Hoi iedereen, Ik ben vandaag ruim zeven weken zwanger en zo onzeker als wat! Behalve dat ik nog weinig klachten heb, heb ik deze weken echt geprobeerd rustig aan te doen met mezelf zo gek te maken. Ik heb afgelopen maandag een goede echo gehad; een kloppend hartje! Maar die onzekerheid blijft, zeker na 2 miskramen denk ik dan.. Nu heb ik sinds ik zwanger ben maar 2 of 3 keer aan mijn BBM gevoeld, omdat ik overal lees dat je dit gewoon NIET moet doen!! En die keren kon ik hem niet voelen. Dit was in de ochtend op hetzelfde tijdstip. Nu ging ik vanochtend voelen (in een super onzekere bui, ik weet het dom dom dom!) en nu ligt hij heel laag Ik ben van plan om morgen weer de vk te bellen. pff wat een slopende weken zijn dit toch. Over ruim 3 weken pas de tweede echo, maar dat lijkt wel 3 jaar.. Blij dat ik hier even mijn hart kan luchten. Liefs Raatje
Hoi, Ik weet niet wat je met BBM bedoelt? Wat ik wel meteen lees is dat je erg bang bent en het erg moeilijk maakt voor jezelf. Ik heb zelf ook een geschiedenis van miskramen en een bbz, maar ik heb er altijd voor gewaakt om mezelf gek te maken. In de wetenschap dat stress ook niet goed is. Natuurlijk ben je hyperalert op signalen en snel bang, dat had ik ook wel, hoor. Maar ik heb ook heel erg leren relativeren en daarbij heb ik ook heel erg veel gelezen en gepraat over het hele proces van zwanger worden, zwanger zijn en ook miskramen. Daardoor kon ik beter relativeren en bepaalde dingen plaatsen. Wat ik verder heb gedaan is VEEL afleiding zoeken, zoveel mogelijk bezig blijven. En lotgenotencontact gezocht. Dat was ook heel erg helpend. Probeer de drangen om jezelf te controleren en direct negatieve conclusies te trekken te onderdrukken, hoe moeilijk ook. Het kan ook goed gaan! Ik weet niet met hoeveel weken je je eerdere miskramen hebt gehad? Als je die termijn voorbij bent scheelt al een hoop. Een kloppend hartje is altijd goed nieuws, dan is de kans al weer kleiner. De hormonen spelen nu spelletjes met je, probeer daar ook bewust van te blijven. Rustig aan en sterkte! Groetjes Patricia
Meis, Gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat een leuke en spannende tijd!! Hier ook 2 miskramen gehad en nu pril zwanger, ook ik maak mezelf soms helemaal gek. Wat betreft je baarmoedermond, mijn gynaecoloog heeft gezegd dat zelfs ervaren gynaecologen hier geen conclusies uit kunnen trekken. Je baarmoedermond kan nu laag zitten en over paar uur weer hoog, het zegt niks. Niet meer voelen meis, je maakt jezelf alleen nog maar gekker, terwijl het niets zegt. Bel je verloskundige op van de week, praat over hoe je je voelt en vraag daar begeleiding in. Dat helpt wel.. Succes meis
Ah, het kwartje valt mij mij, de baarmoedermond Nee, daar kun je zéker in het eerste trimester niets aan ophangen hoor! En als je gaat voelen loop je het risico dat een bloedvaatje knapt en je een bloeding krijgt, waardoor je nóg meer stress krijgt!
De hoogte van je baarmoedermond zegt weinig of het goed of fout gaat. Als je darmen vol ontlasting zitten zal je baarmoedermond anders liggen dan als je darmen (of blaas) leeg zijn. Niet meer voelen probeer te genieten van die mooie echo die je al hebt gehad. Hopelijk heb je een fijne verloskundige bespreek dat je angsten mee. Gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Waarom zou je aan je baarmoedermond voelen? Niks biedt zekerheid, niks.. Klachten hebben ook niet. Geen klachten hebben hoeft helemaal niet erg te zijn.. Herken t wel maar de eerste drie maanden moet je jezelf echt doorworstelen. Afleiding zoeken, bezig zijn.. Weet dat t killing is hoor, na 5 missed abortions.. Maar t lukt je wel!! Succes en probeer te genieten!
bedankt allemaal voor jullie lieve reacties. Ik moet me ook gewoon vasthouden aan de goede echo! Gelukkig heb ik een fijne verloskundige. Toen we een afspraak maakten, zei ze wel dat als ik weer onzeker wordt ik altijd mag bellen. Er kan dan ook een echo gemaakt worden als ik dat zou willen (het liefst kijk ik iedere dag even haha!). Jullie ook gefeliciteerd met je zwangerschap!
Moet je ook gewoon doen dan hoor. Weet je ik heb mijn vorige zwangerschap negen maanden in angst geleefd. In het begin had ik nog een verloskundige en mocht elke week komen luisteren. Tot ik in het ziekenhuis terecht kwam. Was tot en met de bevalling bang om hem te verliezen. Nu heb ik op een of andere manier n knop om weten te zetten, geen idee hoe? Mijn life line deze x is mijn angelsound !! Topding! Vanaf 9 +3 hoor ik het hartje al en dat geeft me rust! Zet 'm op en geniet!
Ja, dat is waar, ik heb dan de Luvion doppler, maar dat is ook heel geruststellend, maar kan pas wat later in de zwangerschap. Ik heb 'm aangeschaft met 13 weken en kon en kan het hartje én bewegingen heel mooi horen!