???naam claimen?? ik zou dit al helemaal geen dilemma vinden hoor * je bent nog niet zwanger * jullie voornemens zijn om te verhuizen * jullie hebben weinig contact met de buren * een naam kan niemand claimen
@Ella, dat wil ik hiermee ook zeggen, dat als je niet zo veel contact hebt met iemand, dat het dan niet zo'n probleem is...en met mijn post wil ik ook zeggen dat niemand een naam kan claimen. Omdat sommige meiden voorstellen 'vooroverleg' te hebben met mensen met een kindje met dezelfde naam; ik vind dit dus niet nodig om de reden dat niemand een naam kan claimen. Dilemma is misschien een verkeerd gekozen woord, maar ik denk er af en toe wel over na, vooral omdat de huizenverkoop momenteel niet hard gaat...En nee, ik ben nog niet zwanger, maar mag er toch al wel vast over nadenken?
ja tuurlijk babs! sorry dat van dat claimen heb ik idd verkeerd begrepen! daar heb je helemaal gelijk in hoor. maar kan me voorstellen bij TS nu het werkelijkheid is geworden dat ze er miss toch over wil hebben! anders zit het miss niet lekker? ik dacht dat je er zelf mee zit , (door het woord dilemma idd) En tja wat de huizenmarkt betreft.... tis idd bagger , maar tkan ook zo gaan! succes met de verkoop en hopelijk zijn jullie spoedig zwanger!
Ik zou de naam niet gebruiken, want ik ben graag origineel. Maar goed robin komt sowieso wel veel voor dus gek is het niet.
Meiden, bedankt voor jullie reacties, dat had ik even nodig. Wij blijven (voorlopig) gewoon bij de naam Robin!
Ik zou het ook bij die naam houden, zeker als je gevoel zo sterk is. Je wil geen spijt krijgen later! Ik had hetzelfde met vrienden, maar die staan een stuk dichterbij, die noemden hun zoontje Tigo terwijl onze naam Tycho was voor onze uk.. Dus nu toch maar iets anders bedacht die we eigenlijk NOG leuker vinden
Ik zou die naam gewoon houden (het is trouwens de 2e naam van onze zoon, had 'm eigenlijk al sinds middelbare school in gedachten - en het is ook nog eens de 2e naam van mijn vriend). Een collega is maar een collega, die maakt niet voor altijd onderdeel uit van je naaste kring. Mijn nichtje heeft hetzelfde gehad, maar toen ging het om het zusje van haar man. 2 volle nichtjes met dezelfde naam, toch maar niet - je blijft elkaar je leven lang tegenkomen. De laatstgeborene van de twee heeft toen toch maar een andere naam gekregen.
Hebben bijna hetzelfde meegemaakt. Een meisjesnaam hadden wij al gevonden maar de jongensnaam was zo moeilijk. Uiteindelijk een naam gevonden die wij alletwee echt helemaal geweldig vonden! Helemaal in de 7e hemel. Ik google de naam kom ik de babyfoto van een zoontje van een vriendin tegen. Het mannetje heeft dus DE naam als doopnaam. Heb toch met haar overlegt wat zij er van vond en zij vond en vind het geen probleem dat wij die naam zouden gebruiken. Nu alleen nog maar een aantal weken afwachten of we de naam ook echt gaan gebruiken of dat het toch de meisjesnaam wordt
Ik heb al vanaf kleins af aan een naam in mijn hoofd voor een jongetje. Nu is mijn nicht afgelopen week bevallen van een zoon en ik had sterk het gevoel dat zij dezelfde naam hadden. Gelukkig is dit niet zo, maar als dat wel zo was geweest dan had ik mijn zoontje (als ik die krijg ) toch dezelfde naam gegeven. Ik loop er al zo lang mee rond! Dus ik zou gewoon deze naam nemen.
Als ik het goed begrijp is het niet de enige naam op jullie lijstje. Dan zou ik denk ik een andere naam uit de top drie kiezen. Ik lees veel dat collega's komen en gaan. Maar dat is niet altijd zo, ligt ook wel een beetje aan je beroep denk ik. En zeker als je dan ook nog redelijk vriendschappelijk met elkaar omgaat. Overigens zou ik niet een andere naam nemen omdat ik vond dat het niet zou mogen hoor. Een naam kan inderdaad niet geclaimd worden. Maar ik zou het gewoon zelf niet willen.
Ik zou ook gewoon voor Robin gaan hoor! Één paar weken voordat ik van quincy ben bevallen, heeft een collegaatje van me een zoontje gekregen, hij heet ook quincy
Als het voor jullie de naam is en dat hebben jullie toen al genoemd, doen! Je hoeft het niet uit te leggen maar als je ze ziet kan je gewoon zeggen dat het voor jullie altijd de naam is geweest voor jullie zoon, klaar Ik zou het bij familie anders vinden en het dan niet doen. Maar een collega, nee geen probleem.