Hallo allen! Heeft een van jullie al ervaring met Pieter Pot? Ik krijg zo de eerste levering binnen en ben wel heel benieuwd hoe anderen het ervaren en of het iets is wat jullie dan ook regelmatig doen.
Ik moet zeggen, mijn grootste ergernis mbt verpakkingen/plastic gaat over verse producten. Een bakje van de champignons, een of zelfs 2 bakjes van een vleesvervanger, twee bakjes van de verse pasta, als je pech hebt nog een plasticje en een kartonnetje van de tomaten, folietje van groente hier, nog een zakje daar... dat lost dit systeem helaas niet op. Ik denk eerlijk gezegd niet dat ik hier veel zou bestellen. Ben niet zo goed in zo'n statiegeld systeem. Voor de producten waar je toch lang mee doet, of al in een grote zak koopt en zelf in een pot doet, vind ik de verpakking in verhouding minder "erg". En ik hergebruik zelf al glazen potten waar ik kan. Als ik meer ruimte heb om dingen te bewaren, en een moestuin kan inrichten en veel drogen, bereik ik al grotendeels hetzelfde.
Op zich vind ik het idee goed; wij kopen ook zoveel mogelijk verpakkingsvrij. Helaas geen mogelijkheid tot recyclen en al had ik die mogelijkheid wel, afval vermijden is toch het beste. Maar dan wel gewoon in een winkel, en bovendien gaan we daar lopend naartoe. Ik heb een beetje het idee dat er op milieugebied niet echt meerwaarde in zit om boodschappen te laten bezorgen in dieselbusjes, zodat je geen plastic zakje hoeft te gaan recyclen. Als het een lokaal initiatief is, is het nog wat anders maar Pieter Pot bezorgt door heel NL en tegenwoordig zelfs Vlaanderen.
Nouja dit Indus precies mijn twijfelpunt ja. Daarbij kan iedere idioot een pak hagelslag in een glazen pot smijten er een label opplakken en voor 1 euro duurder verkopen. Nah ik ga mijn boodschappen wel gewoon bij de Ekoplaza ofzo dan halen, even kijken of zij ook verpakkinsvrij kunnen werken.
Ik.appte mijn puber gisteren dat ik it liedje in mijn hoofd had maar het was al laat en ik typte per ongeluk pieter pist.... toen hadden we allebei de slappe lach