Gisterenochtend maakte mijn man me wakker. Hij neemt de voeding van 5.30/6.00 voor zijn rekening. Maar hij vroeg me of ik Kenji wel goed had ingestopt de avond ervoor. Wat bleek, Kenji had zich helemaal omhoog gewerkt, en lag dus letterlijk bóven de dekens! Ik schrok me een hoedje. Maar sindsdien doet ie dit vaker. Met name als ie wakker begint te worden. Hij begint dan meteen te krijsen, en wil ook meteen zijn eten. Meneertje heeft namelijk weinig geduld, en wil als ie wakker is het liefst meteen zijn fles. Maar gaat natuurlijk niet altijd. Mijn schoonmoeder had het nu over inbakeren, en ergens vind ik dat wel een goed idee. Ook omdat Kenji sowieso een onrustige slaper is. Maar hoe doe ik dat, heb ik een speciale inbakerdoek nodig, of kan dat ook met een molton? En hoe kan ik het omhoog werken voorkomen?
Je kan eerst een slaapzak proberen, bij de hema hebben ze die ook in maat 50 en loop je gelijk geen risico dat hij onder de dekens komt
Dus hij mag nu al wel in een slaapzak? Dan hoop ik dat maatje 50 past, want kleertjes maat 50 zijn hem nu sowieso nog te groot..
Mijn dochter deed het ook, omhoog kruipen. Ook MET slaapzak. Uiteindelijk pyama aan in een dikkere slaapzak, en dan bleef ze ookz onder deken warm .
suze ligt ook al in een slaapzak (3 weken oud) wel opletten dat de armsgaten niet te ruim zijn en anders tijdelijk wat kleiner stikken
V&D heeft hele kleine slaapzakjes. Vanaf drie maanden in de kleine Combi sleeper, ideaal. Ik vind losse dekentjes onhandig en gevaarlijk als ze nog zo jong zijn.
Ja, het moeten wel echt kleine slaapzakjes zijn, anders heb ik er nog niet veel aan. Bedankt voor jullie tips, zal zo snel mogelijk eens naar de Hema of V&D gaan in ieder geval.
ik denk gezien het gewicht van je kindje dat de meeste slaapzakken veel te groot zijn. Maar je kan het proberen. Misschien kan je bij je CB eens vragen of ze uitleg kunnen geven over inbakeren en welke doeken je daarvoor kan gebruiken. Niet zo maar zelf proberen, zeker niet gezien je kindje te vroeg geboren is en een erg laag geboortegewicht heeft, het CB kijkt eerst of je wel mag inbakeren en of er geen lichamelijke redenen zijn om het niet te doen.
Kenji weegt nu 3005 gram, dus idd erg klein. Had net mijn moeder aan de telefoon, die zei ook al dat hij nog niet in een slaapzak past. Morgen bel ik het consultatiebureau wel op, was ik sowieso van plan. Vandaag was ik net te laat met bellen..