Ervaring zwemkleding (met/zonder drijvers)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mirro, 8 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Hoi,

Ik ben op het internet op zoek gegaan naar zwemkleding voor onze zoon. Nu zag ik ook een aantal sites met zwempakjes met daarin drijvers. Heeft iemand hier ervaring mee?
    Ben benieuwd of de kleine echt goed blijft drijven, of is het juist misschien gevaarlijk omdat hij op zn kop wordt getrokken?

Het is voor een kleintje van 1,5 jaar. Over een paar weekjes gaan we op vakantie naar kreta, dus ik wil graag iets goeds voor hem hebben.

Alvast bedankt!

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey,

Hier gewoon een badpakje of een luier....verder er gewoon altijd bij blijven...ze is maar 1 keer koppie onder gegaan en schaterde het uit....dus verder geen zwemband of vleugeltjes of zo.....

En ook geen zwemlessen nog niet...ik heb het idee dat een kindje dat best zelf kan.....Natuurlijk niet zwemmen of zelf weer boven komen..maar lijkt mij met 1,5 dat je ze nog niet alleen in het water laat spelen..en als ze eruit zijn en spelen en per ongeluk erin vallen (hypothetisch) dan hebben ze meestal geen vleugeltjes of band meer om...

Lijkt mij dat die drijver pakjes echt in de weg zitten bij hun natuurlijk beweging...want wat mijn kindje het liefste deed...gaan zitten tot aan haar middel in het water en dan spelen met emmertje en gietertje.....zwemmen in het diepe was en te koud...en vond ze eng...zelfs bij ons op de arm...

Dus kijk eerst ff hier in een zwembad hoe je kleine reageerd op water!! En kijk dan of je idd al die extra dingen nodig hebt...

(wij hadden een bootje gekocht, plastic opblaasbaar) en dat vond ze heelmaalll geweldig...lekker in het zonnetje achter ons aan dobberen als wij in het diepe wilden...lag ze echt helemaal met de benen omhoog genietn van de zon..handjes beetje af en to in het water dopen...maar daar is ze dus nooit! uit gevallen! Hoe wild ze ook deed...misschien ook een optie?

succes in ieders geval en veel plezier op vakantie!!

3. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Het ziet er leuk uit en misschien heeft het ook handige kanten, dat weet ik niet.

Het nadeel van die pakjes is dat ze de veiligheid niet echt vergroten omdat er zowel voor als achter drijvers zitten. Zo'n pak of vestje heeft dus niet het effect van een echt zwemvest. Mijn collega (of haar man) heeft een keer een ander zijn kind moeten redden/optillen omdat het toch echt met het gezicht naar beneden in het water lag en bleef liggen. Het blijft dus enorm uitkijken.

4. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Bedankt voor de info!
    Ik zie de drijvertjes absoluut niet als vervanging van 2 paar ogen die cotinue op hem gericht zijn, hoor! Het gaat me er meer om of ik hem daarmee wat meer vrijheid kan geven.

Meer ervaringen zijn welkom!

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wij hadden een UV pak waar drijvers in zaten. We vonden een uv pak (korte mouwen en korte pijpjes) handig want de zon was erg fel in Turkije en zo verbrandde ze niet zo snel. Van het pak heb ik geen enkele seconde spijt gehad maar de drijvers waren echt een drama. Het bewegen was moeilijk en drijven.....nee helaas deden ze dat niet! Kleintjes gingen koppie onder resultaat...toch weer vleugeltjes om. We hebben mijn dochter ook eens uit het water moeten vissen omdat ze met haar hoofd in het water terecht was gekomen en daardoor een soort van bleef drijven maar niet meer omhoog kwam Erg gevaarlijk dus want dan werkt het boven water blijven erg tegen. Wij konden de drijvers uit het pak verwijderen en hebben dit ook gedaan. Onze kleintjes speelden in die tijd ook alleen in het ondiepe en hadden eigenlijk altijd vleugeltjes om.

Deel Deze Pagina