zoals de titel al zegt, ik val te veel af. ben nu 13 weken zwanger en voor mijn zwangerschap woog ik 79.8 kg en had ik ook wel overgewicht, maar omdat ik zo ziek ben geweest de afgelopen maanden en ik niks meer lust weeg ik nu nog maar 67 kg. dat vind ik echt een heel verschil en iedere dag val ik weer meer af. en begin me nu toch wel zorgen te maken omdat ik overal hoor dat afvallen schadelijk kan zijn voor je kindje! ik heb a.s woensdag afspraak met de VK, kan ik tot die tijd wachten of zeggen jullie bel haar maandag maar op? kan het echt zoveel kwaad?
Geloof dat ze't inderdaad als "zorgwekkend" zien als je meer dan 5% van je start gewicht verliest. Gewoon goed aankaarten woensdag, ik zou er zelf niet eerder voor bellen, die twee dagen doen't 'm niet (of verlies je gewicht in recordtempo?). Voel jij je geruster als je maandag zou bellen, moet je dat gewoon doen natuurlijk. Als iemand echt teveel afvalt hebben ze geloof ik bijvoeding (drankjes enzo?) maar daar weet ik't fijne niet van. Succes.
Hey nenny! Hier nog 1 nu 11 kg kwijt! Heb helaas geen goed nieuws voor je.. Bij 9 kg kwijt moest ik opgenomen worden voor vocht en bijvoeding en sondevoeding totaal 8 dagen! Als nog weer afgevallen als ik nu nog 1 kg kwijt ben word ik weer opgenomen.. Je kan wel wachten tot woensdag! Tip die ik kreeg: heeeeel veel kwark eten, ontbijten met croissants. Soep voor het eten nemen en vooral steeds kleine beetjes eten die je lekker vind! Ook moest ik stoppen met werken zodat ik geen energie verspil. De baby maakt het niks uit die eet jou wel op! Heb dit heeeel vaak gevraagd maar artsen en vk blijven dit zeggen! Succes!
Ik verloor de eerste 13weken ook 15kilo. 3weken in het zh gelegen. daarna thuis nog 6weken sondevoeding. Ben nu 34 weken.. maar weeg nog steeds 7a8 kilo onder mijn startgewicht. Succes! Beterschap
o jee, hier schrik ik best wel van, vooral omdat ik ook elke dag blijf afvallen...maar hoe gaat dat in zn werking dan dat je word opgenomen. word je dan door de VK doorgestuurd?
Bij mij ging het idd via vk. Hoop voor jou dat het niet nodig is! Indd goed blijven drinken! Succes meid!
Ook ik ben heel veel afgevallen in het begin. Ik was dan ook uitgedroogd door spugen dus moest toen ook opname. Heb toen dag of 4 in het ziekenhuis gelegen en heb met naar huis gaan flesjes bijvoeding voorgeschreven gekregen. Ik ben nu 1 kg zwaarder dan mijn begin gewicht. Voor je baby kan het echt geen kwaad. Zeker omdat je zelf al aangeeft overgewicht te hebben dus eet de baby gewoon van jou reserve. Dat was in mijn geval ook zo. Ga je niet heel erg zorgen maken meis, maar geef het wel goed aan. En ziekenhuisopname komt ook wel weer goed. Is beter voor je als het nodig is en dus uiteindelijk ook voor je baby. S6 en sterkte.