Oeps, chorizo gegeten, wat nu?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Lieverd, 12 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Inderdaad denk ik ook dat milkshakes van de mac zeker wel betrouwbaar zijn. Dat is echt een megadrukke fabriek, hihi!

Nou, we gaan gewoon lekker genieten van die shakes!

Gr. Lieverd

2. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Dat vd de chorizo wist ik ook niet. Toch heb ik het gewoon gegeten, me verloskundige had me ook niet verteld dat ik het niet mocht hebben. Zou hou je als zwangere vrouw wel steeds minder dingen over om te eten. Mag je trouwens wel een goed doorbakken biefstuk eten?

3. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    alles wat goed doorbakken is kan je met een gerust hartje eten hoor :)

dus geniet maar lekker van je biefstukje

4. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Pff soms word ik er wel een beetje moe van. Dit mag je niet eten en dat niet... Je gaat je als je niet uitkijkt druk maken om alles. terwijl het ook gewoon leuk is om zwanger te zijn!

5. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    van die milkshakes is echt onzin...
    er is een kans op salmonella vergiftiging...
    maar de Mc. Donalds is super schoon..
    al het eten wordt na bakken 10 minuten bewaaard, wordt het niet gekocht wordt het weggegooid..
    ook de milkshake apparaten worden elke dag schoongemaakt.. ik maak me echt niet druk...
    als je bang bent voor vergifitging, moet je geen shakes halen bij de FEBO 1op de 3 shakes zijn slecht ! :(

en wat betreft rauw vlees..
    je mag het gewoon eten, MAAR als het rauwe vlees die bacterie bevat, wordt je erg ziek.. en is het gevaarlijk voor je kindje.
    dat die bacterie ook werkelijk in het vlees zit is klein...
    maar het is beter om het te voorkomen... en chorizo is echt van rauw vlees gemaakt.

6. MaryJohn

MaryJohn Lid

13 jul 2006
    44
    0
    0
    Huisvrouw
    Nieuwegein
    Ik vind het allemaal een beetje over the top.
    Vroeger wisten ze dit ook allemaal niet dus....
    Nou ben ik doorgaans echt een vlees eter dus ook osseworst rosbief en filet, tijdens heb ik me eigen de grens gesteld 1 keer in de maand 1 van die 3 dingen op mijn brood te doen.
    Nou Sandra is er niet slechter van geworden ze was 3680 gram en 52 cm toen ze geboren werd. Ik denk dat je ook een beetje moet uitkijken met datums en waar je het koopt.
    Chorizo en salami zijn zo en zo producten die zwaar op je maag vallen, ga je van boeren en zo. :D

7. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik werk bij de Mac en inderdaad de apparaten worden heel goed onderhouden.
    Sóchtends spoelen we de leidingen door met spul waar bacterieen dood mee gaan en dan weer met water en sávond gebeurt dat weer en elke 2 weken word het apparaat helemaal uit elkaar gehaald en helemaal goed schoongemaakt dus shake's bij de mac zijn echt wel goed.

Van dat chorizo wist ik ook niet maar dat eet ik ook nooit.

8. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Als je een keer per ongeluk iets gegeten hebt wat niet mag, zou ik me er echt niet druk om maken. Het vlees op zich is niet gevaarlijk en de kans dat er net een bacterie in zit is erg klein. Er zijn inderdaad genoeg voorbeelden van vrouwen die alles gegeten hebben en waarbij het goed gegaan is. Mijn vriend heeft jammer genoeg minder geluk gehad (heeft toxoplasmose in zijn oog en is in feite een oog kwijt) dus ik kijk heel erg uit.

9. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Rauwe ham is toch ook van rauw vlees gemaakt, maar dan zo bewerkt dat het geen kwaad kan. Anders zou het ook snel bederven. Volgens mij geldt dit ook voor chorizo. Ik eet het lekker op hoor!

10. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Gelukkig dat ik gewoon me goed doorbakken biefstuk kan eten :D Soms at ik ook wel eens osseworst of filet american. Dat durf ik nu niet meer te eten maar de biefstuk nog wel. En het is wel zo vroeger aten en dronken zwangere vrouwen bijna alles. En nu (moet) je als zwangere vrouw op letten wat je eet of drinkt. Wat soms echt moeilijk is.

11. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Tuurlijk, vroeger aten zwangere vrouwen alles maar toen was er misschien minder 'gevaarlijk' eten dan nu. Dingen als chorizo, filet americain, sushi, etc. waren toen nog allemaal niet in Nederland te krijgen. Althans, niet zoveel als nu. En de kans dat je iets oploopt is natuurlijk ook heel klein. Maar ja, ik ben veel te bang dat ik net die ene persoon ben die pech heeft. Dan maar een paar maanden uitkijken. Kan ik er na de bevalling des te meer van genieten! :D

12. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Volgens mij moeten we gewoon in een plastic tent aan een infuus liggen negen maanden lang.
    Ik eet echt best vaak chorizo. In Spanje heerlijk! MAar ook lekker op brood gewoon hier in Nederland!

Volgens mij eten alle vrouwen in Spanje ook chorizo hoor. Echt raar dat het hier niet kan of wordt afgeraden. Jamon Serano eet ik ook die worden maanden gedroogd en toch rauwe ham genoemd.

Ik vind het best maar word zo langzamerhand moe van hetgeen je wel of niet mag eten, drinken of doen...
    Sorry hoor niet tegen jullie bedoelt.. :oops:

13. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    nou eigenlijk mogen ook hier in spanje de zwangere vrouwen geen chorizo of jamon serrano(spaanse ham)eten. aleen gebakken bijvoorbeeld. en ook het vlees moet allemaal goed doorbakken zijn, maar vnwege het hoge ijzer in biefstuk word biefstuk juist aangeraden, als het maar doorgebakken is.

14. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik las al bij de vragen aan vk's dat het gefermenteerd oid is (heb echt geen idee wat dat is) en dat je het wel kan eten....gelukkig maar want ik ben helemaal weg van chorizo.

Lekker dat je in Spanje woont zeg Judiththerese!

15. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    ook raar dat je in bijvoorbeeld in spanje absoluut geen chorizo mag eten, en in nederland weer wel! en jullie mogen ook gewoon spaanse ham?
    mijn dokter kreeg bijna een aanval dat ik zei dat ik zo lekker chorizo en ham at(ijzertekort, dus leek me een goede bron)meteen een hele lijst gehad, kreeg nog net geen pak op me broek leek het wel, me man lag in een deuk, en de lieve schat eet het nu met heerlijk smak geluiden voor me neus...GgRR!!;)

16. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    die hoeveelheid zout en andere kruiden zorgen ervoor dat de bacterieen geen kans krijgen. Is net als met hollandse nieuwe omdat het gepekeld is (en dat is Chorizo dus met zo veel zout ook) is het veilig, dus het is gewoon veilig om te eten.

In Spanje gelden er minder regels niet zoals hier met de voedsel en warenwet, dus daarom moet je daar voorzichtiger zijn met vooral dit soort voedsel. Net als dat je in Frankrijk nog veel kaas hebt die au lait cru zijn, die vind je hier niet zo makkelijk.

17. karin29

karin29 Bekend lid

29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Dames,

We zijn net gaan uiteten en heb een varkenshaasje gegeten. Het eerste stuk was mooi wit vlees maar het middenstuk was iets of te wat rozig.
    Heb het ergste stuk laten liggen maar heb waarschijnlijk wel wat binnen gekregen. Zou dit de baby schaden?
    Groetjes Karin

18. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    denkt niet dat je je zorgen hoeft te maken. Je hebt het niet gegeten en dat beetje dat je eet dat moet maar net besmet zijn met iets, en aangezien een restaurant aan hele strenge richtlijnen moet voldoen en gezien dat een restaurant over het algemeen erg vers vlees gebruikt.... is de kans héél klein dat er iets mee was.

19. karin29

karin29 Bekend lid

29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Ayla,

Bedankt voor je antwoord.
    Groetjes Karin

20. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik heb tijdens mijn zwangerschap heel veel chorizo gegeten, omdat ik dacht dat het gerookt is...
    Ewout is gezond en wel geboren dus niets aan de hand lijkt mij. Allen twijvel ik er nu over om het ooit nog te eten, die ingredienten brrrrrrr alles van een varken ik lust geen eens frikandel :rolleyes:

Deel Deze Pagina