Oei, ik groei versus consultatiebureau

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door eve, 17 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Honingbij

Honingbij Lid

10 nov 2005
    96
    0
    0
    Preventiewerker verslavingszorg
    Enschede
    Hoi Eve,

weet je wat nu grappig is? Jij hebt naar aanleiding van de vraag, de antwoorden op het forum en waarschijnlijk van anderen om je heen, voor jezelf een duidelijke beslissing gemaakt. Hierin vertrouw je nu ook meer op jezelf. Je bent dus zekerder en voor Fynn ook een duidelijke, zekere en sterke moeder. Dat voelt voor Fynn natuurlijk ook veel fijner en is hij rustiger. Zo werkt het 2 kanten op!

Veel succes verder,

greetz
    honingbij

2. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Zo is het maar net, Honingbij! Thanks :D

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hier sluit ik me helemaal bij aan!
    Goed gedaan meid!

4. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

ik heb altijd op verzoek gevoed en dat doe ik nog steeds, alleen als hij te lang zonder voeding slaap dan geef ik hem gewoon de fles al slapend en die drinkt hij helemaal leeg. de laaste fles om 23.30 uur geef ik al slapend want als ik dat niet doe dan slaaps hij door en dan komt hij rond een uur of 02.00 uu r snachts.

5. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Ik voed Djaydee ook altijd op verzoek, maar ze heeft voor haarzelf een soort biologische klok ingesteld lijkt het wel, overdag zit er ongeveer 3,5 uur tussen de voedingen en 's avonds krijgt ze haar laatste eten rond 21:30 en dan slaapt ze door tot 5:30, het gaat ons goed en ze is een vrolijke meid. Is zij blij dan wij ook, dus als ze eerder komt krijgt ze gewoon eerder haar eten, wij willen toch ook geen honger lijden. Ik luister maar naar mijn eigen instinct en dat is volgens mij het beste, en dat moet jij ook gewoon doen.

Groetjes Monique76

6. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik voed Mitchell ongeveer om de vier uur. Maar als hij na drie uur echt honger heeft, dan krijgt hij gewoon. Verder maak ik hem na vier uur niet wakker, maar als het echt te lang duurt, dan maak ik hem wakker. Dat is nog een hele opgave, maar ik heb nu gemerkt dat als ik zijn broek uit trek, hij meestal wel wakker wordt, hihi.

Wat ook al gezegd is, een kind kan geen klokkijken. En ze zijn nu nog zo klein, dan moeten ze zelf ook nog een regelmaat vinden.

7. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diƫtist in opleiding
    Een kind kan niet klokkijken, maar Hind is wel een kind van de klok hoor. Altijd al geweest. Mijn man en ik zijn erg van de regelmaat, waarschijnlijk heeft het ze het van ons. :) Ik hield die regelmaat er zelf ook in. Mijn vriendin voedt op verzoek en die heeft absoluut geen ritme. Daar word ik zelf onrustig van en Hind ook. Bij ons dus regelmaat die klopt met Hinds ritme, er zit max. een half uur verschil in de etenstijden. Is ook al vanaf de 6e week dezelfde tijd (ze is nu een jaar).

8. Jenny

Jenny Fanatiek lid

14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ik vind beide belangrijk en denk dat je dar ergens een middeweg in moet vinden. Is voor iedere kidnje weer net ietsje anders.

9. Jenny

Jenny Fanatiek lid

14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Maar kan me goed voorstellen dat verschillende adviezen moeilijk zijn. Zeker omdat je in het begin alles volgens het boekje wil doen (had ik) omdat je nog zo moet wennen. Ik denk dat het na verloop van tijd vanzelf gaat.

10. MaToRo

MaToRo Lid

9 okt 2006
    63
    0
    0
    docent
    Wageningen
    Ik vind dat je moet doen waar jij en de baby goed bij voelt. Dus volgens een schema voeden of op verzoek? Dat is iets wat jij moet beslissen. Jij kent je baby de beste. Geen boek of de CB kan daar tegenop!

Deel Deze Pagina