Eng hè? gelukkig nog maar net goed gekomen. Heb het een paar maanden geleden gehad toen op een spik donkere weg reed waar echt geen lampen waren en waar een fietser op de fietspad reed die geen licht aan had. Ik sla dus naar links en het was echt net op het nippertje... zag de fietser echt niet zo gevaarlijk zonder licht rijden op een spik donkere weg gewoon!! Mijn vriend zat naast me en zag het wel dat het een fietser was en zei: je hebt m bijna aangereden tjaaa... heeft ie een engel op zijn schouder gehad hoor. Maar schrok er wel van! Rij a.u.b met licht want zo zie je maar.
Ik ben een fietser maar heb echt bijna altijd mijn lichten aan! Donker, mist, schemer, regen... Ik vind het zelf ook rot dat er vaak auto's zijn die geen lichten voeren als het bijv. heel hard regent of bij mist... Dan zie je ze ook echt niet! (op de fiets hoor je ze nog redelijk, maar als ik bij iemand in de auto zit en ik zie dat, of dus niet.. grrr) Hier 1 keer aangereden, was alleen niet de schuld van automobilist en ook niet van mij... ik werd van mn sokken gereden door een andere fietser en belandde tegen een auto... Die andere fietser reed gewoon door... (hij haalde mij nog ff snel in en sloeg tegelijkertijd af naar rechts terwijl ik gewoon rechtdoor ging)
Het is mij ook wel eens gebeurd, ik ben ook eens tegen een uitrijdende auto aan gereden... Ach, je doet het niet expres. Vorige week heb ik ook de andere kant meegemaakt, ik zat op de rotonde en werd bijna aangereden door een auto. Nou ja goed, kan gebeuren he? Die vrouw keek ook alleen maar naar beneden, kom op zeg! Ik stond natuurlijk voor haar auto en ben ook gewoon blijven staan tot ze me aan keek en zwaaide.
Eergister nog bijna een kind van een jaar of 8 onder de auto. Ze sloeg ineens voor mijn auto af naar links, zonder te kijken of hand uit te steken. Ze had ook nog eens geen licht aan op de fiets. Pff t is dat als ik schrik in de auto mijn rem t eerste pak.
ik snap dat ook niet van ouders he, dat ze hun tieners vanaf een jaartje of 15 gerust zonder licht laten fietsen. Die fietsen al zo onvoorzichtig vaak met z'n 3 en etc.
En weet je wat nog het ergste is? Dat je als automobilist altijd aan het kortste eind trekt wanneer je een fietser aanrijdt. Ook al was de fietser fout.
Helaas heb ik een andere ervaring hiermee.. Drie jaar terug van mijn fiets af gereden door de schuld van de automobilist. Had gewoon mijn licht aan, had voorrang en fietste absoluut niet hard. Hij trok plotseling hard op om nog voor een andere auto de weg op te draaien, mij in zijn haast niet gezien terwijl ik praktisch recht voor zijn neus fietste. Resultaat: ik op de motorkap en heel wat meters verder op de weg. Het ergste is dus dat meneer zijn auto door zijn verzekering compleet gemaakt is en dat ik een lullige 100,- kreeg voor een nieuwe fiets en als schadevergoeding terwijl ik nog steeds rugklachten heb er van..
Ben er overigens ook wel mee eens dat er een hoop fietsers zijn die ook niet kijken, zo de weg op schieten en zonder verlichting rijden. Ik wordt vaak zat ook bijna van mijn fiets afgereden door mede fietsers. En dat zijn niet alleen maar scholieren.. Maar ongelukken met auto's zie ik helaas ook te veel gebeuren en ik wordt ook regelmatig bijna van mijn sokken gereden. Lijkt wel of iedereen te veel haast heeft en gewoon niet meer kan uitkijken. Al zitten sommige ongelukken in een klein hoekje.