Wisselen van basisschool

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Dippertje, 21 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Morgen hebben we (manlief en ik) een gesprek op een andere basisschool. Voor de zomervakantie zijn we hier al geweest omdat ik op zag tegen groep 3, de samenstelling van de klas en dat ons kind weinig aansluiting zou vinden tot erger. Naja inmiddels is school druk bezig omdat zoon inderdaad gepest werd/word. Al moet ik dat niet zo zien volgens de directrice.. maargoed ik vind het voor een 6 jarige heftig genoeg. Daarnaast heeft zoon of een voorsprong of hij is meerbegaafd (dat is afgelopen week getest hebben we nog geen uitslag van). De nieuwe school heeft een verrijkingsklasje en doet meer verschillende dingen waardoor wij denken dat hij dat wellicht erg leuk gaat vinden. En we hebben doordat een vriendin maar haar kind overstapt op de oude school ook een praktisch probleem.

Ik heb de schoolgids bekeken en daar al aardig wat info uit kunnen halen, we willen graag weten hoe ze omgaan met pesten. Of ze onze zoon op school kunnen begeleiden met het omgaan met kindjes. Laatste keer dat we naar de bieb gingen vroeg hij om een boek waarin staat hoe je met andere kindjes om moet gaan en vrienden moet maken. Aan de ene kant heel slim aan de andere kant breekt je hart.

Aan wat voor dingen kunnen we nog meer denken/vragen?

2. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Wat naar dat je kind gepest word en dat dat de reden is dat je nu een andere school gaat zoeken. Het eerste wat in mij opkomt, omdat je kind zelf al aangaf een boek te willen lezen over hoe om te gaan met kinderen en vrienden te maken, je hem misschien een training / cursus / therapie kunt laten volgen voor hij naar die nieuwe school gaat zodat hij zich wat sterker in zijn schoenen voelt staan. Ik geloof namelijk dat dat al een 1-0 voorsprong geeft op pestgedrag. Niet dat ik het goed praat dat je gepest word als je niet stevig in je schoenen staat maar ik geloof wel dat dat echt verschil kan maken!

3. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Daar heb je gelijk in hoor, hij werd vorig jaar in groep 2 af en toe best flink geplaagd.. tot huilen en niet meer naar school willen aan toe.
    Toen werd hij baby genoemd door bijna de hele klas omdat hij zich even apart na gym wilde aankleden. En dat vond hij echt heel erg. Mam ik ben toch geen baby ik kan zelfs al lezen. Baby's lezen toch niet. Waarom noemen ze me dan een baby. En als ik boos terug doe wil niemand meer met me spelen....

En het pesten is niet de enige reden hoor. Zijn er meerdere bij elkaar alleen is deze vooral voor hem heel sneu

4. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Verschrikkelijk om als moeder dan maar toe te moeten kijken. Wil hij zelf ook van school veranderen? Misschien kun je hem zelf vragen wat hij belangrijk vind aan een school, wat hij graag wil weten over de school. Kinderen kijken met andere ogen hiernaar als wij volwassenen.

5. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Hij wil weten of hij verder mag in kern 8 of weer naar kern 4 moet... Hahah
    Of we hem de eerste tijd naar de klas mogen brengen...

En wat betreft pestkoppen heb ik uitgelegd dat die overal kunnen zijn.

DastyQueen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina