Maya's: geen einde der tijden in 2012

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SeaShell, 10 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Maya's: geen 'einde der tijden' in 2012
    In Guatamala is voor zover bekend de oudste kalender van de Maya's aangetroffen. Van het einde der tijden is geen spoor te vinden.

Dat meldt National Geographic op basis van onderzoek van Amerikaanse archeologen.
    Archeoloog William Saturno vond in de oude Mayastad Xultún, verstopt onder een meter aarde en dikke vegetatie, een huisje. De muren van het huis zijn beschreven als een soort schoolbord, met ingewikkelde kalenderberekeningen.
    Daaruit blijkt dat de Mayakalender niet stopt op 21 december 2012, zoals een hardnekkige mythe rond de Mayakalender wil, maar nog zeker zevenduizend jaar doorloopt.
    'Andere mentaliteit'
    Volgens de wetenschappers voorspelden de oude Maya's dat de wereld blijft voortbestaan en dat alles er over zevenduizend jaar nog steeds hetzelfde uitziet. "Wij blijven zoeken naar een einde, maar de Maya’s zochten juist naar de bevestiging dat alles hetzelfde zou blijven. Het is een compleet andere mentaliteit."
    RTLNieuws.nl

2. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    He verdorie, wat jammer nou!!:D

3. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    In dat geval toch maar wel mijn verzekering verlengen :D

4. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    En heb net mijn baan opgezegd en de spaarcenten kunnen ook op de bank blijven ;)

5. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    Nou gelukkig maar dan.... :p

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Zie je hoeft je nergens druk om te maken whahaha

7. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ja ze moesten in dat Maya verhaal toch een smoes verzinnen waarom we niet ten onder gaan in december 2012.......

Mooi verhaal zo van gemaakt en een verlenging van 7000 jaar, je laat de volgende smoezen over voor het hele verdere nageslacht

slim :D

8. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Hihi geweldig.. Helemaal voor die mensen die bunkers gebouwt hebben en mega veel blikvoer ingeslagen hebben... Die zitten jaren aan de bonen etc etc hahahahah

We kunnen weer rustig slapen pfieww

9. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    had ik net een dikke auto gekocht die ik pas in 2013 hoef te betalen, verdorie:p

10. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    We zullen het zien of niet haha :p

11. Chaii

Chaii Niet meer actief

Jammer, ik vond het net zo spannened. :p

12. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
  13. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Gelukkig heeft het dus nog zin om voor een kindje te gaan.;)

14. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Waren er dan serieus echt mensen die wel geloofde dat de wereld zou vergaan ??

OMG zeg ;)

15. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    als er toch nog mensen zijn die twijfelen, maya's hun kalender houd geen rekening met het schrikkeljaar dat veel later is ingevoerd .. als je al die schrikkeldagen op zou tellen van 21.12.2012 zou de wereld dus al een hele tijd terug vergaan moeten zijn volgens hun kalender

er zijn al 514 schrikkeldagen geweest dus we zouden al dik 2013 of zelfs al begin 2014 zijn volgens hun kalender .. we lopen nog rond :)

16. joxa

joxa Actief lid

22 nov 2011
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar door de consumptie van al die bonen komt het gevolg dat er een grote stijging van gas zal zijn.....waardoor de ozonlaag aan flarden wordt gescheten, en voila daar is het einde :D

17. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Whahahahaha lig in een scheur hier

18. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ja toevallig heb ik daar zeker angst voor en met mij vast nog wel meer mensen dus ff niet zo denigerende reactie graag.

19. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Je bent daar echt bang voor?
    En waarom als ik het vragen mag, er zijn al zovaak voorspellingen gedaan voor het einde van de wereld.
    En waarom ben je er dan van overtuigd dat juist die van de Maya's ook zou uitkomen?
    Dit is echt uit belangstelling en niet lullig bedoeld!

20. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Whahaha britt en ymke hebben er toch voor gezorgd dat de wereld niet vergaat:) ze waren bij de maya's toch vorige week.
    Echt waar dat sommige erin geloven zegt meer over die personen dan over de maya's

Hahaha

Deel Deze Pagina