Chinese kalender + "lunar age".

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Typfoud, 8 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Typfoud

Typfoud Fanatiek lid

3 aug 2013
    1.442
    0
    36
    Ik denk dat de meeste zwangeren wel eens naar de chinese kalender hebben gekeken? Ik ben er een van en bij mij was de uitkomst 2x fout. Nu kwam ik er vanmiddag achter door iemand anders op het forum dat ik het allebei de keren verkeerd heb gedaan. De Chinezen berekenen je leeftijd anders en zo moeten wij dat dus ook doen bij het kijken naar de chinese kalender.

Mijn lunar age is 2 jaar meer dan mijn "officiële leeftijd" en nu klopt de chinese kalender bij mij wel.

Als je dus het geslacht wil bekijken via de chinese kalender moet je eerst je lunar age berekenen. Hier zijn verschillende calculators voor te vinden via Google.

Dus mocht de chinese kalender het bij jou fout hebben...berekenen dan eerst je lunar age en probeer het nog eens :D Denk dat er veel meer zijn die dit niet weten...

2. Typfoud

Typfoud Fanatiek lid

3 aug 2013
    1.442
    0
    36
    Many people have difficulties in using the Gregorian-Lunar Conversion Table for the Chinese Gender Chart. Without a correct lunar mother age and a correct lunar month when baby conceived, the result of the baby gender prediction and selection will be totally different.

3. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Klopt nog steeds niet.

4. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Dan klopt hij juist niet bij mijn dochter

5. xxdooxx

xxdooxx Actief lid

30 jan 2015
    363
    223
    43
    Friesland
    Met mijn gewone leeftijd klopt hij wel. Maar als ik mijn lunar age doe klopt het niet meer.

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Met mijn normale leeftijd klopte hij alledrie de zwangerschappen. Maar met deze berekening klopt alleen mijn jongste.

Enneh, je weet dat dit een kans is van 50% dat het klopt he? Ik zou er absoluut niets aan ophangen!

7. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Met die Lunar age klopt het niet, met de normale leeftijd klopte het wel. Nu zegt ie met de Lunar age dat ik een meisje krijgt. Mijn gevoel zegt dit keer een jongetje. We zullen het gaan zien.

8. 1203mama

1203mama Niet meer actief

Ik heb het net samen met mijn moeder gemaakt en 3 van de 4 kinderen klopte wel :) dus wie weet... ik ga nog geen blauwe kleertjes kopen hoor ;)

9. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Dan klopt er helemaal niks meer van bij mij. Dochter had een zoon moeten zijn en zoon in buik een dochter :)

Deel Deze Pagina