Sinds ongeveer een half jaar ben ik gestopt met de pil. Sinds die tijd ben ik 2 keer ongesteld geworden. De eerste keer na 4 weken en de tweede keer na 11 weken. Inmiddels ben ik al bijna 18 weken verder na de laatste menstruatie en nog steeds niks. Heb 2 keer een zwangerschapstest gedaan, maar waren allebei negatief. Ben de vorige keer dat het zo lang duurde al bij de huisarts geweest, maar hij zei dat ik het een jaar de tijd mocht geven. Maar vind het nu toch alweer erg lang duren. Maar wil er eigenlijk niet gelijk weer mee naar de dokter. Zijn er mensen die ook zoiets hebben meegemaakt? Ik maak me er toch wel een beetje druk om.
wel raar dat je eigenlijk toch 2 keer al ongesteld bent geworden.. ik weet het niet eigenlijk ! denk toch ontpillen anders.. en anders over 2 weken nog even een zw.test er tegen aan gooien
Je kan ook naar de huisarts gaan met het verhaal dat je menstruatie uitblijft en je niet zwanger bent. Daar kunnen ze je ook iets voor geven. Zo kan je daarna hopelijk gewoon verder met zwanger proberen te worden anders heb je veel "verloren" tijd. Succes!
ik herken je probleem. Zelf ben ik in jan 2011 gestopt met de pil en nadien nog maar 2 keer ongi geworden. Eerst bleek mijn prolactine (hormoon) te hoog te zijn (via HA), nu is deze gezakt maar raak weer niet ongi. Ik word er ook gek van, zonder cyclus is de kans om zwanger te worden erg klein. Helaas zitten wij in hetzelfde schuitje, hopelijk hebben anderen positieve verhalen of tips. Ik las al wel dan het foliumzuur van etos (multi zwanger worden) zou helpen, deze vandaag dan ook maar gehaald. Hopelijk hebben wij en natuurlijk vele anderen snel een positieve test in de hand. Ik heb al wel 10 testen gedaan, tja je weet maar nooit, nu besloten ze niet meer te doen. liefs maud
Bedankt voor jullie reactie. De HA raadde mij de vorige keer ook aan om foliumzuur in te nemen. Heb gewoon zo'n vitaminepotje gekocht. Daar zit ook foliumzuur in. Dit keer heb ik ook al 2 keer een zwangerschapstest gedaan, maar was allebei negatief wat ik eigenlijk ook al verwacht had, omdat ik verder geen zwangerschapssymptonen had. Ik wacht nog wel even af om naar de HA te gaan tot na de vakantie. Dan is het ongeveer 10 maand geleden dat ik gestopt ben met de pil. En heb eigenlijk niet zoveel zin om me daar op vakantie ontzettend druk om te moeten maken. Dus wacht gewoon nog even af. Maar werkt wel op mijn zenuwen.