nu nog (nu 20 weken.) En in ruil voor de misselijkheid heb ik er nu flinke buikpijn voor in de plaats gekregen. Ben me nu aan het afvragen wat ik erger vindt.. pff... we moeten er wat voor over hebben! Gewoon afwachten, meer kun je niet doen. En inderdaad, mocht je toch de ziektewet in moeten, is het voor een goed doel! Hou je taai en succes!
Hier nog zo 1. Al een dikke week erg misselijk met overgeven erbij. Sinds gisteren medicijnen hiervoor gekregen van de HA. Vanaf vandaag 100% ziekgemeld ivm zwangerschap. Hoop echt dat ik me snel beter ga voelen, dit is niks! Jij ook succes, hoop dat jij ook snel opknapt!
Ik ben tot week 20 heel erg ziek geweest; misselijk, moe, hoofdpijn.. afschuwelijk. Heb de laatste weken ook halve dagen gewerkt. Tussen week 20 en week 24 ging het goed en mijn vriend en ik gingen langzaam geloven dat ik het ergste gehad had. Tot ik in week 25 weer ziek werd; weer misselijk, moe en hoofdpijn. Die is eigenlijk de hele tijd gebleven en ben nu 39 weken. De laatste paar weken ben ik echter niet meer misselijk gelukkig. In week 25 heb ik me op aanraden van de gynaecoloog 100% ziek gemeld. Ik kreeg steeds meer last van een harde buik en dat is niet goed. Na mijn ziekmelding ging het een stuk beter met me. Dat was natuurlijk ook de bedoeling! Ik kon rusten wanneer ik wilde en hoefde me niet meer beter voor te doen dan ik was. Dat doe je toch onwillekeurig op je werk. Ik zou het rustig aankijken als ik jou was. Je hoeft je niet 100% ziek te melden; misschien ben je met 50% al geholpen. Het is toch fysiek zwaar werk wat je doet. Je baby heeft je nu nodig en daar moet je rekening mee houden. Sterkte met je beslissing!
Met 14 weken was ik ineens van de misselijkheid af. De vermoeidheid is eigenlijk helemaal niet weggegaan.
Ik heb me ook eigenlijk tot aan de bevalling echt ziek gevoeld. Met 12 weken ben ik ook ziekgemeld ivm zwangerschapsgerelateerde klachten (ben meerdere malen opgenomen geweest). En pas 1 dag na de bevalling voelde ik me weer top. Bij mij is inmiddels gebleken dat ik erg gevoelig ben voor hormonen. Nu voel ik me super en geniet ik intens van onze dochter. Van de zwangerschap heb ik niet genoten, geen roze wolk voor mij.
Ik ben de hele zwangerschap misselijk geweest. Ik voelde me vooral 's nachts en 's ochtends erg beroerd. Ik was dan 's nachts uren wakker. Het brak me op. Kan het goed voorstellen dat het nog zwaarder is met twee kleine kindjes erbij. Als het niet gaat dan gaat het niet. Dan ben je gewoon ziek en moet je rust zoeken. Dat hielp bij mij het beste.. rustig aan doen.. heel erg rustig aan doen. Dus dat is mijn tip (voor zover dat lukt met twee kleine kindjes). Sterkte ermee en ik hoop dat jij niet de hele zwangerschap zo beroerd blijft.
Bedankt allemaal voor jullie reacties, tips en lieve woorden! Wat zijn weer dan eigenlijk een hoop meiden ziek hè tijdens de zwangerschap. Ben echt verwend, de andere keren nergens last van gehad....
oh oh die hormonen ook he.. hopelijk duurt het niet lang meer. hier de zwangerschap van mijn zoontje van 6 weken tot 10 weken misselijk. de zwangerschap van mijn dochter was ik van 5 weken tot 14 weken ontzettend misselijk. heb toen emesafene gekregen en dat hielp wel wat.
Pfff, hier nog eentje. Misschien heeft het ook met de winter te maken. Ik heb het meeste last van de vermoeidheid. Op het werk moet ik me echt er doorheen slepen. Ik sta in een winkel en dat is dan doodvermoeiend. Terwijl ik normaal echt altijd actief ben enzo. Hopelijk blijft het niet al te lang hangen. Ben pas 5 weken zwanger ongeveer. Moet er niet aan denken dat dit tot de twaalfde week zo blijft, of erger nog, nog langer.
Vanaf een week of 6 begon ik misselijk te worden en tot week 25 was ik niets waard, dagelijks overgeven en niets kunnen eten, heel naar! Daarna werd het iets minder, maar ik ben tot het einde misselijk gebleven, waardoor ik om de zoveel dagen nog moest overgeven en haast niets kon eten. Hopelijk is het bij jou snel voorbij! Sterkte hoor.
hier ook heel beroerd geweest deze zwangerschap en met de eerste had ik nergens last van! Ik ben tot 10/11 weken misselijk geweest, de hele dag door (zonder te spugen), nu is het zo goed als over, heel soms komt er nog iets even opzetten maar das dan ook zo weer weg. Wat mij trouwens erg heeft geholpen is vitamine B, jammer genoeg heb ik die tip pas gekregen na 6 weken beroerd te zijn geweest, maar ik was binnen 3 dagen heel wat opgeknapt en voelde me eindelijk weer een beetje ok vandaar dat ik tot 10/11 weken misselijk ben geweest...nam ik de vitamine iets te laat dan kwam het meteen weer opzetten....en nu ben ik sinds 1,5 week gestopt met de vitamine B en het lukt ook zonder dus ik ben er wel door denk ik.
Ik ben sinds 6 weken misselijk en erg moe en nu nog steeds helaas. Heb me ook ziek gemeld vanaf het begin ziek door zwangerschap. Ik maak vakantie huisjes schoon en dat gaat nu echt niet lukken ben blij als ik thuis iets kan doen, maar dat doe ik verdeeld over de dag of meerdere dagen. Heb emesefene gehad maar dat hielp niet heb nu primperan en dat onderdrukt alleen het spugen de misselijkheid die blijft. Ik ga er maar vanuit dat het zo blijft dan kan het alleen maar meevallen. Bij mijn zoontje was het met 14 weken over nu helaas dus niet.