onderbroken nachten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pline, 28 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Hallo,

Sinds een aantal weken word ik 's nachts standaard om de 1.5 uur wakker. Ik kan er mijn klok bijna op gelijk zetten. Ik val meestal binnen het half uur terug in slaap, maar voel wel dat het begint te wegen...

Ik slaap nu 4 keer 1.5 uur per nacht, maar dat is eigenlijk veel te weinig (tijdens de eerste maanden van de zwangerschap sliep ik immers 9-10 uur per nacht). Gezien ik nog een aantal weken full-time werk, kan ik tijdens de week overdag niet bijslapen.

Zijn er nog mama's-in-spe die dit voorhebben? Wat is hier de oorzaak van en hebben jullie tips voor mij om wat beter door te slapen?

Alvast bedankt!

Pline

2. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Ik heb het een tijdje gehad - Stress!

Het is pas beter geworden toen ik rustiger in mijn vel zat. Nu word ik eenmaal per nacht wakker op een goede nacht, en driemaal op een slechte nacht. Voorheen was het op een slechte nacht 5 keer.

3. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Dat heb ik ook. Heel vervelend. Tot de 30 weken sliep ik fantastisch, maar nu... Ik slaap heel licht en elke 1,5 tot 2 uur word ik wakker en moet ik naar de wc en na een uur of 7 ben ik gewoon klaar wakker.

4. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Het schijnt dat je je zo voorbereid op het feit dat je wakker moet worden voor je kindje. Je komt alvast in een ander ritme.

Ik gebruik die momenten om me even naar de wc te gaan en dan op mn andere zij te gaan liggen. Omdraaien doe ik toch niet meer in mijn slaap.

5. Illiana

Illiana Lid

26 okt 2010
    92
    0
    6
    NULL
    NULL
    Erg he? Ik heb het helaas al vanaf 20 weken zwangerschap (ben nu 33 weken) en ik ben ZO moe... Bij een goede nacht word ik maar 3 keer wakker. Als het nu nog was omdat je kindje er al is en verzorging nodig heeft, dan is het heel anders, dan heeft het tenminste nut! Ik heb helaas geen tips voor je, maar misschien helpt het ook een beetje om te weten dat je niet de enige bent! ;)

6. Searwen

Searwen Actief lid

22 mrt 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook. Elke 1,5 uur even plassen en vaak eet of drink ik ook even wat, als mijn maag rommelt. Helaas weinig dat je eraan kunt doen, het hoort erbij.
    Nog even en je kunt tijdens je verlof in de middag een dutje doen.

7. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Bedankt voor jullie antwoord! Het doet deugd te horen dat ik niet de enige ben... Ik begrijp enkel niet waarom ik zo systematisch wakker word, want ik moet lang niet elke keer plassen...

Ik vrees dat de middagdutjes echter nog niet voor meteen zijn. Ik woon momenteel in Engeland en er wordt eigenlijk van mij verwacht dat ik tot aan mijn bevalling door werk (of tenminste tot 39 weken). Ik denk er nu over om op 38 weken te stoppen, maar vroeger durf ik eigenlijk niet :(. Dus nog 3-4 weekjes volhouden!

8. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Vervelend is dat! Ik herken het wel, ook al ben ik niet zwanger. Vannacht ook weer zo'n nacht gehad.
    Een slaapcyclus van een volwassene duurt ongeveer 1,5 uur. Het is normaal om na die 1,5 uur even wakker te worden, maar meestal gebeurt dat onbewust en weet je er niets meer van de volgende ochtend. Jij wordt helaas helemaal wakker na een slaapcyclus. Misschien heeft het te maken met onrust in je lichaam? Hormonen? Ik kan het vaak ook niet verklaren... Vervelend is het wel!

9. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Jeetje wat vervelend zeg.. :( Ik word 'gelukkig' maar 1 keer tussendoor wakker, meestal moet ik dan heel nodig plassen.. Hoop dat de slaap gauw weer beter gaat!

10. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    wacht maar tot de uk er is ;), nu kan je lichaam vast wennen aan de onderbroken nachten

11. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Herkenbaar!!! Elke nacht word ik ook rond een uur of één/twee wakker en 's morgens standaard weer rond 7 uur!

Deel Deze Pagina