Lol, dat heb je dan echt verkeerd gedacht. Ik wist dat namelijk wel al. Wij eten geen witbrood, en heb het mijn zoontje ook nooit laten eten. Onder het motto "wat ze niet aanleren, hoef je ook niet af te leren", komt dat, of tarwebrood, ons huis niet in. Mijn oudste is altijd langer geweest dan dat hij zwaar is zeg maar. Sterker nog, op dagen dat hij naar het kdv gaat eet hij ook nog 's 2 keer warm; hapje daar (wat over was van het avondeten ervoor), en dan thuis nog soep of vissticks en groente. Hij heeft de bouw van zn vader, die is ook vrij mager terwijl hij kilo's per dag kan eten. Daarbij liep hij op zn 1e verjaardag voor het eerst zelfstandig/los, en is dat kind non-stop in beweging. Qua lengte zit hij op de bovenste lijn, qua gewicht op de gemiddelde lijn. Altijd zo geweest, vanaf de geboorte al. En hij eet in totaal 6 boterhammen op een dag he, niet alleen tijdens lunch ofzo.
Oh, ik was toen trouwens zelf 6/7 jaar. Zie nu dat het eerdere bericht over een kindje van 2 gaat! Die eet heel goed dan
pfff nu word ik toch een beetje bang... mijn zoontje is 4 mnd en bijna 10kg! bij zijn geboorte met 37 wk gehaald ook al 8 pond... hij krijgt alleen nog maar forte fles voeding 5x per dag 2x 180cc en 3x 150cc (forte is babyvoeding voor hongerige baby's) Moet ik me zorgen maken?
Bedankt voor al jullie reacties! Ik heb een tijdje geleden op zo'n site gekeken naar wat je je kindje met 8 maanden aan kan bieden. En daar stond toen tussen de 1 en 3 boterhammen per dag. Maar ik ga het nog wel eens even goed bekijken, want misschien dat ik dan voorlopig even moet stoppen met smeerworst. Het is dan wel speciale kindersmeerworst, maar ik weet niet of dat veel uitmaakt.
Zou op brood misschien alleen boter doen? Is wat minder een dikmaker. Verder die ik niks raars. Kruipt hij al? Want zodra hij dat doet vliegt het er net zo hard weer vanaf!
Gewicht alleen zegt niet zoveel, is hij lang? Hebben jullie een stevige bouw? Maken anderen zich zorgen (ha, cb)?
Ja, hij kruipt sinds een paar weekjes. Dus dat zal ook wel schelen. Ik ga er ook vanuit dat binnenkort zijn gewicht minder zal toenemen.
Hier bij 1 jaar 8900gr + 78cm en nu bij 2,5 jaar weegt ze 13,5kg + 95cm ongeveer... Zowel met lengte als gewicht rond de middenlijn! Hier overigens altijd brood met korstjes gegeven en gegeten. Ze krijgt pas een nieuwe boterham als alles op is, ook de korstjes. Als ze honger heeft dan kan ze die ook opeten! Hier 's morgens meestal 1 tot 1,5 boterham en 's middags vaak 2. Soms periodes dat ze er 3 eet bij het ontbijt óf lunch, dan zit ze vaak in een groeispurt. Merk dat het dan na een tijdje weer minder wordt. Nooit iets aan gedaan of geremd, maar weet ook dat ze zelf goed aan kan geven wanneer ze genoeg heeft.
Ik vind 3 boterhammen ook wel erg veel. Zou zelf 's morgens evt pap geven (opvolgmelk met granen) en als lunch een boterham met boter en evt broodbeleg met een bekertje thee of heel sterk verdund diksap. Hier een kereltje van 8 mnd die 's morgens begint met een borstvoeding (bij mama in bed liggend), tijdens ontbijt een broodkorstje, rond 10.30 een fruithap (1 stuks fruit). Tussen de middag een boterham met boter en heel af en toe iets appelstroop erop met meestal daarna een borstvoeding. 'S middags slaapt hij veel, maar als hij wakker is krijgt hij een klein rijstwafeltje met sinds kort iets water. En 's avonds potje of vers en voor het slapen nog een borstvoeding. Soms komt hij dan 's avonds laat of 's nachts nog voor een voeding, maar de afgelopen drie nachten heeft hij voor het eerst doorgeslapen.
Oh, mijn zoontje is overigens ongeveer 71 cm en bijna 9 kilo, kruipt, trekt zich op en loopt langs de meubels.
Ik zie niks raars in je voedingschema hoor. Mijn zoontje at bij 8 maanden ook altijd 2 broodjes tussen de midag, ging er binnen no-time in. En mijn oudste deed dit ook. Maar bij beiden heb ik gemerkt dat ze vanzelf weer minder gaan eten. Dus nu eten ze allebei nog maar 1 broodje tussen de middag. Mijn zoontje woog bij 8 maanden ook al over de 10 kilo, en bij 11 maanden 11,2 kilo. Ook behoorlijk dus, maar heb me er nooit zorgen over gemaakt hoor. Ik weet zelf dat hij niks teveel krijgt. Op het CB begonnen ze ook over light jam, maar dat vind ik weer te belachelijk voor woorden. Ik ga mijn kind van nog geen jaar echt geen light producten geven! Mijn oudste woog iets minder maar zat ook altijd ver boven het gemiddelde, en dit terwijl ze niks teveel kregen. Maar vanaf ongeveer een jaar kwamen ze minder aan en komt hun gewicht meer in verhouding met hun lengte. Mijn oudste is nu zelfs echt mager te noemen. Ik zou me dus geen zorgen maken, zolang je zelf weet dat je geen gekke dingen doet.
Ik weet ook niet of/waarom granenpap 's ochtends beter is dan een boterham, mij werd aangeraden pap te geven omdat ze geen brood at... Dus is dat niet om het even?
Granenpap bevat geen suiker en geen zout. Volgens onze KA is het daarom beter. Al weigerd mijn meisje sinds kort de pap als ontbijt, ze zit nu in de ïk wil zelf stukjes eten" fase. TS ik vind eerlijk gezegd de hoeveelheden van wat je zoontje eet veel. Misschien omdat ik een kleine hoeveelheden lekkerbekje heb. Die overigens nu iets meer gaat eten in plaats van minder. Zij heeft thee echt moeten leren drinken. Ik doe er een wolkje (1 schepje poedermelk) in en 150 ml thee. IK heb haar gewoon zowel bij het ontbijt als de lunch dezerlfde thee (rooibos orange van de lidl) gegeven. Nieuwe smaken duurt ook weer een paar dagen. Hoe is zijn lijntje, groeit hij in hetzelfde lijntje door of stijgt het snel?
zie niks raars qua hoeveelheden, hier ook een stevige eter, maar verder slanke dame. buiten dat de smeerworst/kaas en veel boterhammen veel zout bevatten, zie ik er geen kwaad in, dus als je idd een granenpap geeft en mindert met worst en kaas, vind ik de hoeveelheden normaal. wat wil je dan? een hongerig kind? zolang het gezond eten is, geen probleem. ik heb meegekregen dat een kind neemt wat het nodig is, ze regelen t zelf, met periodes van iets minder eten en periodes van meer eten.
Minn zoons wogen met 8 mnd ook al dik 14 kilo. Zoon 1 was dus dik 14 kilo en 90 cm En zoon nr 2 14 kilo en 82 cm met 8 mnd. Dochtertje is ook erg lang nu bijna 14 mnd en 89 cm. Maar ze woog vandaag bij de ka 8870 gram. Ze was door rs virus en erg flink ziek (ontstoken en erg grote amandelen).zijn 3 kilo afgevallen. Nu in bijna 1 wk tijd is ze weer 1 kilo aangekomen. De Nutrini en fantomalt doen samen goed hun werk. Zodra kinderen kunnen rennen en niet meer stilzitten vallen ze af. Mijn zoons waren 19 en 23 kilo met precies 2 jr. Vind 11,2 kilo dan ook weinig voor 2 jr.
De hoeveelheid zout die in brood wél zit en in pap niet... Hier heeft ze tot 1 jaar 's morgens pap gehad, maar ook mede omdat ze 's morgens nog geen boterham wilde!
Ik ben duidelijk kleine lichte kindjes gewend. Toby is nu 4,5 en weegt net iets meer dan 15 kilo heeft ondergewicht, maar eet als een bootwerker. Mali is nu 10 maanden en is 72 cm en weegt 7,6 kilo heeft wel duidelijk meer spekjes dan zoon. Moet wel zeggen dat ik toen ik het schema las dacht wat eet die veel maar kan ook zijn dat die van mij gewoon weinig eet. In de morgen een flesje of pap van 120 + 4 Dan fruit 200 gram Dan 1 boterham met stroop of fruit Dan een koekje of iets anders Dan avondeten 200 gram Laatste flesje van 120+4 En tussendoor drinkt ze ongeveer 250 ml water of thee
Wat drinkt ze weinig opvolgmelk!! (of ben je een fles vergeten te noteren??) Anders zou ik haar eerder nog een fles melk geven dan 250cc water/thee... Hier toen in ieder geval nog 3 flessen van 180/6 en verder vergelijkbaar menu als bij jullie!
Als ik jouw schema lees, denk ik juist: Wat eet dat kindje weinig! Haha, tja het maar net wat je kind zelf aangeeft, denk ik. Die van mij eet in principe alles op, wat ik hem voorzet. Maar hij is verder heel actief, dus ik ga er maar vanuit dat die babyvetjes vanzelf minder worden.