ik erger mij groen en geel!

Discussie in 'De lounge' gestart door elfje2010, 12 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elfje2010

elfje2010 Lid

8 dec 2012
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn ouders hebben op een huurwoning gereageerd via de woningbouw vereniging, het is nieuwbouw en klaar rond oktober, er zit wel een inkomensgrens op! Je mag niet meer dan 34.868 euro op jaarbasis verdienen, regels zijn regels dat snap ik, maar als je toch 23 woonjaren hebt en je word afgewezen omdat je 2 maanden van het jaar een paar overuren hebt gemaakt dan word ik daar zoooo pissig van!

de woningbouw heeft 10% ruimte om mensen boven die grens toch een woning toe te wijzen en zelfs dan kan het nog niet! Door deze regels is het dus zo dat als je er 20 euro boven zit je dus niet in aanmerking komt voor een gemiddelde woning, maar of tussen de mindere buurten terecht komt of je scheel betalen aan huur wat niet mogelijk is, ik ben er zo kwaad van.

mijn ouders wilde dit zo ontzettend graag en waren zelfs nog 5 woningen niet eens vergeven dus wat doen ze nou moeilijk, het heeft niet geholpen maar ik heb even me gal gespuugd bij die woningbouw! ! Echt belachelijk!

2. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Tsja wij verdienen ook €15 teveel dus moeten in de vrije sector huren.. Heel krom allemaal want een hypotheek krijgen wij niet omdat we zogenaamd niet de hypotheek van €800 kunnen dragen maar wel kunnen huren voor €803..

3. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Regels zijn nu eenmaal regels. Wij hebben er ook last van gehad. Ik heb mijn contract laten aanpassen zodat ik minder uren betaald kreeg anders konden we ook geen woning krijgen. Nu verdienen we echt duizenden euro. Mijn man heeft een WW uitkering en ik werkte 20 uur maar dat was nog te veel. Nu werk ik maar 15 uur.
    Die 10 % bewaren ze hier voor noodgevallen aan het einde van het jaar en voor woningen die ze niet kwijt kunnen. Onverhuurbare bejaarde flats die dan wel voor hogere inkomens beschikbaar zijn.

We kregen van de woningbouw te horen dat we dan maar een vrije sector woning moesten gaan huren of gaan kopen. Nu kun je helemaal geen hypotheek krijgen met een WW. En van 20 uur kan je niks kopen. Vrij sector is hier in het dorp zowat niet. Afgelopen jaren een paar appartementen maar met 2 honden, konijnen en een kinderwens moet ik daar niet eens aan denk. Eengezinswoningen moeten we naar de grote stad en dan betaal je minstens 1000 euro wat dus echt niet op te brengen is.

4. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Tja, dat zijn nu eenmaal de regels, balen natuurlijk, maar je ouders zijn niet de enige.
    Ik zit goed in mijn woning gelukkig, maar anders zou ik ook een probleem hebben, want ik zou ook een veel duurdere woning moeten huren als ik hier weg zou willen.

5. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Heel vervelend maar ze moeten nu eenmaal ergens een grens trekken.

6. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Ik vind het ook zo'n raar systeem.. om die reden hebben wij vorig jaar een huis gekocht. Met hypotheekrente aftrek betalen we minder dan de huur van ons oude huis. En dit huis is groter.. Zelfde wijk.
    Wel flauw hoor en sneu voor je ouders

7. perzik

perzik Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.263
    0
    0
    Erger ik me ook aan! Grens ligt te laag qua inkomen. Wij zitten ook helemaal vast door deze te lage inkomens grens! Grrr....:x

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #8 Devilschase, 12 mei 2014
    Laatst bewerkt: 12 mei 2014
    Ik kon ook geen sociale huur krijgen maar bij mij is t nog complexer.

Ik verdien op papier 35000 euro per jaar incl werktoeslagen, dertiende maand etc. Maar omdat ik student ben gaat er elke maand 25% van mn salaris af. Alleen gaat dit niet van mn bruto jaarsalaris af op papier.

Dus op papier is t 35000 maar in werkelijkheid veel en veel minder omdat er 8750 euro wordt ingehouden dus mijn werkelijke salaris is maar 26000 ongeveer. k moest dus particulier huren voor bijna 800 euro per maand. Terwijl mijn inkomen maar 1500 a1600 euro is ex belastingtoeslagen. 1900 incl waarvan dus 800 euro huur en 560 euro kinderopvang plus nog de vaste lasten af moet.

9. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Hier ook geen sociale huur mogelijk. We huren particulier voor 800e per mnd exclusief gas water elektriciteit. Een appartement zonder balkon of tuin, geen lift. Gelukkig op de 1e verdieping. De overige bewoners, op onze bovenburen na, hebben hun appartement gekocht en betalen all maal rond de 600-650e per maand. Nogal een verschil. Maar mijn vriend heeft een tijdelijk contract en ik heb een studieschuld maar wel vast contract. Deze 2 zaken drukken zodanig het hypotheekbedrag wat wij kunnen krijgen dat kopen voor ons nu niet aan de orde is. Maar omdat we ook weer niet het minimum verdienen hebben we geen recht op soc.huur en bleef dit als enige mogelijkheid over. Gelukkig wel een speeltuintje voor de deur en in een heel fijn veilig dorp!
    Ik begrijp wel dat wij geen sociale huurwoning krijgen, maar de vrije sector huurprijzen zijn echt belachelijk hoog...verhuurders weten dat veel mensen op de vrije sector zijn aangewezen. Appartement boven het onze, met balkon, wordt voor 1200e excl. verhuurd.

10. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Woningbouw is zoiezo frustrerend. Wij hebben wel recht op een sociale huurwoning maar als er 40.000+ staan ingeschreven is de wachttijd meer dan 2 jaar.
    Particulier huren kan niet, daarvoor verdienen wij te weinig. Tja.. Woningbouw is een beetje als de belastingdienst.

11. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Zo hebben wij het met huurtoeslag. Hebben we nooit gehad. Ons huurhuis zat 3 euro boven de grens. Maar we mochten ook niet goedkoper wonen want daarvoor verdienden we weer 5 euro teveel. Echt van die zure dingen.

12. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Dat is inderdaad zuur MI87...

13. Misslegend

Misslegend Actief lid

7 jul 2012
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    Same problem...

Wij kunnen ook niet goedkoper huren, zitten er een paar tientjes boven (nu nog..). Door omstandigheden zit ik in de zw. Zodra deze wegvalt is de huur veel te hoog en niet te dragen met één inkomen. Ivm de huurprijs is er ook geen mogelijkheid tot huurtoeslag.

Blijven hopen dat vl een vaste aanstelling krijgt en we iets kunnen kopen, of ik snel werk vind na beëindiging van mijn zw.

14. June86

June86 Lid

19 jun 2012
    91
    0
    6
    Wij hadden dit probleem ook! Alleen kwam de woningbouw met het idee om het alleen op mijn naam te zetten! En als je 2 jaar verder bent kan de partner er ook bij! En toen kon het gelukkig wel.

15. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Dat probleem hadden mijn man en ik ook toen we net gingen samen wonen (toen nog niet getrouwd)
    Wij zouden samen net aan 10 euro te veel verdienen om in deze flat te mogen wonen.
    Duurder huren zou het uhm niet worden want dat zou te duur zijn.
    Dus heeft mijn man zich op deze woning ingeschreven en toen we de woning toegewezen kregen heeft mijn man de woning geaccepteerd en ik ben er toen gelijk bij gaan wonen maar heb nog 3 maanden bij me ouders ingeschreven gestaan.
    Vervolgens na 3 maanden heb ik me bij laten schrijven als inwonend en toen kregen we te horen dat ik pas na 2 jaar samen wonen of zodra we getrouwd zijn ook op het contract erbij kon als hoofdbewoner.
    Naja toen we vorig jaar getrouwd zijn hebben we dat gelijk ook geregeld.

En nu wonen we dus wel in de flat die we kunnen betalen.

Niet echt geheel eerlijk maar we zijn natuurlijk ook geen dief van eigen portemonnee

16. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    zo zou ik het ook doen!

is toch belachelijk al die regels.. als je nou 4000 per maand verdiend kan ik het begrijpen..

maar 15 euro te veel?.. ongelofelijk

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier was het net zo.. Nu gelukkig via via een ander huis maar voorheen betaalde we 900 excl voor een flatje in een achterbuurt.

Deel Deze Pagina