Ik zit ff met een dilemma. Ik heb 1 aug een afspraak gemaakt bij de verloskundige. Bij een praktijk dus. Nu was ik net bij de assistente van mijn huisarts en die vertelde mij dat mijn huisarts (zit ik net) ook verloskundige is. Dus dat ik daar ook heen kan. Nu twijfel ik. Vooral omdat in mijn vorige zwangerschap ik veel complicaties had die niets met mijn zwangerschap te maken hadden en ze mij door lieten lopen van "ach het zal met met je zs te maken hebben" en een huisarts pikt dat natuurlijk, helemaal met mijn medische geschiedenis veel sneller op..... Dus wat te doen? Ik neig nu meer naar mijn huisarts. Wat kunnen jullie m,e hierover vertellen, je huisarts als vk? Voor en tegens?
Ik zou willen dat ik de keus had. Zeker als je het "goed" kan vinden met je huisarts zou ik daar voor kiezen. Ik zit dus bij een verloskundigenpraktijk omdat de huisartsen hier in de buurt geen verloskundige hulp meer kunnen/mogen geven. En ik had echt 100 x liever mijn huisarts gehad dan die 4 verloskundigen hier in de praktijk. Ze zijn wel kundig vind ik, maar je bent toch meer een nummer. En net wat je zegt, je eigen lichamelijke klachten... je huisarts kent jou toch beter. Die weet wel wanneer het zomaar zorgen zijn of als er echt iets aan de hand is. Dus persoonlijk zou ik er niet eens aan twijfelen, ik zou lekker bij je huisarts gaan
Hoi, om te beginnen...lekker doen waar je je zelf het prettigst bij voelt. Ik had bij mijn eerste zwangerschap mijn huisartsen, maar dat NOOIT meer. Nu zit ik dan ook bij een verloskundigepraktijk. De begeleiding van mijn huisartsen was tijdens mijn eerste zwangerschap wel OK, maar niet super. Zo werd ik bijv. niet doorgestuurd voor een echo na een bloeding (heb ik zelf maar een pretecho laten maken of het nog OK was-gelukkig wel) en wist hij niet dat de baby in de buik ook de hik kon hebben (op het laatst hikte ze echt veel in mijn buik en ik wilde weten of dat normaal was). Ook moest ik later terug voor bloed prikken bij 30 weken (ivm negatief bloed) omdat ze dit vergeten waren. Vlak voor de bevalling had ik ook iets mee moeten krijgen om een beetje navelstrengbloed vd baby in te doen (omdat ik negatief bloed heb), maar dat waren ze ook vergeten. Maar de bevalling...vreselijk! Ik had een vervangende huisarts (omdat het weekend was) en dit was/is echt een vreselijke man uit de middeleeuwen. Ik ga maar niet in details, maar het verschil met deze huisarts thuis en de verloskundige in het ziekenhuis (rara de bevalling thuis ging voor geen meter) was een wereld van verschil. Misschien scheelt het dat ik in een dorp woon en de huisartsen daar nog achterlopen.... Onze huisartsen hebben trouwens na vele klachten van deze vervangende huisarts de samenwerking met hem opgezegd. Maar ik weet niet hoe het met vervanging van jouw huisarts zit als deze niet kan? Maar ik had dan ook geen andere complicaties en in jouw geval is dat wellicht wel weer handiger bij een huisarts. Maar nogmaals...je kan altijd overstappen van huisarts naar vk of andersom lijkt mij. Succes ermee!
Ja idd qua vervanging wil ik het ook wel weten ja. Er zijn 2 huisartsen die het doen bij ons in de praktijk.... Dus ze zullen mekaar vervangen denk ik, maar ik wil niet zomaar een vreemde aan mijn bed hebben (al denk ik dat het me tijdens de bevalling niets meer uitmaakt hihi)
Ik loop bij de verloskundigepraktijk, maar zodra ik lichamelijke klachten heb ga ik gewoon naar m'n huisarts. Dit zou jij ook kunnen doen bij complicaties. Of is dat geen optie? Ik vind het juist wel prettig om dit gescheiden te hebben: m'n verloskundige voor de zwangerschap (wat leuk is) en m'n huisarts voor lichamelijke klachten (de nare dingen).
hmmmm ik heb zoveel nare dingen meegemaakt in mijn vorige zwangerschap dat ik eigenlijk mijn huisarts er dichtbij wil hebben......volgende week woensdag naar haar toe, denk dat ik dan de "deal" maar ga maken dat zij mijn vk word.
Op hun site staat dit: Buiten kantooruren bel je met de huisartsenpost. Je moet bij het bellen aangeven dat het om een bevalling gaat, de assistente zal je dan terug laten bellen door de dienstdoende verloskundig actieve huisarts of verloskundige uit het land van Altena. Deze arts/verloskundige zal contact met je opnemen, indien er twijfel is of de bevalling begonnen is zal hij eventueel bij je langskomen. Wanneer de bevalling begonnen is zal deze arts één van ons inschakelen om de bevalling verder te begeleiden. Dus dan krijg je iemand die je nog nooit gezien hebt......hmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Ik lees hem anders. De vervangend arts/verloskundige komt evt langs als er twijfel is of de bevalling is begonnen. Is de bevalling echt begonnen, dan belt die arts "één van ons" waarmee ze dus één van je eigen artsen bedoelen.