in slaap vallen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mwjalloh, 13 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    hallo, hoe vallen jullie baby's in slaap? Met mobiel aan, speentje, liedje zingen, even huilen? Mijn kleine kan zoooo moeilijk zelf in slaap vallen.

2. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    Wij hebben geen mobiel boven het bedje hangen. Eigenlijk helemaal geen speelgoed in het bedje. Meer vanwege het idee dat het bedje is om te slapen en niet om te spelen. Dit hebben we trouwens ook niet met ons meisje gedaan.

Ons mannetje leggen we dus in bed als we zien dat hij moe is. Hij krijgt dan een speentje, gaat in de inbakerdoek en meestal begint hij dan te huilen. Dan blijven we even bij hem totdat hij wat rustiger wordt en gaan dan de kamer uit. Vaak begint hij dan ook nog wat te huilen, maar valt vanzelf in slaap.

3. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    mijzelf leek het altijd en nog steeds dat een baby zelf in slaap kan vallen, zo heb je ook niets nodig mocht je een keer een dagje weg zijn. en je hoeft ook niets af te leren. sophie viel altijd huilend/zeurend in slaap. nu soms nog steeds.

4. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    ingebakerd! speentje ff huilen of niet huilen en rustig wakker rond kijken valt dan vanzelf in slaap.

5. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    lekker wakker in d'r 'bedje leggen met een speentje...
    ze gaat dan met d'r handjes in d'r gezichtje en valt dan in slaap.
    Nooit problemen gehad met slapen heb t vanaf het begin zo gedaan...ik heb d'r nog nooooit in slaap gewiegd moet er niet aan denken dat ik dat elke dag zou moet doen :rolleyes:

Soms hoor ik d'r door de babyfoon hele verhalen kletsen...en dan heeft ze de grootste lol...na een paar minuten hoor ik niks meer en dan slaapt ze :D

6. Meestal begint mijn dochter eerst te huilen en te zeuren en dan valt ze vanzelf in slaap. Als ik haar slapend weg leg schrikken ze vaak naar een half uurtje wakker en dan is het ook huilen geblazen. Even kalmeren en dan slapen ze wel were verder.

7. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoontje valt in slaap met de speen al vanaf week 1. Vind het wel prima zo, overdag als hij wakker is krijgt hij de speen niet, maar voor het slapen wel. en 2 vaste knuffels in bed :)

8. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse slaapt al vanaf het begin goed in. Wel met speentje en z'n knuffel, maar dat vinden we prima.
    Eerst luier, slaapzak aan, dan altijd 2 dezelfde liedjes, en dan hup z'n nestje in. Altijd hetzelfde ritueel.
    Nooit huilen ofzo.

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Hier ook elke avond hetzelfde ritueel, maar meneer begint weer te krijsen. Zal wel een periode zijn want daarvoor deed ie het wel goed.
    Vermoeiend hoor. En hij trekt elke keer die speen uit z'n mond. Vroegah kon hij ook zonder speen inslapen.

10. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Altijd mopperen, dna kletsen en dan is het stil
    Wel altijd met zijn ooievaars knuffel (daar heb ik nog 2 reserve van)

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik denk dat ons kindje geleerd heeft om slaap te vallen doordat we hem toch even lieten huilen. In de eerste weken na de bevalling, viel ik enorm snel af (23 kilo in 2 weken) en had ik ook nauwelijks trek (de BV slurpte me letterlijk leeg). Ons zoontje ging om 19:00 naar z'n bedje toe en dan gingen wij eten. Omdat hij altijd ging huilen, heeft mijn man op een gegeven moment besloten dat de deuren dichtgingen en de radio aan. Even 15 - 20 minuten rustig eten. En toen bleek dat de kleine man eigenlijk altijd na 5 -10 minuten in slaap viel en dat werd elke dag sneller. Mama kon weer rustig eten (en dat was maar goed ook) en het mannetje ging lekker slapen. Nu nog is naar bed gaan nooit een probleem. Hij vindt het wel leuk in zijn bedje.
    We hebben maar beperkt speelgoed (nu in het ledikant is het wat meer dan toen hij (tot 6 maanden) in de wieg lag). Geen mobiel (dit zijn prikkels), wel een speentje maar die spuugt hij vlak voor het in slaapvallen uit, en een vaste knuffel (Nijntje aan een doekje). We hebben een speeldoosje en we laten vaak het lichtje nog gedimd even aan zodat hij nog even kan spelen. Op dagen dat hij heeeel erg moe is (KDV en oppasdag opa & oma) gaat het lichtje gelijk uit. Dan wil hij alleen maar slapen!

PS: we hebben ingebakerd tot 10 weken

12. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Wij leggen onze kleine op de buik te slapen. Ik leg hem in bed, stop hem toe, ik zing een liedje en zet dan z'n muziekgiraffe aan. Meestal valt hij meteen in slaap, soms is het even een paar minuutjes zeuren en woelen voordat hij in slaap valt. Overdag hetzelfde, maar dan wil hij soms wel eens een paar minuutjes huilen voordat hij in slaap valt.
    Maar de eerste paar maanden waren hier een DRAMA met slapen en in slaap vallen. Het ging gewoon niet. 's Avonds had hij niet een huiluurtje, maar een huilavond, iedere avond weer. Hij wilde niks, alleen maar op je arm liggen terwijl je met hem liep. Maar slapen wilde hij niet, hoe moe hij ook was, het was gewoon zielig voor hem, vechten tegen de slaap. Mijn man en ik liepen iedere avond rondjes om de tafel met hem, om en om, want we kregen er een zere rug van. Zolang je liep was hij rustig, stond je stil was het huilen. Pas om een uur of 23.00/00.00 viel hij in slaap en konden we hem heel voorzichtig in bedje leggen. Maar pas op, want als hij dan wakker werd kon je weer opnieuw beginnen.
    Na een paar maanden hebben we hem eens op zn buik gelegd en wonderbaarlijk sliep hij toen na een paar minuten. Ookal zegt het CB dat je het niet moet doen, bij ons is het de oplossing geweest. Wij hebben gewoon een buikslapertje.

13. maartje1983

maartje1983 Actief lid

29 apr 2007
    184
    0
    0
    Tayo viel ook nooit zelf in slaap wat we ook probeerde het enige wat hielp was om hem lekker bij je te nemen en dat hij dan in slaap valt, ik ging vaak s middags met hem in bed slapen en in het begin van de avond ook. Maar dit is eigenlijk niet de goede manier. Maar ik ben van mening dat dat vanzelf wel komt.
    Tayo slaap nu vanaf een maand of 6, gewoon altijd goed in zijn eigen bedje zowel 's ochtends als 's avonds.

14. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    gelukkig dan is er nog hoop voor ons haha

15. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    hier ook geen speelgoed in bed, er ligt 1 knuffel in voor als ze wakker wordt, daar grijpt ze naar en dan speelt ze nog een half uur a uurtje in bed voor ze echt begint te dreinen voor eten.

Ik leg haar als ze moet slapen gewoon in bed, meestal valt ze in slaap en soms als ze gaat huilen dan draai ik haar op dr zij en kriebel ik even over dr hoofdje. Dan loop ik weg zodra ze rustig is, Ze valt dan vanzelf in slaap.

Toen ze dit nog niet deed legde ik haar op haar zij neer en stopte haar lekker strak in en pinkte ik haar tot ze sliep en dan liep ik stilletjes weg. Strak instoppen helpt vaak. En ben nooit weggegaan voor ze echt diep in slaap was. Zodat ze wist dat er niets aan de hand was en lekker rustig kon slapen. Soms zat ik daar 45 min, so be it, het heeft er wel voor gezorgd dat ze nu lekker slaapt.

Ik heb haar overigens nooit uit bed gehaald als ik vond dat ze moest slapen. Net zolang bij haar gezeten tot ze sliep. niet halverwege eruit halen omdat ze boos is of huilt, slapen is slapen.

(ik leg haar wel alleen in bed als ik zie dat ze moe is, dus als ze begint de zeuren, gapen of gewoon na de fles want dat is standaart hier, na elke fles even dutten. Hoe ouder ze wordt hoe minder flessen ze krijgt en hoe minder ze hoeft te slapen. werkt als een tierelier zo'n schema, zonder schema is het een ramp hier en zet ze de hele boel op stelten en is ze het liefst 24 uur per dag wakker!)

Deel Deze Pagina