mijn verloskundige weegt mij helemaal niet.. en die van mn vriendin weegt haar ook niet. worden jullie echt elke keer gewogen?
nou ik vind het de reinste onzin dat een dokter zeurt over 12 kilo te veel bij 32 weken. Het is sowieso tot 15 kilo normaal. De rest is gewoon extra vet of vocht. Ik ben nu 8 kilo aangekomen. Maar weet zeker dat de helft er van van teveel snoepen is wat ik dus in het begin erg heb gedaan.
Mijn gyn. gaf ook aan dat ik moest oppassen met aankomen. Ik ben afgelopen 2.5 maand 6 kilo aangekomen. Nou zie ik wel dat ik op mijn dijen en benen wat voller ben geworden maar ik kon voor ik zwanger werd wel een kilootje extra gebruiken (dus het hoeft er straks niet allemaal van af). Ik lees op veel sites dat een toename van 12-15 kg normaal zou zijn...ik zit nu met 31 weken op 10 kg erbij, volgens mij is dat best netjes....niet? Heb voorheen geen snoepdrang gehad, neig meer naar fruit en komkommers en tomaten (jammie) maar sinds het 'suikerfeest' paar weekjes terug heb ik iets met zoetigheid....best erg lekker! haha. Dan maar wat meer letten op beweging en toch de snoeppot wat vaker uit het zicht zetten denk ik...
Ik hoor dat vaker dat VK niet meer wegen....die van mij doet t elke controle en het word ook genoteerd...
wat raar dat dat verschilt per VK dan.. Bij mij doen ze het alleen als ze het nodig vinden. bv als je een hele hoge bloeddruk hebt of ineens erg veel aankomt of juist niet. Ik weeg mezelf wel en de vorige keer was ik nogal geschrokken omdat ik ineens 10 kilo erbij had rond 25 weken dus ik heb het zelfs nog aan de VK gevraagd en die zei dat ik me er lekker niet druk om moest maken!
Hier wegen ze ook elke keer dat je komt... kom de laatste weken trouwens nauwelijks aan! Tussen 31 en 34 weken 1kg en tussen 34 en 36 weken 2 ons
Ik ben in totaal 9 kilo aangekomen in mijn hele zwangerschap en krijg de laatste 4 er al moeilijk af.Maar goed kan bij iedereen anders zijn natuurlijk.
ik ben nu 20w en 2d en ben nog steeds niks aangekomen. zit nog steeds 2kg onder mn "begin" gewicht. ik snap er helemaal niks van.