Paracetemol geven?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Chocoladekoekje, Sep 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Ik heb geen idee wat er met Fiene aan de hand is, maar ik vermoed dat ze nog steeds last heeft van haar tandjes:

Ze huilt de hele dag al, wil amper eten en drinken (heeft ook nog maar heel weinig melk op), heeft vandaag bijna niet geslapen (normaal 3x 3 uur en om half 7 naar bed) en zoals ze nu huilt, heb ik het vermoeden dat ze pijn heeft. Ik mag niet in haar mond zitten en ze wordt al boos als ik de fles maar pak..

Ze heeft zaterdag én woensdag een tand gekregen, haar 2 ondertandjes zijn er nu dus al.

Is het verstandig om haar voor de zekerheid een zetpil te geven voor het slapen gaan? Of heeft er iemand meer ideeën over wat het kan zijn?

2. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    Heeft ze ook koorts?

Het kan heel goed zijn dat ze last heeft van tandjes of gewoon een griepje onder de leden heeft.
    Ook kan de reden zijn dat is in een sprongetje is beland, dan kan ze van vrolijke baby ineens omslaan in een huilerig meisje.

Als Lynn zo is, dan geef ik haar wel een pcm voor de nacht hoor!
    Het kan geen kwaad en zolang het niet elke avond is!

Sterkte met je meisje, tis zo sneu!

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Dank je wel! Heb haar voor de zekerheid maar een paracetemol gegeven en hoop dat ze vannacht niet wakker wordt van de honger...

Normaal krijgt ze 4x200cc (en fruit en groente). De fruit en groente heeft ze vandaag wel redelijk gegeten, maar de flessen totaal maar ongeveer 450cc... Wel nog ongeveer 50cc roosvicee, maar dat ging er ook niet van harte in.

Zou inderdaad kunnen dat het een sprongetje is (dan drinkt ze ook altijd erg slecht). Hopen dat het dit keer niet weer 3 weken gaat duren!

4. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Oja, ze had geen koorts! Van de week wel hoge koorts gehad vlak voor haar 2e tandje, maar die is inmiddels gelukkig door :)

5. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    Oh meen je, vorige sprong duurde 3 weken? Arme jij en arme Fiene!

Ik hoop voor jullie op een rustige nacht! :)

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,819
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    als je kindje door de pijn niet kan slapen, zou ik ook pcm geven hoor!
    Huisarts heeft het ook al vaak gezegd: Koorts is geen reden om pcm te geven, pijn en niet kunnen slapen door de koorts wél!

Share This Page