Dag allemaal!! Wat vinden jullie? Het kaartje echt voor alleen de baby, of mag er duidelijk op te zien zijn dat het om een broertje gaat? Bijv voorop Hoera! Een broertje! En ik heb een leuk tekstje gevonden: Ik ben zo blij! " De baby", dat ben jij! Ook heb je zulke schattige kaartjes met 2 figuurtjes erop, bijv 2 beertjes, broertjes. Maar ik twijfel of ik t dan niet teveel om mn zoontje laat draaien.... Tja hormonen he, alle keuzes zijn zoooo moeilijk. Wat vind jij?
Wij hebben op het kaartje alleen de naam van ons zoontje gezet en dus verder niet ‘broertje’ ofzo.. Maar we hadden het net zo goed wel kunnen doen. Weet eigenlijk niet goed waarom we dat niet gedaan hebben. Dus ik vind dat beiden kan. En je gaat op een forum meerdere meningen krijgen, maar het gaat erom wat jullie leuk vinden toch? Dus lekker doen wat jullie zelf willen
Eigen keuze denk ik zo, ik heb een versje aan de binnenkant staan. Daarin staat een verwijzing naar een klein zusje. Maar verder niks mee gedaan
Als ik toch eens wist wat ik leuk vind... Ik ben normaal van de hup hup, geen getreuzel. maar nu.....
Ik vind het juist wel leuk, maar wel heel persoonlijk. Dus ik denk niet dat wij de beslissing voor je kunnen maken Bestel gewoon een paar proefdrukjes en kijk waar je gevoel naar uit gaat
Ik ga er heel subtiel verwijzing naar doen, maar ik was ook helemaal gek op het geboortekaartje van een kennis. Daarin hield haar dochtertje op de voorkant een canvas vast en daarop zat een foto van haar nieuwe zoontje, super schattig! Hoe dan ook; het is een persoonlijke keuze. Ik denk echt niet dat er iemand het raar zou vinden als er duidelijk op staat dat t om een broertje gaat. Mijn ouders hebben mij het geboortekaartje voor mijn kleine broertje laten tekenen toen ik 4 was, daarop had ik ook iedereen getekent (dus alle kinderen, inclusief broertje en mn ouders).
Bij ons was het wel zoontje van... en broertje van.... Als je jezelf vermeldt als ouder, zie ik niet in waarom je oudste ook niet expliciet vermeld mag worden als broer of zus?
Wij hadden iets als ‘Dolblij en dankbaar met de geboorte van onze dochter en mijn zusje’ en dan daaronder haar naam.
Wij hebben elke keer een zinnetje gedaan. Bij de laatste was die vanuit de zussen geschreven. ‘Wij hebben jou lief, jouw hele leven lang’ - N., M. & V (hier stonden hun namen dan voluit) En de rechterbinnebkant; ‘Intens gelukkig zijn wij met de geboorte van onze dochter’
Ja, dat doen we inderdaad ook Maar meer of een tekstje " namens" hem of bijv hoera! Een broertje! passend is of niet
Ah zo bedoel je. Nee, dat hadden wij niet. Maar het had gekund, alleen was de tekst die we gekozen hadden daarvoor niet geschikt.
Wij hebben wel een verwijzing gemaakt ook al leven onze beide meiden niet meer. Kon het niet over mijn hart verkrijgen om ze niet te noemen. En ze blijven er altijd bijhoren.
Hier een kaartje met een grote broer en een klein broertje voorop, en een versje aan de binnenkant over broertjes
Helemaal niet gek dat je je zoontje erbij betrekt. Ik heb ook al een leuk kaartje gezien van een kindje die zo’n trekkarretje vast heeft waar 2 kindjes in zitten (of zoiets)
Lastige keuze. Is echt persoonlijk. Ik hou er zelf niet van. Wel zinnetjes als: ‘Blij met de geboorte van onze zoon en broertje’, maar geen gedichtjes vanuit broertjes of zusjes. Voor mijn gevoel draait het dan teveel om de broer/zus. Maar heel veel mensen doen het wel. Echt een persoonlijke keuze.
Wij hebben niet echt een tekst vanuit ons zoontje maar er komt wel ‘zo lief, zo klein en zo bijzonder, jij bent ons tweede wonder’ op het kaartje te staan. Vind iets over broertjes/zusjes ook niet verkeerd maar als het vanuit het kind word geschreven vind ik het vaak wat minder.
Precies dit! Wij zullen enkel “gelukkig zijn wij met de geboorte van onze zoon en broertje” neerzetten, verder geen enkele verwijzing naar onze dochter. Het is zijn geboorte, zijn moment, zijn kaartje. Wij willen dat dat enkel om hem draait en niet om zijn zus. Net als dat haar kaartje enkel om haar draaide. Gedichtjes enzo vanuit het andere kind vinden wij dus niks Maar gek is het niet, je ziet het erg vaak. Dus doe vooral wat jullie het leukst/prettigst vinden! Er is geen goed of fout
Helemaal eens met het bericht van @Sado Daarnaast vind ik het zelf vaak ‘gek’ om een gedichtje te plaatsen vanuit een broertje of zusje. Omdat deze dat zelf helemaal niet geschreven heeft. Alsof het broertje of zusje het opgelegd krijgt ofzo... Maar goed, dat is natuurlijk heel erg persoonlijk! Heel veel succes met de keuzes!