ik weet niet of ik het moet plaatsen maar hier komen de meeste mensen van het forum. Ik hoorde dit net op het nieuws bij radio 538 BabyBjörn roept eetlepels terug dinsdag 16 januari 2007 11:15 (Novum) - De eetlepels met lange steel van het merk BabyBjörn voldoen niet aan de veiligheidseisen. Het bedrijf heeft de laatste jaren elf klachten gekregen over stukjes plastic die van het lepelblad afbrokkelen, meldt de Voedsel en Waren Autoriteit dinsdag. Daardoor ontstaat verstikkingsgevaar. De eetlepel met lange steel is sinds 2001 wereldwijd zeshonderdduizend keer verkocht. Er zijn BabyBjörn geen ongelukken met de lepel bekend. De Zweedse fabrikant roept het product uit voorzorg terug. De lepel is in twee kleurencombinaties verkrijgbaar: blauw/rood en groen/geel. Consumenten die in het bezit zijn van het babybestek kunnen het product terugbrengen naar de winkel.
Ik heb die lepels ook, en het klopt dat na verloop van tijd het rubber van het plastic scheurt. Maar dat heb ik met al dat soort lepels gehad, dus zodra ze gaan scheuren vervang ik ze gewoon;..
Ik heb ze van Nuby en daarbij scheurt na een tijd het rubber ook van het plastic, ben er niet tevreden over.
die warmtelepels zijn van nuby, die heb ik ook, en het topje vooraan scheurt na een tijdje altijd. bij allemaal! dan vervang ik ze ook gewoon! alleen nu voor goedkopere, heb geen warmtelepeltjes meer nodig! (gelukkig, scheelt een boel in de prijs)
neem aan dat ze dat dan niet bedoelen als het bij allemaal gebeurt anders zou er geen een aan de veligheidseisen voldoen