Ik heb een pakket verzonden via mp. Verzenden op eigen kosten en risico zeg ik altijd. Nu was mevrouw heel boos ik had het niet verzonden. De bewijzen heb ik in huis en ik heb haar de track en trace gemeld. Ik heb navraag gedaan contact met haar onderhouden en een onderzoek laten starten vandaag uitsluitsel pakket is foetsie. Nu heb ik hele dag al huis vol familie door verjaardag. Maar wil haar morgen even mailen met dit bericht. Wat moet ik nu doen? Ik weet dat ik het verzonden heb heb mijn bestvgedaan baal er net zo hard van en heb bewijs. Kosten waren 15 euro plus verzendkosten. Ik ben het product ook kwijt. Is het netjes als ik uit coulance 7, 50 terug stort? De helft van het aankoopbedrag!
Tsja, ik vind pech is pech.. Je kunt bewijzen dat je het verzonden hebt met de T&T code, en dat de post het kwijtraakt, kun jij verder ook niks aan doen..
Je hoeft niets te doen, je hebt het verzonden, je hebt bewijs, dus dan vind ik 7,50 terugstorten zeer netjes...
Dit. Maar als jij je beter voelt bij de helft terugstorten dan zou ik dat alleen maar heel erg waarderen!
Ik ben het eens met Micchan en zou ook niet de helft terugstorten. Je kan aantonen met t&t dat je het verzonden hebt
Jij hebt aan je plicht voldaan (bewijs), da's t risico van verzenden.. Anders had ze het op moeten halen als ze dat risico niet wilde lopen.
Mijn man zegt is het risico en ik twijfel. Weet niet wat gebruikelijk is ik snap day mevrouw baalt maar dat doe ik ook. Twijfel twijfel twijfel
Heel eerlijk?? Ik zou in dit geval echt geen geld terug storten. Zij heeft het risico genomen door jou te vragen het pakket op te sturen, en helaas pindakaas heeft de post er weer eens een zootje van gemaakt. Kun jij niks aan doen. Zou wel ff een kopie van je verzendbewijs maken en dat haar toemailen zodat ze kan zien dat jij het écht het verzonden, maar daar zou ik het dan ook bij laten....
Is t risico van de koper, anders had Ze moeten vragen om verzekerd versturen . Zou haar inderdaad t en t code mailen ( niet opsturen zoals in ander topic want dan ben je t bewijs kwijt). In de toekomst kun je mensen voorstellen verzekerd te verzend en en anders eigen risico vermelden .
Als mevrouw nu vriendelijk was gebleven richting jou, dan had ik uit coulance nog de helft willen vergoeden. Maar als ze al respectloos begint te roepen dat je het niet verzonden zou hebben, kan ze t heen en weer krijgen wat mij betreft.
Ik zou haar aanraden bij TNT te gaan klagen en met de track&tracecode in de hand om opheldering te gaan vragen. TNT moet het maar met haar in orde maken. Hier kan jij niks aan doen, dus hou je er verder buiten is mijn advies. Als je geld gaat terugstorten lijkt het net of je er wel iets mee te maken hebt, dus dat zou ik niet doen.
Ik had haar t &t al gezonden en ook een mail van verzend en betalingsbewijs. Dus dit zou dan voldoende mmoeten zij ? Kijken hoe ze reageer
Ik denk dat ze bij PostNL wel eens mogen gaan onderzoeken of daar een rotte appel tussen het personeel zit. Dit gebeurt inmiddels toch wel héél erg vaak, dat pakketjes van Marktplaats (e.a.) niet aankomen. Er loopt er daar vast wel 1 die de spullen goed denkt te kunnen gebruiken en waarschijnlijk door te verkopen. Van `t voorjaar ben ik precies zo gevaren met een bakerslaapzak. Wel verzonden, nooit ontvangen.
Wat geeft tnt/post online dan aan, wanneer je de code invult? Als het goed is moet er dan staan waar het pakketje zich bevindt.
Maar op de t&t, wat staat er op? Pakket is al afgeleverd ofzo? Als zo is, dan moet de koper maar klaag indienen bij postnl.
Jij hebt je verzendbewijs, dus dan ligt het probleem bij PostNL. Als het als brievenbuspost was verzonden was jij, in tegenstelling tot wat ik hier vaak lees, wél verantwoordelijk (hoe vaak je ook in je advertentie zet dat het risico voor de koper is ). Dit hoef jij in mijn ogen niet op te lossen, maar PostNL. Ik zou die mevrouw daar dan ook gewoon naar verwijzen.
In de t&t als je die invoert blijft die blanco. Het postkantoor waar ik hem verzonden heb heeft na onderzoek kunnen aantonen dat die bij hun weg is gegaan. Dat kan ik schijnbaar niet zien. ( dit is wat ik terug gekoppeld krijg) Daarna ontbreekt ieder spoor. Ik heb al gezegd ik stap over naar dhl voor mij geen postnl meer. Ik voel mij er zo lullig over.
ik zou ook niks terug storten ik verzend al bijna alleen via dhl of ze willen percee dat ik het via tnt doe maar ik ben wel van mening verzenden op eigen risico en deze mvr is ook nog eens niet netjes tegen jou geweest had ik al helemaal niet gepikt
Heb dit een tijd terug ook gehad.... Mevrouw klaagde dat het pakket nooit is aangekomen terwijl ik bewijs e.d. had van verzending (zelfs mailtjes dat ik het geld ontvangen heb en dat het de post is gegaan)... Blijkt dat het bij een van hun buren is geleverd (kon de post nagaan!!!) maar dat zij het meldingspapiertje niet heeft gehad (of gevonden tussen de papierstapel, want woonde schijnbaar met meerdere mensen in dat huis) Dus wellicht nogmaals navragen bij post of het niet bij de buren is geleverd ja of de nee.. Maar anders geen geld teruggeven hoor! Je hebt je netjes aan de afspraak gehouden en doorgegeven!