Jouw tip tegen kriebelhoest

Discussie in 'De lounge' gestart door Mythique, 21 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Ik ben verkouden en wordt helemaal gek van de kriebelhoest. Overdag gaat het wel, genoeg drinken, regelmatig eten. Maar 's avonds in mijn bed lokt elke ademteug een hoestbui uit. Ik slaap heel slecht en begint echt z'n tol te eisen.

    Wat kan ik hier nou voor kopen of aan doen zodat ik makkelijker in slaap val?
     
  2. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Hier ook, echt een verschrikkelijke nacht gehad. Ik gebruik altijd trachitol, deze was nu op :( toen maar muntdrop gehaald beneden. Hielp nog iets.
    Anders codeine maar dat is op recept.
     
  3. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.498
    24.375
    113
    Mijn hoofdeind schuiner zetten. Doe ik ook bij de kinderen (dan stop ik dikke ordners of gestapelde handdoeken oid onder hun matras
     
  4. Indiana

    Indiana Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.036
    1.271
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Codeine, even de huisarts voor bellen maar werkt..
    En ik doe als ik echt gek word een dropje in mn mond, dat lijkt bij mij ook wel te minderen (je hebt van die grote wybertjes)
     
  5. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Codeïne dus... helaas is het weekend :mad:.

    Ik heb inderdaad dropjes naast m'n bed en die helpen wel goed bij een zere keel maar die prikkel komt elke keer weer terug.

    Zal iig trachitol halen en even kijken of ze wat met codeïne hebben bij de drogist.
     
  6. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.171
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ze hebben bij de etos eigen merk pilletjes tegen hoest. Dat werkt super goed.

    Wel alleen de deur uit als je negatief bent getest op corona ;)
     
  7. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.052
    4.256
    113
    Je kunt noscapect tabletjes halen. Die helpen hier goed, misschien dat dat verlichting brengt . En anders maandag de huisarts bellen voor codeïne
     
    pippa26 vindt dit leuk.
  8. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Daro retard capsules is hier echt het enige dat helpt. Bijna nergens meer te krijgen dus heb 5 verpakkingen online besteld.
     
  9. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    Natterman bronchium extra sterke hoestdrank. Bevat ook codeine. Verkrijgbaar bij de apotheek.

    maar dit werkt niet zo goed als de codeine tabletten ....
     
  10. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    https://www.efarma.nl/daro-retard-capsules-29-5-mg/13900722

    Alleen hier is het nog te krijgen. Verder nergens. Innemen met water en na 15 min werkt het. Werking is bijna 8 uur.

    Hier al vaker van alles geprobeerd, noscaprct, hoestdrank etc, niks werkt behalve deze.

    Het gaat uit de handel omdat als je er 10 tegelijk van inneemt het een stoned effect geeft en drugsgebruikers dit dus kochten. 2 jaar geleden overal te koop, toen alleen apotheek maar nu dus ook niet meer. Online op efarma nog wel, verder nergens meer.
     
  11. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Waar woon je? Ik heb die daro op voorraad eventueel....
     
  12. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    Daro hielp hier overigens helemaal niets..... krijgt ook vrij gematigde reviews online bij mijn medicijn.nl
     
  13. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #13 Devilschase, 21 nov 2020
    Laatst bewerkt: 21 nov 2020
    Dat is volgens mij de darolan dextromethorfan drank. Mensen hebben het over een drank en over een smaak die smerig is. Bij de reacties over de tabletten zijn de mensen wel tevreden over de werking.

    Die drank werkte bij mij ook niet. De capsules daarentegen wel.
     
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Chocola schijnt ook goed te helpen. Proberen kan in elk geval.
     
  15. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    oh dat kan:oops:
    Ik heb zelf de capsules geprobeerd... maar helaas geen resultaat.
     
  16. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.296
    926
    113
    Vrouw
    Ook gaan neussprayen, ook als je niet mega verkouden bent. Maar snot zakt anders je keel in wat ook weer kriebelhoest geeft. Ook overdag slaapkamer goed schoonmaken. Stof irriteert anders ook weer.
    Noscapine, te koop bij kruidvat onder naam nodcapect helpt ook.
    En sabbelen idd. Mij helpt kauwgom ook altijd.
    Sterkte!
     
  17. Haje32

    Haje32 Bekend lid

    4 sep 2019
    574
    379
    63
    Vrouw
    Deze inderdaad. Het helpt bij mij niet volledig, maar dempt wel.
    Ik heb ze de laatste keer nog bij de apotheek kunnen kopen. Bij de drogist waren ze niet meer te koop. De apotheker had het over dat het op een bepaalde manier of hoeveelheid als een soort drugs gebruikt kan worden. Geen idee of het klopt, maar daarom wordt het geregistreerd nu.
     
  18. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.947
    12.420
    113
    Vrouw
    Vaporub onder de voeten smeren en lekker dikke sokken aan doen!
    En verse tijm thee maken
     
  19. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.271
    19.023
    113
    Vorig jaar maakte ik hoestsiroop van koolraap. Was er aanvankelijk ook sceptisch over maar het werkte super! M'n hoest verminderde al binnen een paar uur.
    Gewoon koolraap schillen, raspen en mengen met wat honing.
     
  20. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Ik zou eerst trachitol proberen... codeine is echt een paardemiddel, je voelt je kriebelhoest niet meer, maar de rest van je lijf ook een stuk minder :) Het beïnvloedt ook de rijvaardigheid. Ik heb het vorig jaar voorgeschreven gekregen en ik kreeg echt een soort van bad trip ofzo... had ik eerst nachten niet geslapen van de kriebelhoest, daarna kon ik niet slapen omdat mijn lijf ineens niet meer van mezelf was:$
     

Deel Deze Pagina