oei geitenkaas gegeten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nath1986, 21 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Dag,

Ik heb zonet een broodje geitenkaas gegeten dat ik bij de bakker heb gehaald.

De geitenkaas kwam uit zo een emmertje en smeerde ze op een broodje met honing en pijnboompitten...

Nu het op is vraag ik me af of ik dit wel mocht eten? Ik heb wel al eens zo een broodje gegeten van daar...

Iemand een idee?

2. Antje88

Antje88 Bekend lid

8 mei 2013
    859
    13
    18
    Zolang geitenkaas niet van rauwe melk is gemaakt, is er niks aan de hand. Ik denk ook niet dat de bakker zo snel kaas gebruikt van rauwe melk.

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Kun je prima eten, niks mis mee.

Die rauwmelkse kazen zijn hier eigenlijk niet te krijgen.

4. Blie

Blie Actief lid

24 jun 2014
    281
    0
    0
    Jawel hoor, in delicatessenzaken en bij de groothandel e.d. In een beetje reataurant krijg je echt geen kaasplankje van niet-rauwmelkse kazen ;)
    Als het uit een emmer komt lijkt het me niet dat het rauwmelks is overigens. Je zou het eens kunnen navragen bij de bakker natuurlijk :)

5. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    De meeste mozzarella en parmezaan is zelfs van rauwe melk gemaakt. Al eet ik die wel gewoon.

6. Bloempje34

Bloempje34 Bekend lid

10 dec 2013
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik eet ook gewoon geitenkaas. Wanneer je het idd bij een gewone bakker koopt of gewoon normale supermarkt is het over het algemeen goed. Het is idd in de speciaalzaken/restaurants vaak wel verkrijgbaar. Als de prijs duurder is dan normaal is dat voor mij wel een teken om ff te checken.

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Maar parmezaan mag dan weer wel gewoon. Rauwe melk of niet...
    Beetje bakker zal het zichzelf niet te duur maken denk ik en gewoon kaas van gepasteuriseerde melk verkopen (groothandel-spul).

8. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geitenkaas uit een emmertje klinkt niet als rauwmelkse kaas.

Verder mogen harde rauwmelkse kazen ook gewoon, dus parmezaan is geen probleem.

9. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Nee hoor mozzarella is ook gewoon van gepasteuriseerde melk gemaakt.
    Hmmm net zo lekker als geitenkaas!

10. Blie

Blie Actief lid

24 jun 2014
    281
    0
    0
    "Echte" mozzarella is rauwmelks, maar wat je in de supermarkt koopt niet. Dat is vaak niet eens van buffels zelfs.

11. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Klopt maar das dus niet de meeste mozzarella, de meeste ligt in de supermarkt :D

12. Lita

Lita Actief lid

2 mrt 2014
    385
    0
    0
  13. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Geitenkaas is geen probleem

14. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Geitenkaas kan altijd.:D

Ik heb er bij mijn zoon kilo's van gegeten en nu weer. Heerlijk!

15. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Oooh heerlijk! Ik heb laatst nog een heerlijk broodje geitenkaas uit de oven gegete bij een restaurant...ik nam aan dat dat ook niet rauwmelks was... Het was heerlijk!

16. Hoek

Hoek Actief lid

11 dec 2013
    442
    0
    0
    De brie van de AH mag ook!

17. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is nou eenmaal gegeten, op zich heb je er weinig aan om je er nu erg druk over te maken. Het zal vast wel meevallen.

Overigens heb ik bij de Jumbo bij de verse kaasjes ook rauwmelkse kazen zien liggen. Maar voorverpakt is het denk ik inderdaad wel allemaal gepasteuriseerd.

18. Karin76

Karin76 Actief lid

9 aug 2011
    246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geitenkaas....warm, met honing en nootjes op een salade of broodje...heeeeerlijk!!! En gewoon eten hoor...yumm..wat ze hierboven zeggen. Uit de supermakrt of zon emmer kan geen kwaad.

Er is best veel waarvan mensen roepen dat je dat niet mag eten als je zwanger bent, wat gewoon niet klopt. Ik geniet heerlijk van mijn broodjes brie, geitenkaas, feta door de sla en verse haring en zalm bij ons sushi restaurant :D
    Wat ik echt niet eet is rauw vlees, voorverpakte vis en geen druppel alcohol gedronken ook. En tiramisu sla ik nu gewoon even over als toetje ;)

19. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    De helft, de andere helft niet.

20. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Hier in België is er ff echt wel genoeg mozzarella te vinden in supermarkt die niet gepasteuriseerd is. Let er maar eens op. Al eet ik die wel gewoon, veel kwaad zal het niet doen.

Deel Deze Pagina