Iedereen behalve ik

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door snoebeltje, 23 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Bah bah bah even mn ei kwijt:
    3 (!!!!) :confused: nichtjes van mij zijn zwanger, en een vriendin en de vriendin van mijn neef.
    Iedereen heel snel...
    Ik weet wel, ik ben pas in januari begonnen. En ik ben 16 jaar aan de pil geweest.
    Ik voel me soms zo wanhopig als ik weer ongi word.
    Vinden jullie dat raar?
    Heb even wat peptalk nodig.
    Ik realiseer me overigens dat ik eigenlijk niets te klagen heb hoor aangezien er meiden zijn die nog veeeeel langer aan t wachten zijn op een kindje :oops: .
    Maar ik wil even van mij af schrijven.
    Liefs

2. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Ik ken het... in mijn omgeving waren er ook 4 in de eerste ronde al zwanger...
    Maar toch denk ik dat als ik eenmaal zwanger zal zijn dat ik het nóg meer zal waarderen omdat het toch wel even geduurt heeft... Kop op, je hebt in principe pas 4 keer kans gehad op zwangerschap. Heb je al een beetje een regematige cyclus?

Veel succes hoor!

3. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    Nee ... nou ja vind jij dit regelmatig?
    28-30-32-21-34
    Lief dat je reageert

4. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Snoebeltje: Ik denk dat heel veel meiden hier dat gevoel wel herkennen, ik in ieder geval wel. Vier collegaatjes, twee vriendinnen en een nichtje... En allemaal binnen een half jaar :( Maar houd moed meis, je bent echt nog niet lang bezig en er is geen enkele reden om te denken dat het bij jou ook niet snel gaat lukken. en als je straks uitiendelijk zwanger bent, dan maken die paar maanden helemaal niets meer uit.

Over je cyclussen: ik vind ze niet echt super regelmatig, maar ook niet heel onregelmatig, ze lijken eigenlijk wel een beetje op de mijne :) . Denk in ieder geval niet dat je nu reden tot zorg hebt, iedereen kan af en toe een keer een vroeger of een later eitje hebben, maar een cyclus van rond de 30 dagen lijkt me heel netjes.

Heel veel succes, hoop dat het snel lukt!

5. brechje

brechje Actief lid

21 apr 2009
    341
    0
    0
    Ken het gevoel, hier ook iedereen..
    En dan hoor je afgelopen week weer 1..*zucht*

En over je cuclus; geloof me, vergeleken bij die van mij is dit regelmatig.

6. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Hee meis! Heel herkenbaar hoor! Het lijkt wel of iedereen om je heen ineens chronisch zwanger is, en daar mag je best een soort van jaloers op zijn, hoewel het natuurlijk niet echt jalouzie is maar jij wilt het gewoon ook heel graag! Is ontzettend frustrerend, in mijn vorige relatie liep ik daar ook een aantal jaren tegenaan en het doet gewoon iedere keer weer zeer als je hoort dat er weer iemand zwanger is...Hou vol meid, er komt een dag dat jij zwanger bent, en dat anderen denken...grrr waarom zij wel en ik niet ;)

7. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Ach ja.. ken het ook wel wat hoor.. Zit in ronde 9, buurvrouw loopt met een dikke buik rond en er is vandaag voor haar BIJ MIJ een kraampakket afgeleverd omdat ze niet thuis is.. *boehoe* heb hem maar in de kast gezet, want het kijkt me aan!!!

8. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Mooi gezegd Stienke! Straks zijn er weer anderen jaloers op jou, terwijl je dat waarschijnlijk helemaal niet in de gaten hebt...

Je cyclus is op zich wel oké... in het begin kan het nog wel wat schommelen hoor!

Hoe ver ben je nu in je cyclus?

9. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    Jeetje ik ben zo blij met jullie reacties!
    Ik ben echt stinkjaloers op de meiden die zwanger zijn in mn omgeving al gun ik het ze echt!!!
    Ik ben donderdag 16 april voor t laatst ongesteld geweest.
    Hoe zou ik nu t beste mn eisprong kunnen uitrekenen als je naar mn cyclus kijkt?
    Doen jullie ook ovulatietesten of kijk je t nog even aan?
    GRRR wou dat ik nu gewoon naar de dokter kon, me helemaal laten checken en kijken of alles in orde is.
    T is toch lang hoor dat dat na een jaar pas mag....
    Liefs en alvast dank voor jullie reacties en blij dat ik niet de enige ben die dit voelt.

10. little angel

12 nov 2008
    77
    0
    0
    bediende (ambtenaar)
    Erembodegem (Aalst)
    Hier nog eentje dat dit herkend! En dan is er nog zo eentje bij probeerde zwanger te geraken en het niemand gunde om zwanger te zijn terwijl zij bezig waren en bij haar is het rap prijs natuurlijk. Ik gun het iedereen want ik weet hoe hard ik er ook naar verlang. Maar bij iedereen gaat het zo snel of is het onverwachts en wij zitten hier maar te wachten en te hopen. Kheb ook al een miskraam achter de rug en heel wat negatieve momenten in ons leven, het is net of het geluk ons niet toegelaten is.
    Ik moet een dezer mijn regels krijgen...ben benieuwd...kvoel totaal niets.
    Wel de afgelopen 2 weken veel slijmpjes en pijn in de zij en nu een totaal andere stoelgang. Ben benieuwd
    Veel succes meiden en positief blijven denken ;)

11. justfem

justfem Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.950
    0
    0
    PT Vormgeefster FT Mama
    Zuid-Holland ergens onder de rook van Rotterdam
    @snoebeltje: we hebben allemaal onze baaldagen en het komt helemaal hard aan als je net weer een nieuwe ronde in gaat en je krijgt dan te horen dat iemand zwanger is. De vraag waarom zij wel en ik niet? komt ook in mijn gedachte voor, dat komt omdat het iets is dat je graag wilt hebben, maar waar jezelf helemaal geen invloed op uit kunt oefenen.We kunnen alleen maar hopen dat we ook niet al te lang hoeven te wachten.

Af en toe even uithuilen en lekker van je afkletsen hier op het forum helpt goed bij het verwerken van je 'nog-niet-raak'-dag.
    Ik hoop niet te lang meer op een zwangerschap hoeft te wachten en je de vervelende maanden dat het nog niet raak was achter je kunt laten. ;)

12. little angel

12 nov 2008
    77
    0
    0
    bediende (ambtenaar)
    Erembodegem (Aalst)
    Hier nog eentje dat dit herkend! En dan is er nog zo eentje bij probeerde zwanger te geraken en het niemand gunde om zwanger te zijn terwijl zij bezig waren en bij haar is het rap prijs natuurlijk. Ik gun het iedereen want ik weet hoe hard ik er ook naar verlang. Maar bij iedereen gaat het zo snel of is het onverwachts en wij zitten hier maar te wachten en te hopen. Kheb ook al een miskraam achter de rug en heel wat negatieve momenten in ons leven, het is net of het geluk ons niet toegelaten is.
    Ik moet een dezer mijn regels krijgen...ben benieuwd...kvoel totaal niets.
    Wel de afgelopen 2 weken veel slijmpjes en pijn in de zij en nu een totaal andere stoelgang. Ben benieuwd
    Veel succes meiden en positief blijven denken ;)

13. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Snoebeltje heel herkenbaar hoor jouw gedachten! Het komt ook omdat jezelf zo graag zwanger wilt zijn en het op dit moment nog niet van toepassing is. Ik weet nog dat ik 2 jaar geleden heel erg jaloers was op al mijn collega's die bij de sinterklaasviering waren met hun kids. Voelde me echt verdrietig en mailde mijn man toen nog dat ik zo graag een kleine wilde :( Het jaar later was ik zelf op de sinterklaasviering aanwezig met mijn eigen mannetje!! :D
    Ik duim voor je dat jij ook snel mag vertellen dat je zwanger bent!!

Veel geluk!

14. ruby82

ruby82 Actief lid

30 dec 2008
    238
    0
    0
    amsterdam
    he ook ik ken het.
    Beide kanten vna het verhaal zelfs. Ik was in september 2008 gestopt met de pil en glijk zwanger. Ik was echt helemaal overdonderd en begon zelfs een beetje te twijfelen. Helaas is dit met 9 weken misgegaan. En nu, wacht ik sinds november en ik wil het nu ZOOO graag. In mijn omgeving zijn de laatste paar maanden ook veel zwangeren. Ik moet zeggen dat ik het er best moeijlijk mee heb. Ik was al zwanger en zo snel. Nu mis ik 1 eileider, heb ik een onregelmatige cyclus en lukt het niet :( . Ik ben soms bang dat het nooit meer gaat lukken nu.......

15. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Hoi,

Ik heb me ook 1,5 jaar zo gevoeld. Ik kreeg zelfs een miskraam op het moment dat het bij m'n zusje wel goed ging. En hoe blij ik ook voor haar was, het deed pijn. Na 1,5 jaar de moed opgegeven en toen werd ik spontaan zwanger. Ik heb nu een prachtige dochter, die ik des te meer waardeer, omdat ik weet dat het niet allemaal vanzelf gaat.
    Ben nu zwanger van een tweede wonder, ook op het moment dat ik het niet verwachtte.......

Ik gun het je van harte en hoop dat je snel een wondertje mag verwachten. Bedenk dat er maar erg weinig vrouwen zijn, bij wie het echt niet lukt. En waarom zou jij erbij zitten? Je hebt een redelijke cyclus, dus elke maand kans!!!!

Heel veel succes

16. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    het is fijn dit allemaal te lezen.
    Ik weet het, t heeft geen zin en misschien een negatief effect om me druk te maken of te hopen dat het raak is, maar ja hoe zet je je gedachten uit???
    Tips?
    Liefs

17. wiebertje

wiebertje Fanatiek lid

2 feb 2009
    1.095
    0
    0
    Ik dacht ook precies hetzelfde maar toen werd ik zwanger uiteindelijk wel een miskraam gekregen maar toch ben wel zwanger geweest, daardoor was ik een stuk geruster erop.

Ik heb het ook als ik op straat loop overal zwangere vrouwen waar komen ze ineens allemaal vandaan :evil: .
    We moeten inderdaad positief blijven :D

18. borntotry

borntotry Actief lid

11 jan 2009
    132
    24
    18
    Nieuw Vennep
    ik herken jouw verhaal ook!
    ik heb zelf na 6 weken zwangerschap een miskraam gehad en hoorde in die tussentijd en na de miskraam dat er 3 vrouwen in onze vriendengroep zitten die nu ook een bol buikje gaan krijgen.
    Dan zit je gezellig op een verjaardag met zo'n baklap :cry: en zij maar zo blij doen natuurlijk. (neem ik ze ook echt niet kwalijk, diep in mijn hart gun ik het ze ook wel)
    Ik heb er eigenlijk nog steeds behoorlijk veel last van en had mezelf al voorgenomen niet meer zoveel op feestjes te komen om de confrontatie uit de weg te gaan tot ik zelf weer zwanger zou zijn, maar aan de andere kant kan ik dat mijn vriend ook niet aandoen, dat doet ons sociale leven ook niet erg goed.

19. mas

mas Actief lid

26 jan 2009
    207
    0
    16
    Oh wat herkenbaar... achteraf samen met een vriendin achter gekomen dat we tegelijkertijd met de pil waren gestopt... nu vermoeden we dat zij zwanger is (ineens iets met de darmen en intolerantie voor alcohol) ja ja ja ja ja !!!
    Ik ben blij dat ik het nu al vermoed, zodat wanneer ze het gaat vertellen ik wel enthousiast kan zijn... mijn vriend zegt dan... tja misschien is het bij ons de volgende ronde ook wel raak, zijn jullie nog tegelijkertijd zwanger.. maar krijg soms zo het gevoel overal achteraan te hobbelen... kennen jullie dat???

20. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    Ja ik herken het...
    Ik ben trouwens ook bang dat ik onvruchtbaar ben ofzo. Herkennen jullie dat ook?
    Bah. IK BEN GEFRUSTREERD!!!!
    En ik ben nog maar sinds januari bezig... :confused:

Deel Deze Pagina