Ik heb al eens eerder met een ovulatietest net voor NOD getest en deze werd knal positief, daarna met een zwangerschaptest de bevestiging gekregen dat ik zwanger was. Ik weet ook dat je er niet altijd op kunt vertrouwen. Nu zit ik weer een paar dagen voor NOD en aangezien ik nu al benieuwd ben en geen zw-test wil verspillen, wil ik eerst weer met een ovulatietest testen. Zou de teststreep een paar dagen voor NOD dan nog licht zijn omdat deze misschien ook meer hcg nodig heeft, net als een zw-test, of moet de ovulatietest dan al knallen door de eventuele aanwezige hcg waar hij op reageert? Ik ben benieuwd naar ervaringen van jullie?
Is het niet zo dat een ovu test geen HCG meet?? Ik zou het gewoon bij zwangerschapstesten houden om zekerheid te krijgen........
Het kan idd. Mijn ovutesten waren echter negatief voor NOD terwijl 3 dagen voor NOD mijn zw. test wel positief was!! Met 6 weken had ik wel een knal ovulatietest!
Hey Truus, klopt was 1 of 2 dagen voor NOD als ik het me goed herinner. En toen was de streep best dik. Sloppyslayer, een ovulatietest kan zeker wel reageren op hcg, andersom niet. Maar het is dus niet altijd zo. Daarom is mijn vraag eigenlijk ook, door de stijging van het hcg kleurt de streep dan eerst ook lichter en daarna donkerder. Eigenlijk net als een positieve zwangerschapstest? Of moet een ovulatietest die je gebruikt als zogenaamde zw-test meteen knallen?? Sorry als ik wat onduidelijk ben in mijn uitleg/vraagstelling hoor.