als ik op het punt sta de huisarts te bellen omdat ik ervan overtuigd ben dat er iets mis is met mijn dochter is het boek echt mijn bijbel! Ik kan daarna veel rustiger de draad weer oppakken, vooral door die verhaaltjes van andere moeders! En idd, wat ze zou moeten kunnen... Volgens het boek zou mijn dochter na deze sprong moeten kunnen rennen. Ik zie het nog niet gebeuren!
Ik vond het ook niks, eerlijk gezegd. Ik zie dat je in Den Haag woont, ik heb hier wel de oude editie, die mag je zo gratis af komen halen (maar ja, dan moet je wel wat anders bestellen bij ECI ) EDIT: een boek waar ik bij de eerste wel wat aan heb gehad en die ik bij nummer 2 af en toe ook ef raadpleeg is 'het eerste jaar met je baby'. http://www.bol.com/nl/p/boeken/het-eers ... index.html
Ik vind het niet geweldig. Ik hoorde vandaag ook dat ze in Oei ik groei echt uitgaan van een hele snelle ontwikkeling, je hebt dan ook snel het idee dat je kind achterloopt. Zelf vind ik je baby van week tot week een heel fiijn boek!
Ik moet toegeven boek gekocht zonder eigenlijk eens goed te kijken. Qua sprongen merk ik niet zo heel veel bij mijn kleintje. Moet er wel bij zeggen qua ontwikkeling ligt mijn kleintje echt voor dus gelukkig hoef ik me er geen druk om te maken maar mij kennende als ik dit boek lees zou ik me al behoorlijk druk om gaan maken als mijn kleintje iets niet kan. Dit boek gaat er idd echt vanuit van een snelle ontwikkeling. Hier kun je dus behoorlijk om gaan stressen. Is eigenlijk wel jammer want ieder kind heeft een eigen tempo en zo kan ieder moeder zich druk gaan maken om een bepaalde ontwikkeling
En als je het boek goed zou lezen, zou je dus ook gelezen hebben dat dát er ook instaat. Dat elk kindje zijn/haar eigen tempo heeft en dat je je niet druk moeten maken als ze niet alles doen wat er bij vermeld staat
ik heb het boek niet maar het lijkt mij dat je kind vanzelf vooruit gaat. Hier zie ik per dag iets nieuws wat ze kan en doet. Lekker brabbelen naar der handen kijken en speeltjes vast pakken en recht op gaan zitten. Of dit bij haar leeftijd hoort geen idee maar zij kan en wil dat dus wrom der tegen houden.en vooral veel stimuleren door der na te praten en woordjes zeggen als mama lekker simpel en makkelijk..hier lacht ze het dan hele maal uit als we dat doen.
Ik herken er niet veel in! Ik vind er trouwens ook veel negatieve voorbeelden in staan! Bijv: over het verliezen van zelfbeheersing.
ik vind het ook een fijne boek. anders ga je hem even lenen bij de bieb en dan kijken of je het een leuke boek vindt. en later kan je het kopen
Ik vind het een fijn boek. Ik besef wel dat dit boek gaat over een gemiddeld kind, dus Jannick kan er wat van afwijken. Maar het geeft wel een 'o dus....' moment. Wel veel herhaling, maar ja, daar lees ik dan overheen.
Ik vind het wel grappig, maar herken de sprongetjes absoluut niet bij Jesse, hij is gewoon net als anders: lief, zoet en makkelijk, helemaal niet huilerig of dreinerig, hij eet en slaapt gewoon net als anders. Maar ik vind het wel leuk om te kijken wat ze ongeveer met bepaalde weken kunnen, en daar zie ik wel veel herkenning in. Hoewel: soms vind ik het wel raar hoor, daar stond op een gegeven moment van een kindje van een maand of negen, dat hij steeds even bij z'n moeder kwam, maar dan weer snel wegrende... En dan denk ik: kind van negen maand die wegrént?