Oeps... Foutje...

Discussion in 'Zwangerschap' started by koter, Feb 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. koter

koter Bekend lid

Mar 19, 2011
    686
    4
    18
    Hallo allemaal

Onze zoon is nu ruim zes maanden oud...
    Met veel medisch gedoe eerst van zon twee jaar, is bij de tweede iui eindelijk raak... En zijn we hartstikke trots op onze zoon.
    Er is nooit een oorzaak gevonden waarom het niet lukte... Zowel bij mijn vriend als bij mij was alles ok.

Maar nu het volgende..... We zijn nogal denkers en er absoluut nog niet over uit of we een tweede willen... Ik wel...vanaf kleins af aan wil ik twee kids, en ook dat gevoel kwam in mijn kraamweek al terug, zo van kom maar op met de tweede! Echter nu weet ik het even niet..1 of 2.... Voor allebei valt wat te zeggen... Mijn vriend echter weet het wel, liever een dan twee , uit praktisch oogpunt... Kunnen we nog makkelijker even weg, vakantie etc etc

Ik heb nu geen anti conceptie, vanuit het oogpunt dat als we een tweede mogelijk zouden willen, ik een zoveel mogelijk een regelmatige cyclus wil hebben..
    Maar nu dus gisterenavond,. Het condoom scheurde.... Alle paniek, vooral vanuit mij, ten top. Los van of we het willen, op mijn werk ben ik net weer gestart, en dan nu weer zwanger gaat geen positieve gezichten opleveren...
    Mijn vriend is er heel nuchter onder, mocht ik zwanger zijn, heeft het lot bepaald...
    En mijn cyclus is in januari net voor het eerst weer gestart, en dit was dag 13 van mijn cyclus,. Volgens mij een vrij vruchtbare dag dus...

Maar nu aan jullie de vraag,,,, de kans zal toch wel minimaal zijn na twee jaar proberen dat Het nu bij een keer condoom scheuren dat ik zwanger word??

2. Koali

Koali Fanatiek lid

Oct 1, 2012
    1,845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Helaas kan ik je daar geen duidelijk antwoord op geven. Mijn antwoord zou zijn: Alles kan. Het zou wel bijna een wondertje zijn dan.. zoals je vriend al zei: dan heeft het lot bepaald.

3. frummelk

frummelk Fanatiek lid

Oct 2, 2012
    2,309
    0
    36
    in het midden...
    Dat zou toch geweldig zijn? Dat je de hele mmm wordt bespaard? Uiteraard is de kans klein, maar ik kan me goed vinden in je vriend/man "dan heeft het lot bepaald".

Hier eenzelfde verhaal trouwens. We zijn er ook nog niet over uit of we een tweede willen. En ondanks dat we op de eerste ook zo'n twee jaar hebben moeten wachten (spontaan raak voor de ivf) grijpt een van ons steeds paniekerig naar de condooms hihi...

4. koter

koter Bekend lid

Mar 19, 2011
    686
    4
    18
    Ja zou wel een wOnder zijn...
    Zowieso als we een tweede willen, willen we zowieso geen
    Medisch circuit meer in hoor, daar zijn we het beiden
    Over eens!

5. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Als je rond je eisprong zit is de kans wel degelijk aanwezig. Juist omdat er geen oorzaak is gevonden zou het gewoon kunnen.

6. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hier een derde zwangerschap door een vergelijkbaar foutje. Net nieuwe functie, eindelijk weer een beetje fit, plannen voor het huis, vakantie etc,... ;)
    Het begint te wennen, maar toch nog niet echt ondanks 2 echo's en hartje horen. Neem de tijd als het zo is!
    En als je het echt niet wl, zou ik nu een morning after pil halen.

7. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

Apr 1, 2009
    1,538
    4
    0
    Hier ook zoiets ongeveer :D
    We zouden het bij 2 kinderen houden en nu komt nummer 3 al gauw. Mijn dochter was 6 maandjes toen ik zwanger werd. Het is echt heel zwaar maar o zo bijzonder dat ik het toch nog een keer mag mee maken.

8. koter

koter Bekend lid

Mar 19, 2011
    686
    4
    18
    ja zon morning after pil heb ik wel over nagedacht.. maar voor mij is de enige echte belangrijkste reden mijn werk... en dan denk ik weer. moet ik nu een pil gaan halen wegens mijn werk??
    Mijn werk heeft altijd voorop gestaan, had al veel eerder kids gewild, maar er was altijd wel een reden waarom het niet uitkwam...

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik ben bij mijn zoontje bijna 3 jaar bezig geweest.

En toen mijn zoon 1 werd wilde we voor een 2e 2 mnd later raak helaas mk geworden. 3 mnd na de mk weer raak!
    Het zegt dus niks dat je van de eerste lang bezig bent geweest :)

10. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

May 16, 2009
    2,112
    0
    0
    almere
    Hier vergelijkbaar,
    Bij de 1e heeft het 2 jaar geduurd en nu moest ik van de pil af i.v.m hormonen, 1e x heb ik de morning after pil gebruikt en de 2e x hadden we zoiets als het zo is dan is het zo maar we waren er nog niet mee bezig.

11. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Als het echt alleen om je werk gaat, dan zou ik me daar niet druk om maken.
    Dat heb ik lange tijd gedaan, maar doe dat niet meer sinds ik zwanger werd van mijn zoontje toen ik net een nieuwe baan had. Ik heb toch inmiddels een promotie, ben pas 30, verdien een leuk salaris en heb al 2 kids. Weet je, ik heb ook wel geleerd dat het maar werk is. Je mag nog 30-40 jaar werken. Dat ene jaartje eruit (mentaal en fysiek) zal echt niet je carrière kosten.
    Succes!

Share This Page