Welk matras/bedje voor 1,5 jarig zoontje in tent?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door AnnieF, 9 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnieF

AnnieF Actief lid

7 sep 2011
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien kunnen jullie mij tips geven...
    Wij kamperen al jaren, maar nu ons jongste zoontje 1,5 jaar is zit ik toch ff met een dilemma.
    Mijn oudste zoontje lag op die leeftijd in de ene slaapcabine met campingbed, en wij in de andere slaapcabine.
    Maar nu we met beide kids gaan, past het campingbedje niet naast het luchtbed van mijn oudste zoontje. Dan zou hij dus in de voortent moeten slapen, maar dat vind ik eigenlijk maar niks. Daar zit je ook vaak ´s avonds enz.

Hoe doen jullie dit?
    Wij hebben evt. ook nog een 2persoonsluchtbed. Zouden ze daar samen op kunnen denken jullie? Of is hij daar nog te jong voor?
    Wat doen jullie dan, slaapzak of gewoon dekbedje meenemen.
    Ik zat misschien te denken om ons 2persoonsdekbed mee te nemen en ze dan daar samen onder te leggen.
    Ik ben namelijk bang dat hij naar onder kruipt in een slaapzak (aangezien het nogal een draaier is) en er dan niet meer uitkomt....

Ik hoor het graag van jullie

2. Loretta

Loretta Lid

8 jul 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL

Misschien is dit wat?
    Wij gaan dit jaar voor het eerst op vakantie in de tent met onze meiden van 1 en 2,5.
    Wij willen dit luchtbed voor onze oudste aanschaffen, en onze jongste gaat in een campingbedje.
    Het camping bedje + matrasje neemt alleen enorm veel ruimte in beslag.

Succes!

3. AnnieF

AnnieF Actief lid

7 sep 2011
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor het meedenken!
    Ik zie alleen dat de levertijd van dat matras 4 weken is. Dat gaan wij dus niet redden.

Maar ik denk dat hij ook wel op het normale matras kan. Stel dat er nog een rand naast zit, dan zet ik daar gewoon wat tassen neer, zodat hij er niet af kan rollen. Mijn probleem is eigenlijk meer welk beddengoed ik zal meenemen voor hem. Slaapzak, hij alleen onder eigen dekbedje of samen onder 1 dekbed? Wat zou jij doen?

Alvast bedankt!

4. Loretta

Loretta Lid

8 jul 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er staat bij dat het matrasje weer vanaf 18 Juli op voorraad is, neem aan dat het dan geen 4 weken meer gaat duren.
    Maar als het geen probleem is om de kinderen op 1 matras te doen, dan hoeft zoiets natuurlijk niet.
    Die van ons is nog een beetje te jong hiervoor ben ik bang.

Slaapt de jongste in een slaapzak?
    Of onder een dekbed/deken?
    Als dat zo is zou ik beide kinderen elk hun eigen dekbed/deken mee nemen.
    Als jullie oudste zich om draait niet de deken, bijvoorbeeld af trekt van de jongste.
    Of andersom natuurlijk ;)

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Bij deryan kun je ook een los matje bestellen van 130x65 cmx 3,5 cm
    ..::DERYAN.NL::..

Dochter igt daarop met een kinderslaapzak en en molton + hoeslaken en voor zoon wil ik hem ook op het matje leggen en dan met een molton + hoelaken en een ledikant dekbed overtrek met (duo)deken.

ik zou eeen kind van 1.5 nooit onder een 2 persoonsdekbed leggen en ook niet samen met zijn broer op 1 luchtsbed.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lastig he op die leeftijd. Hier hebben ze afgelopen week samen in een slaapgedeelte geslapen, maar lagen soms (vooral Lisa) toch op de grond te slapen, ook al was het maar een klein randje wat over was. Ze lagen ook wel eens bij elkaar op het matras. Maar Lisa is al ruim 2 en dan is het toch anders, met 1,5 jaar onder een dekbed zou ik ook echt nog niet doen. En de kinderen bij elkaar is misschien ook niet verstandig, als de oudste de dekens van zich afgooit (of bij moet in een slaapzak liggen, maar ik zou het dan nog eng vinden).
    Ik zou denk ik ervoor kiezen dat 1 van ons bij het ene kind slaapt en de ander bij het andere kind. Kan je volgend jaar wel weer romantisch samen slapen :). En de jongste dan in een slaapzak of gewoon laken + deken. En volgend jaar is het voor de kinderen superleuk om samen te slapen, de meiden hebben de tent (figuurlijk ;)) afgebroken, lol dat ze hadden!!!

7. AnnieF

AnnieF Actief lid

7 sep 2011
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap het verschil niet helemaal. Of ze nou met 2 matjes of 2 luchtbedden helemaal tegen elkaar aanliggen of op een 2persoonsluchtbed liggen? Is dat anders dan..? Ik vind 2 tegen elkaar eerlijk gezegd enger, omdat ze er dan tussen kunnen belanden.
    Maar misschien hebben jullie andere ervaringen.

Mijn oudste zoontje slaapt altijd in een kinderslaapzak als we op vakantie gaan.
    Mijn jongste zoontje lag vorig jaar in een campingbedje, gewoon op z´n eigen matrasje en eigen deken/laken. maar toen hadden we nog een vouwwagen, dus meer ruimte. Nu gaat dat niet meer.
    Dus voor hem kan ik dan het beste gewoon zijn eigen dekentje en lakentje meenemen? Hoe stop je dit dan goed in, onder zo´n luchtbed? Lijkt mij dat dat losraakt.....
    Vandaar dat ik ook dacht aan een groot deken / dekbed, dat kun je makkelijker instoppen.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik vind vooral de combinatie van uk van 1,5 met 2persoonsdekbed eng, hij kan er heel makkelijk onder raken en is wel erg groot voor zo`n kleintje.

Hier sliep zoon afgelopen mei nog wel in de deryan, maar nu slaapt hij thuis ook in een groot bed en wil daar vast straks niet meer in. En een slaapzak wilt hij ook echt niet meer aan. Dus vandaar een matje met dekens. Bij een klein matje krijg je dat beter vast dan met een grote of anders 1 persoonsspul en dat voor de helft onder zijn matje, dan kan het niet los door zijn eigen gewicht.

Deel Deze Pagina