Hallo allemaal, even een vraagje voor de ervaringsdeskundigen over een paar weken (ben er nu nog lang niet aan toe, maar dacht er ineens aan) gaan we de kerstboom weer zetten onze kleine man is dan 17 maand en het is me er eentje. hij zit echt overal aan, als het niet mag is het extra leuk, stilzitten kent hij niet en hoe lomper hoe beter erg leuk over het algemeen, maar ik zie er een beetje tegen op als de kerstboom staat. ik zie het zo gebeuren dat hij er ballen uit gaat trekken (gelukkig zijn ze tegenwoordig onbreekbaar) of als hij er langs "rent" dat hij even niet uitkijkt en zo een duik neemt hebben jullie tips of hoe deden jullie dat???
plastic ballen, duidelijk maken dat het niet mag. En als hij echt de boel terroriseert: desnoods geef je hem een heel klein ieniemienie-boompje (zo eentje die je ook in je auto op het dashboard kan doen ofzo), waar hij dan wel aan mag klooien. Verzin ik trouwens nu ter plekke, want die van mij is te braaf voor woorden, dus geen last van gehad
Ik ben benieuwd naar de reacties! Hier hetzelfde, en ik zit nog te dubben over die hele boom. Echte/neppe, en gaat dat goed komen... Aan de andere kant heb ik er wel een heel mooi plekje voor, dus ik wil er wel eentje!!
mijn dochter is en was van de categorie: ik zit overal aan, vooral wat van papa en mama is. Naar de kerstboom heeft ze nog geen vinger uitgestoken. Ik heb de boom vorig jaar wel opgezet in haar middagslaapje, dus dat ze er niet constant bij is, maar ze komt uit bed en hij staat er ineens.
Mijn dochter moet ook overal aankomen, en toch zetten we een boom. Ze moet het maar leren. Wij zetten een nepperd, wegens een kat die erin kruipt Verder hebben we onbreekbare ballen. Als dit echt niet werkt, kopen we haar een eigen boompje met versiering. Kan ze daarmee spelen. Wij zijn nu al aan het aftellen naar het begin van de kerstperiode
we hebben een nepboom, met van die onbreekbare ballen en als er wel wat sneuvelt, ach dat geeft dan ook niet. maar zo'n miniboompje voor 'm zelf is wel een leuk idee!!! en idd misschien valt het wel mee en is hij voornamelijk onder de indruk van zo'n megading in de woonkamer, hahaha...
Tip: een boom uitzoeken die het meeste prikt. Zodra ze aan de prikkende naalden zitten is het vast niet leuk meer. Probleem is alleen dat die hele goede kerstbomen die naaldvast zijn ook hele zachte naalden heeft. Ik zit nu ook een beetje te dubben wat ik moet doen. Een boom die voor Kerst al kaal is maar wel goed prikt of eentje die mooi blijft maar met Kerst leeg is omdat de ballen er uit gesloopt zijn
hier hebben we gewoon een echt boom en echte ballen. het is heel simpel hij heeft er gewoon af te blijven. vorig jaar ging het goed dus ik verwacht nu ook niet heel veel problemen
Als je een echte mooie naaldvaste boom wilt, moet je een Nordmann spar nemen. Ze zijn wel duur. Hier zo'n 40 euro voor een boom van 1,80m.