Oeps, mijn hond is onverwachts zwanger.

Discussie in 'De lounge' gestart door Meisje93, 24 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Oh jee...Wat een schrik maar wel leuk.
    nou dan maar snel laten steriliseren als de baby’s er zijn!
     
  2. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.725
    5.363
    113
    Ik zie 4 ruggegraatjes. Dus als er geen verstopt liggen zijn het denk ik 4 puppy’s.

    Ik snap dat je geschrokken bent. Was het de bedoeling ooit een nestje te willen hebben aangezien ze niet gesteriliseerd is?
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  3. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Wat gaaf! Ben benieuwd :D geen tips helaas.
     
  4. Keessie

    Keessie Actief lid

    8 jul 2014
    358
    406
    63
    Vrouw
    Trotse melkvee boerin!
    Achterhoek
    Ga filmpjes kijken van naderende bevallingen bij honden. Probeer te leren hoe te herkennen dat je moet ingrijpen bij de bevalling . Een beagle is heel wat kleiner dan een rottweiler, die hbn n wat grotere bredere kop. Puppy’s in het vooruitzicht is leuk maar eerst moeten ze er nog uit. Zorg dat je spullen in huis hebt voor bij de bevalling. Incontinentie matten zijn handig, garen om evt een navelstreng af te binden, Ook bij dieren gaat het niet altijd vanzelf. Glijmiddel om evt te helpen als t niet lukt met een pup die net iets te groot is. Energie rijk voer voor je hond tijdens de bevalling, ze kunnen ook eclampsie krijgen. succes !
     
  5. Keessie

    Keessie Actief lid

    8 jul 2014
    358
    406
    63
    Vrouw
    Trotse melkvee boerin!
    Achterhoek
    Oja een konijnenren banjeren ze zo doorheen. Een degelijke puppyren is met x rottweiler niet overbodig. Misschien kan je er via via 1 huren of lenen.
    Ook vanaf dat ze uit de werpkist gaan is het fijn ze ergens( ren) in te houden , ze slopen anders je hele huiskamer.
    Ook is het handig om een stuk zeil bij de kwantum te halen voor in de ren, bescherm je je vloer mee.
     
    Hopmarjanneke vindt dit leuk.
  6. Toverbal

    Toverbal Fanatiek lid

    9 mei 2012
    2.692
    900
    113
    Wat leuk! Ik ga je ook volgen.

    Zag toevallig vanochtend bij de action dat de zindelijkheidtrainingsmatjes in de aanbieding zijn. De mensen waar wij onze hond vandaan hebben, hadden deze op de kranten liggen. Als een hondje dan zijn behoefte had gedaan, verving zij het matje ipv de gehele krant. Wellicht vinden jullie dit ook handig.

    Edit: deze dus
    https://www.action.com/nl-nl/p/puppy-trainingpads-/
     
  7. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.425
    7.266
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Wat leeeuuuk, ik ga volgen haha. Super benieuwd naar de pupjes!!
     
  8. Dagda

    Dagda Fanatiek lid

    8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Waar zie jij de 4e ruggengraat dan?nieuwsgierig hahah.
    Onderste streepjes zijn ribben horend bij onderste ruggengraat (van onderste kopje rechts)
     
  9. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.613
    25.674
    113
    Vrouw
    Oh wat leuk dit :)
    Wil je een foto van de mama plaatsen?

    Dat worden vast superschattige pups :)
     
  10. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.308
    1.782
    113
    Vrouw
    Oh wat spannend! ik ga je ook volgen :)
     
  11. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.114
    113
    zonnetje2015 vindt dit leuk.
  12. Denise K

    Denise K Fanatiek lid

    11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Het is dat we net een baby hebben en ik makkelijk allergisch reageer, anders had ik er graag een overgenomen. Die snoetjes:cry:
     
  13. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.725
    5.363
    113
    Als het onderste ribben zijn dan zijn het er inderdaad 3.
     
  14. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Oeeehhh komen er toch ook weer kleintjes bij bij jullie :p.
    Ben benieuwd wanneer ze gaan komen. Kom maar door met de foto's van die snoeties :D
     
  15. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Flashbacks naar een paar jaar terug! Onze hond is tijdens onze vakantie in een pension geweest, ze was loops maar bij het pension geen probleem, ze zou alleen loslopen bij andere teefjes. Nooit meer aan gedacht en opeens vond ik onze hond erg dik, geen idee opeens viel het op. Na voelen leek het te bewegen in haar buik. De volgende dag naar de dierenarts geweest, die zag het meteen, ze zei ze is drachtig en al ver ook! Toch een röntgenfoto gemaakt en ze telden 8 of 9 pups. Een week later waren ze geboren.

    Blijkbaar toch een reu doorheen geslipt, we weten dus ook niet wie de vader van de pups is. Ik vond het echt heel erg schrikken, had een peuter van 3 en net een baby van 6 maanden. En dan even 8 onverwachte pups erbij in de winter! 7 zwarte en 1 bruine terwijl onze hond spierwit is! Gelukkig heeft het pension alle bijkomende kosten betaald en een bevallingskist, warmtemat etc geregeld.

    Het was hard werken, maar zo leuk! Hield alles precies bij, hoeveel ze wogen en aankwamen enzo. Vond het echt genieten en hoe ouder ze werden hoe leuker, baasjes voor ze uitzoeken en veel puppy bezoek vond ik ook leuk! Zo leuk zelfs dat we daarna nog een keer een gepland nestje (dan wel met stamboom en volgens alle regels) hebben gedaan.

    Succes! Ik ga je ook volgen! Onze hond net na de bevalling (was in 2016).

    20161113_094803-1.jpg
     
    Mim89, hummeltje5, ellessinia en 16 anderen vinden dit leuk.
  16. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Leuk hoor. Wel een bijzondere combi een Beagle met een rottweiler;)
     
  17. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Jeetje dat is zeker schrikken.
    Wel een idee wat voor ras erop heeft gezeten;)
     
  18. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    De kanshebbers waren een bruinwitte boxer, een zwarte duitse herder en een Markiesje. We dachten de herder, maar op 2 na hebben ze allemaal flaporen :roflmao: dus blijkbaar toch niet. Of er zijn meerdere honden aan het werk geweest misschien, dat is wat wij denken. Gelukkig waren we vanaf het begin heel open naar de kopers, ze wisten dus waar ze aan begonnen.

    Hier 3 foto's van de pups uit het nest, compleet verschillende honden. Een dog achtige, een flatcoatachtige en een echte herder.

    Screenshot_20200924-191845_WhatsApp.jpg Screenshot_20200924-191900_WhatsApp.jpg Screenshot_20200924-191827_WhatsApp.jpg
     
    Kanarie, hummeltje5, Vitamientjuh en 14 anderen vinden dit leuk.
  19. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    wat leuk, is het een keeshond? Of zeg ik nu iets heel raars?
     
    Majo1983 vindt dit leuk.
  20. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Oh nee. Ben ik dan echt de enige die denkt weer zo’n oops nestje? En dan een rottweiler als vader en een beagle als moeder..
    Arme moederhond.. daarbij een zeeer pittige kruising. Beide zijn toch wel honden met zeer pittige karaktereigenschappen. En bij beide rassen komen allerlei ziektes en afwijkingen voor.

    lees je goed in over de bevalling en trek vooral op tijd aan de bel als het lang duurt. De vader is van een veel groter formaat dan de moeder en dit kan serieuze problemen geven bij de bevalling. Zeker als het je eerste nestje is en je onbekend bent met bevallingen bij een hond.
    Ken je toevallig een fokker of nog contact met de fokker van je eigen hond? Misschien kun je daar wat informatie vragen.
    Hou rekening met de kosten mocht een keizersnede nodig zijn. voor je pups naar een nieuw baasje gaan komen er ook best wat kosten bij kijken.

    hier een uitzetlijst:
    Zorg vooral zsm voor een goede stevige werpkist om verdrukking te voorkomen. Je hond moet hier ook nog aan wennen.
    https://thedutchgeneration.com/2019/01/25/benodigdheden-nestje/

    Daarbij is het handig om naast je hond te slapen om goed op te merken wanneer het gaat beginnen. Heeft je dierenarts tips gegeven of hoe lang het bijv mag duren voor je moet gaan bellen. Het formaat pups kan best een probleem zijn voor je beagle.

    denk aub niet te makkelijk hierover. Als je het goed wil doen is het heel veel werk en echt niet alleen maar leuk.
    En alvast gedacht over sterilisatie. Er zijn al zoveel honden die een baasje zoeken.

    succes hopelijk gaat alles gewoon goed en heb je straks gezonde pups en een gezonde moeder. Wees wel voorbereid op slapeloze nachten en veel herrie. Niet normaal hoeveel geluid er uit pups kan komen.
     
    Summerbelle, LaVitaBella, Beelzebub en 5 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina