oei, nu al een 2e

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jalou, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Wauw gefeliciteerd!!! Super leuk om twee van die kleintjes te hebben zo kort op elkaar!!
    Even passen en meten, maar geloof best dat jullie eruit komen! Succes!!

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Onze kinderen zullen evenveel schelen, mijn DL is ook 20 maanden als broertje of zusje komt. Hier is het wel een bewuste keuze geweest om er weer voor te gaan, ik wil liever geen al te groot leeftijdsverschil. Toch vraag ik me ook af hoe het straks moet hoor!! Ben niet van plan een duowagen aan te schaffen, wel een buggy en een extra draagdoek (Draag DL ook veel) en de kids gaan een kamer delen, voor zover ze niet bij ons slapen. Voor de rest zien we het wel, ik was al opzoek naar ander werk omdat ik ook bang was dat mn ouders niet op 2 willen passen maar mn moeder zei meteen "Oh opa dan moeten we de logeerkamer nu echt om gaan bouwen!"

3. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hier was het ook gelijk de 1e keer onbeschermd raak, terwijl we voor onze oudste een jaar bezig zijn geweest. Ik was in het begin niet onverdeeld blij, maar inmiddels wil ik geen ander kindje meer dan het kindje dat nu in mijn buik zit (en het meisje dat al rondloopt natuurlijk ;)). Bij ons zit er straks 1,5 jaar tussen, niet heel veel dus. Maar joh dat komt vast goed. De eerste tijd zal heftig zijn, maar daarna komen weer rustigere tijden. Ik hoop dat je gauw kunt gaan genieten! :)

4. misa

misa Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap! wat schrikken en wat leuk!

Hier is mijn zoontje straks 1,5 als de volgende geboren wordt. Wij hebben een draagzak, een goede kinderwagen en willen straks misschien een plankje kopen als mijn zoontje zover is.
    Maar voor de beginperiode van een jaartje hebben we een hele oude en goedkope phil en teds duowagen gekocht (de kiwi explorer). Kijk maar eens op marktplaats.

Of opa en oma wel willen oppassen is geen reden om wel of niet voor een kindje te gaan. Dat komt echt wel goed! Zij hadden vast niet verwacht dat het eeuwig bij eentje zou blijven toch?
    En een kdv: voor de tweede krijg je veel meer belasting terug. Kun je zo een een proefberekening maken op Belastingdienst/Toeslagen

Komt echt wel goed hoor! Het is zeker spannend, maar ook erg leuk! Ze zitten lekker dicht op elkaar qua leeftijd en hebben dan misschien wel extra vee aan elkaar.
    Niet in paniek raken, maar wen er rustig aan. Je hebt nog genoeg tijd!

Wij hebben trouwens veel tweedehands gekocht de eerste keer en dat gaan we nu ook weer doen.
    Hopelijk kun je er snel van genieten!

Deel Deze Pagina