Vraagje.. Ik heb afgelopen maandag 10 november mijn spiraal laten verwijderen. Ik was gewoon niet zo blij met dat ding.. De dag voor het verwijderen namen mijn man en ik het er nog maar even van omdat je na het verwijderen met condooms of iets anders moet gebruiken om je veilig te stellen... Ik ben dus gewoon naar de huisarts geweest en heb hem laten verwijderen.. En toen kwam ie binnen.. De dag ervoor nog onbeschermd gevreeën en o ja hoe lang leven zaadcellen ook al weer juist.. Zo'n 72 uur als het niet langer is... (Krachtzaad) ik heb tijdens de mirena gewoon gemenstueerd en voelde altijd duidelijk mij eisprong.. Mijn huisarts vroeg ook niet even hoe lang het geleden was dat we gevreeën hadden... Wordt ik nu zwanger..?? Stiekem lijkt het me wel leuk maar nu niet super praktisch.. Moet ik een test doen en zo ja wanneer...
Hoeft niet kan wel , wat ik begrepen heb van Google. En test zal ik over een week of 2 dien als je nog niet ongesteld zou zijn geworden
Ik zou gewoon even je menstruatie afwachten en dan kun je altijd nog de week erna een testje doen. Bij de gyn hier gaan ze altijd keurig hun vragenlijstje af
Ik heb wel gespannen borsten en roze afscheiding dat nu gestopt is... Dit gebeurde ook bij het beging van de zwangerschap van mijn dochtertje.. Misselijk.. Vreselijk moe..
hm 6 dagen geleden dus, dus in principe nog wat te vroeg voor kwaaltjes. of het moet dan net ingenesteld zijn. ik zou zeggen wacht nog een aantal dagen en probeer dan een testje als je je niet zeker bent
Kwaaltjes nu zouden ook veroorzaakt kunnen worden door verandering in hormonen door het verwijderen van de mirena.
Niet waar moli je kan een eisprong hebben met een Mirena toch? Ts hoe waren je cyclussen? Zat er een regelmaat in? Weet je niet waar je ongeveer zat misschien kwa eisprong? Roze verlies kan ook zijn omdat je Mirena eruit is gehaald natuurlijk
Wat mij verteld was bij het plaatsen van een mirena is dat er wel een eisprong kan zijn maar eigenlijk tegen gegaan moet worden ivm de hormonen. de klachten die je nu hebt kunnen ook komen omdat je hormoonlevel veranderd omdat het spiraal er uit is. Zelfde voor het roze verlies. Is vrij normaal dat je wat roze/bloedverlies hebt na het verwijderen. Wil je zeker zijn even een testje doen.
Zeker weten was dit mijn eisprong! Die had ik altijd.. En gewoon met regelmaat een cyclus van 28-29 dagen. Nu terug gerekend was ik 27 oktober ongesteld geworden dus het spiraal is op 1 van de meest vruchtbare dagen verwijderd.. Aangezien je meteen vruchtbaar bent den ik dus dat de kans redelijk groot is.. Nu ben ik nog niet ongesteld en heb ik nog steeds dezelfde kwaaltjes.. Maandag zou ik een test kunnen doen.. Toch spannend!
Vergis je niet met de kwaaltjes hoor, toen die van mij eruit werd gehaald voelde ik me ook zo ontzettend zwanger, maar was niks. Er is en blijft idd een kansje dat je zwanger bent, succes met testen
Ja ik denk dat ik vanavond of morgenochtend ga testen.. Nog steeds geen enkele tekenen van menstuatie.. Toch vreemd en spannend... Normaal voel ik het duidelijk aankomen 1-2 dagen van te voren...
In de week voordat de Mirena verwijdert wordt kun je beter geen sex hebben als je niet zwanger wilt worden. Staat in het infoboekje en de bijsluiter.
Nou ik heb daar dus echt niet bij stil gestaan.. Terwijl ik daar normaal super voorzichtig mee ben. Misschien was het wel fijn geweest dat de doktersassistente dat nog even aangegeven had bij het maken van de afspraak voor het verwijderen.. Maar weet je... stel dat ik zwanger blijk te zijn vind ik het fantastisch en ga ik er hoe dan ook voor en ga ik er van begin tot eind van genieten!! Je leven loopt toch nooit zoals je gepland hebt..
Vanavond toch nog een test gedaan en zoals het nu lijkt ben ik niet zwanger. Verder zien we het wel.. Ik heb nog niet zo lang een nieuwe baan dus het is ook wel weer goed zo