Ons kindje is 5 weken te vroeg geboren. Nu zat ik op de site te kijken van oei ik groei en daar stond dat je voor ontwikkelings sprongen uit moet aan van de uitgerekende datum. Zijn hier mensen die ervaring hebben hiermee. Ik heb niet het idee dat ik 5 weken eraf moet halen maar zeker weten doe ik het niet.
mijn ervaring is dat het wel de uitgerekende datum( hij was 1 week te laat geboren) maar ieder kind is anders dus kijk naar je kind dan weet je het het beste
Die sprongen komen bij vrijwel geen enkel kind in dezelfde weken, of zelfs maanden. De 4mnd sprong zit bij de ene met 3,5mnd en bij ander kind met 5mnd, ook met aterme leeftijd. Ik vond de ontwikkelingssprongen goed herkennen en ze volgden elkaar om de zoveel tijd op. Je ziet aan je kind dat ie uit zijn doen is. En ik vond het fijn om te lezen wat er eigenlijk gebeurt in het hoofdje tijdens en na de sprong (echt verhelderend!). Maar ik zoy niet te veel kijken naar die weken, en vooral niet naar die lijstjes wat het kind dan 'moet kunnen'. Je wordt er alleen depressief van
Hier klopt het grotendeels met de uitgerekende datum...ze was bijna 2 weken te laat. Heb bij de oudste de sprongen nooit zo gemerkt, maar nu bij onze dochter zijn ze erg aanwezig
Ik ben gestopt met lezen na 3 maanden haha, ik heb nog nooit een sprongetje kunnen ontdekken bij onze (inmiddels) peuter Ja ze is wel eens dwars maar zoals ze in dat boek beschreven worden heb ik die periodes nog nooit gezien...
Hier ook een dochter die 5 weken te vroeg is. Bij ons klopte er helemaal niks van de sprongen. Het maakt niet uit of ik de uitgerekende datum nam of de geboortedatum. Met bepaalde ontwikkelingen liep ze heel erg voor op haar leeftijd en met andere dingen weer achter. Ik heb dus helemaal niets aan oei ik groei gehad.