Hoe vroeg testen jullie met een positieve test?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jannn, 9 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik ben heel benieuwd. Wat was op zn vroegst voor je NOD dat je getest heb en hij was positief?

Ik heb afgelopen dinsdag eisprong gehad ( vermoed ik ) al hoewel ik nu pijn in mn buik heb en dat kan toch ook van eisprong zijn ?? Of ook van innesteling?

Wanneer zou ik op zn vroegst een testje kunnen wagen?

2. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Bij m'n eerste testte ik 10 DPO positief, morgen weer 10 DPO en dan ga ik weer een testje wagen :D

3. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Dpo betekend dag na ovulatie?? Dus 10 zou voor mij zijn volgende week vrijdag pas 😉

4. Koon

Koon Niet meer actief

Hier ook 10 dpo. Bij mijn zoon was de test toen zelfs nog negatief.

5. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Bij zoon: op mij NOD.
    Bij dochter: 3 dagen ervoor tuurstreepje, op NOD knaller.

6. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    innesteling voel je niet, kan dus een eisprong of gewoon je darmen zijn geweest. 10 dpo had ik een positieve test :)

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.956
    15.597
    113
    Nabij Utrecht
    Als jij dinsdag je ei had kan je nooit 2 dagen later al de innesteling hebben ;);)
    Hoe weet je trouwens dat dinsdag je ei was (ovu testen??).

Ik testte op 8 dpo licht en op 9 dpo al goed zichtbaar.

8. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    O sorry wist ik niet.
    Ei weet ik niet zeker hoor kan ook vandaag zijn . Maar ik ga uit van de calculator

9. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    die calculators zijn een indicatie. Die kunnen nooit precies zeggen wanneer je ovulatie is. Je weet het alleen met ovulatietesten en evt icm temperaturen.

Ik testte op 9 dpo licht positief

10. Sannie86

Sannie86 Actief lid

29 mrt 2015
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou echt hoe moeilijk het ook is wachten tot je NOD. Maar ik mag niets zeggen eigenlijk want ik heb vroege testen van clearblue gehaald (2 voor 14,95) en had al op vrijdag getest terwijl ik pas zondag mocht testen. Was wel positief!

11. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Dat klopt maar ik wil niks met tempen doen of ovulatietesten. Nooit gedaan ook.

12. rae

rae Bekend lid

17 mrt 2015
    576
    0
    16
    Medemblik
    eerste: na 2 maanden, was een verassing!
    tweede: 8 dagen na NOD
    derde: 4 dagen na NOD
    vierde*: op de NOD
    vijfde: 10 DPO

Was er met de eerste 3 niet heel erg mee bezig met testen, niet ongi was gewoon zwanger!

13. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    De laatste keer op 9dpo een positieve test.

14. ejra

ejra Bekend lid

3 sep 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    bij mijn dochter op 12 dpo
    bij mijn zoon op 8 dpo.

nu zit ik op 10 dpo en ik denk een streepje te zien maar ik twijfel nog. als ik zwanger ben dan moet ik het onderzoek die ik dinsdag in het ziekenhuis heb verzetten want ik mag daarbij niet zwanger zijn. ik doe er morgen nog een denk ik

15. mika

mika Lid

27 jun 2015
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    7 dagen DPO, voelde ik snacht felle ongi krampen, ik wist dat het veel te vroeg was ( ben altijd regelmatig geweest), smorgen had ik een heel klein beetje licht roze verlies, toen wist ik het. 4 dagen voor NOD en test van clear blue gedaan: 2-3 w zwanger

16. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Wanneer je een positieve test kan verwachten verschilt heel erg van persoon tot persoon, en van cyclus tot cyclus.
    Een (bevrucht) eitje doet er ongeveer 5 dagen over om vanaf de plek van de bevruchting (vlakbij de eierstok) de baarmoeder te bereiken. Het eitje kan dus op dag 5 innestelen, maar het kan daar ook nog tot meer dan een week "rondzweven" en dan pas innestelen. Die innesteling zelf kan binnen een dag klaar zijn, maar kan er ook nog eens 3 dagen over doen...

Op Implantation Calculator - When Is Implantation Likely To Occur? | Countdown to Pregnancy kan je berekenen tussen welke termijn een innesteling plaats kan vinden.

Als het eitje dan ingenesteld is gaat het HCG produceren. Het HCG verdubbelt ongeveer elke 2-3 dagen. De meeste vrouwen hebben een begin HCG waarde van rond de 5, dat betekent dus dat je met de allervroegste testen pas 2 dagen na de innesteling een tuurlijntje zou kunnen krijgen. Met een "gewone" test kan dat nog 4-6 dagen langer zijn (gevoeligheid >25 HCG)
    Als je een late en trage innesteling hebt (bv 13 dagen PO), je begint met een laag HCG, dit verdubbelt per 3 dagen en je een gewone test gebruikt kan het dus zomaar zijn dat je pas een week na je NOD een positieve test hebt.

Als je overal geluk mee hebt: innesteling binnen 1 dag op dag 5 na de eisprong, al een relatief hoog hebt HCG om mee te beginnen (iedereen vrouw heeft een beetje HCG in het bloed ook al ben je niet zwanger, dit wordt hoger naarmate je ouder wordt), je HCG elke 2 dagen verdubbelt zou je dus ten vroegste op 7 DPO met een gevoelige test een positieve test kunnen vinden.

MinnieM vindt dit leuk.
  17. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Bij mijn dochtertje op 9 dpo negatief en op 13 dpo positief 😊

18. Jemima

Jemima Bekend lid

7 mrt 2015
    783
    5
    18
    Utrecht
    Hier nu 7 dpo maar ik vind het moeilijk om mij in te houden met testen..!

19. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Wat een duidelijke uitleg dankje

20. LadyLien

LadyLien Niet meer actief

Hier op cd 26 positief getest (ik gok 11dpo), op cd 29 Hcg 598, blijkt wel dat het er 2 zijn :)

Deel Deze Pagina