Las op een ander forum iets over framboosbladthee en dat wilde ik jullie niet onthouden.... (Misschien hebben we er wat aan) Framboosblad-thee Toepassingen: - zwangerschapstonicum (om weeen op te wekken) - voor een ontspannen bevalling - ontspant de baarmoeder - werkt bloedzuiverend - bevordert de spijsvertering - verkort de bevalingstijd - beschermd tegen geboortecomplicaties (inscheuren) Framboosblad is een traditioneel middel dat in de zwangerschaps wordt gebruikt als hulp bij de bevalling. Wanneer het gedurende de laatste twee maanden dagelijks wordt gebruikt helpt het om de spieren ie belangrijk zijn in het geboorteproces voor te bereiden op de bevalling. Daardoor kan het geboorteproces sneller en pijnlozer verlopen terwijl teven bij gebruik van framboseblad het aantal tang en vacuumverlossingen en keizersnedes kan dalen. Framboosblad word ook gebruikt om de melkproductie te stimuleren en wordt een bloedzuiverende werking aan toegeschreven. Je kan het kopen bij een refom/natuurwinkel.
Nou lekker dan heb al een paar keer gelezen dat het gebruikt kan worden bij misselijkheid! Niet aan te raden dus voor die toepassing. Bedankt voor de tip weer iets om uit te proberen als ik weer een week na The day moet wachten.
Maar als het ook weeenopwekkend werkt, lijkt het me niet zo heel handig om het al 2 maanden voor het eind te gaan gebruiken...