aerosleep in combi met hydrofiel? ervaringen wassen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door bunchy, 18 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.683
    515
    113
    hoi,
    ik heb destijds zo´n duur aerosleep matrasje gehad met een hoes.
    1 matrasje en twee hoesen. Nu gebruik ik vanaf zijn geboorte een hydrofielluier voor onder zijn hoofdje. Hij spuugt nl best veel en anders kan ik die aerosleep hoes elke dag gaan wassen..
    nu vraag ik em alleen af of de aerosleep hoes wel zin heeft? of dat het een grote miskoop betreft?
    en dat matrasje wordt toch ook vrij snel vies als je geen hydrofiel doek gebruikt? en daar heb ik er maar 1 van dus hoe met wassen doen? dan ligt hij een dag of 2 niet op zo´n matrasje ivm drogen lijkt me...?
    hoe doen anderen dat?

2. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    De aerosleep was sowieso een miskoop (mijn mening, maar daar vroeg je om).
    En, als je al gelooft in de werking ervan, dan wordt werking natuurlijk alleen maar minder als jij meer lagen aan gaat bregen tussen het matras en je kind.
    Het kan mi geen kwaad als je de hoes een paar dagen niet gebruikt. Ligt je kind op zn buik of rug?

3. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    De bovenlaag van de aerosleep droogt heeeeeeel snel dus hoeft hij als het goed is geen 1 nacht zonder te slapen.
    Een dunne hydrofiel erover vermindert wel iets de werking lijkt mij maar doordat die dun is valt dat denk ik reuze mee.

4. Trees

Trees Niet meer actief

Ik was mijn aerosleep plus hoes twee keer per week op het korte programma. Misschien dat ik een smeerkees ben, maar heb geen zin om bij elk spuugje de heleboel direct te verschonen ;).

Het kost ongeveer een dagje drogen en dat betekent dat ze overdag een paar slaapjes zonder aerosleep moet stellen. Ik vind het geen miskoop, maar goed dat is wel heel persoonlijk. Vooral met erg warm weer vond ik de aerosleep ideaal.

5. Baby80

Baby80 Actief lid

21 nov 2009
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik earoseep met een hydrofiel en ik heb het zelf getest maar je kleintje kan nog net zoveel adem halen als zonder die hydrofiel.

6. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik vind 'm ideaal en zeker geen miskoop. Zoontje slaapt er perfect op en ik heb de fijne geruststelling dat áls hij op z'n buik gaat liggen, gewoon kan doorademen in het matras. Plus, het grootste voordeel, als hij spuugt verdwijnt het gelijk. Hij ligt er dus niet zelf in en het onderliggende matras blijft schoon. Het matrasje droogt inderdaad binnen 1 dag. Als ik het 's ochtends was, is het 's avonds droog.

7. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    ik heb ook een aerosleepmatrasje. Hebben jullie ook de hoeslakens erbij?

8. Baby80

Baby80 Actief lid

21 nov 2009
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook de hoeslaken, is inderdaad zo droog.
    Leg ook een hydrofiel onder zn hoofdje, was het 2 keer in de week.

9. misa

misa Niet meer actief

Als je kindje op zijn rug ligt, hoef je je toch geen zorgen te maken. En de hydrofiel is sowieso erg dun, dus het zal wel meevallen met het verminderen van de werking van het matras.
    Persoonlijk geloof ik er niet zo in. Als je kindje op de buik slaapt kan ik me indenken dat het je enigzins rust geeft. Maar als hij/zij zelf gaat draaien, dan kan hij/zij (eigenlijk altijd) zelf ook zijn hoofd tillen.
    Het op de buik slapen wordt niet alleen afgeraden ivm verstikking, maar ook met het in een te diepe slaap vallen op de buik, waar hij/zij niet meer uit ontwaakt. Heb ik gehoord..

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar ook dan is ventilatie belangrijk, wat je met een aerosleep wat meer hebt. Maar ik geloof er zelf ook niet zo in. Ik heb wel een set van 2 kleine aerosleepdekjes gekocht, omdat Lisa alleen maar op haar buik kon slapen (die heb je er ook bij, doe je niets aan ;)), het gaf me wel een iets geruster idee. Maar bij het spugen (waar ik het met name voor gekocht had) vind ik het niet handig, want het hoeslaken wordt toch nat en blijft nat. Lisa spuugde veel en ook veel slijm, dat blijft liggen, hoe open de structuur ook is. Na elk slaapje kon het eigenlijk weer in de was, niet handig. Later zijn we het gaan gebruiken onder het hoeslaken, zodat het matras schoon bleef. Nu gebruik ik alleen nog een molton onderlegger.
    Echte miskoop, dat moet, maar helemaal tevreden ben ik er nooit mee geweest.

11. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben ook een aerosleep en deels vanwege de veiligheid maar ik vond het ook gewoon een fris idee. Ik heb er trouwens laatst gewoon nog 1 besteld omdat ze ook wat meer ging spugen in bed en zo kan ik het bedje gewoon gelijk weer opmaken met een aerosleep.

Deel Deze Pagina