pakket niet aangekomen bij koper wat nu?

Discussie in 'De lounge' gestart door senta, 12 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senta

senta Niet meer actief

Ik heb een pakket verzonden via mp. Verzenden op eigen kosten en risico zeg ik altijd.

Nu was mevrouw heel boos ik had het niet verzonden. De bewijzen heb ik in huis en ik heb haar de track en trace gemeld.
    Ik heb navraag gedaan contact met haar onderhouden en een onderzoek laten starten vandaag uitsluitsel pakket is foetsie.

Nu heb ik hele dag al huis vol familie door verjaardag. Maar wil haar morgen even mailen met dit bericht. Wat moet ik nu doen?

Ik weet dat ik het verzonden heb heb mijn bestvgedaan baal er net zo hard van en heb bewijs.
    Kosten waren 15 euro plus verzendkosten.

Ik ben het product ook kwijt. Is het netjes als ik uit coulance 7, 50 terug stort? De helft van het aankoopbedrag!

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Tsja, ik vind pech is pech.. Je kunt bewijzen dat je het verzonden hebt met de T&T code, en dat de post het kwijtraakt, kun jij verder ook niks aan doen..

3. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Je hoeft niets te doen, je hebt het verzonden, je hebt bewijs, dus dan vind ik 7,50 terugstorten zeer netjes...

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dit.

Maar als jij je beter voelt bij de helft terugstorten dan zou ik dat alleen maar heel erg waarderen!

5. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik ben het eens met Micchan en zou ook niet de helft terugstorten.
    Je kan aantonen met t&t dat je het verzonden hebt

6. PinkButterfly

PinkButterfly Actief lid

9 sep 2012
    441
    0
    16
    Jij hebt aan je plicht voldaan (bewijs), da's t risico van verzenden.. Anders had ze het op moeten halen als ze dat risico niet wilde lopen.

7. senta

senta Niet meer actief

Mijn man zegt is het risico en ik twijfel. Weet niet wat gebruikelijk is ik snap day mevrouw baalt maar dat doe ik ook.
    Twijfel twijfel twijfel

8. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Heel eerlijk?? Ik zou in dit geval echt geen geld terug storten. Zij heeft het risico genomen door jou te vragen het pakket op te sturen, en helaas pindakaas heeft de post er weer eens een zootje van gemaakt. Kun jij niks aan doen. Zou wel ff een kopie van je verzendbewijs maken en dat haar toemailen zodat ze kan zien dat jij het écht het verzonden, maar daar zou ik het dan ook bij laten....

9. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Is t risico van de koper, anders had Ze moeten vragen om verzekerd versturen .
    Zou haar inderdaad t en t code mailen ( niet opsturen zoals in ander topic want dan ben je t bewijs kwijt).
    In de toekomst kun je mensen voorstellen verzekerd te verzend en en anders eigen risico vermelden .

10. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Als mevrouw nu vriendelijk was gebleven richting jou, dan had ik uit coulance nog de helft willen vergoeden.

Maar als ze al respectloos begint te roepen dat je het niet verzonden zou hebben, kan ze t heen en weer krijgen wat mij betreft.

11. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Ik zou haar aanraden bij TNT te gaan klagen en met de track&tracecode in de hand om opheldering te gaan vragen. TNT moet het maar met haar in orde maken.
    Hier kan jij niks aan doen, dus hou je er verder buiten is mijn advies. Als je geld gaat terugstorten lijkt het net of je er wel iets mee te maken hebt, dus dat zou ik niet doen.

12. senta

senta Niet meer actief

Ik had haar t &t al gezonden en ook een mail van verzend en betalingsbewijs. Dus dit zou dan voldoende mmoeten zij ?

Kijken hoe ze reageer

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Dit

14. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Ik denk dat ze bij PostNL wel eens mogen gaan onderzoeken of daar een rotte appel tussen het personeel zit. Dit gebeurt inmiddels toch wel héél erg vaak, dat pakketjes van Marktplaats (e.a.) niet aankomen. Er loopt er daar vast wel 1 die de spullen goed denkt te kunnen gebruiken en waarschijnlijk door te verkopen. Van `t voorjaar ben ik precies zo gevaren met een bakerslaapzak. Wel verzonden, nooit ontvangen.

15. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Wat geeft tnt/post online dan aan, wanneer je de code invult? Als het goed is moet er dan staan waar het pakketje zich bevindt.

16. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Maar op de t&t, wat staat er op? Pakket is al afgeleverd ofzo? Als zo is, dan moet de koper maar klaag indienen bij postnl.

17. Jij hebt je verzendbewijs, dus dan ligt het probleem bij PostNL. Als het als brievenbuspost was verzonden was jij, in tegenstelling tot wat ik hier vaak lees, wél verantwoordelijk (hoe vaak je ook in je advertentie zet dat het risico voor de koper is ;)). Dit hoef jij in mijn ogen niet op te lossen, maar PostNL. Ik zou die mevrouw daar dan ook gewoon naar verwijzen.

18. senta

senta Niet meer actief

In de t&t als je die invoert blijft die blanco. Het postkantoor waar ik hem verzonden heb heeft na onderzoek kunnen aantonen dat die bij hun weg is gegaan. Dat kan ik schijnbaar niet zien. ( dit is wat ik terug gekoppeld krijg)
    Daarna ontbreekt ieder spoor. Ik heb al gezegd ik stap over naar dhl voor mij geen postnl meer.

Ik voel mij er zo lullig over.

19. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik zou ook niks terug storten
    ik verzend al bijna alleen via dhl of ze willen percee dat ik het via tnt doe
    maar ik ben wel van mening verzenden op eigen risico
    en deze mvr is ook nog eens niet netjes tegen jou geweest had ik al helemaal niet gepikt

20. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Heb dit een tijd terug ook gehad....

Mevrouw klaagde dat het pakket nooit is aangekomen terwijl ik bewijs e.d. had van verzending (zelfs mailtjes dat ik het geld ontvangen heb en dat het de post is gegaan)...

Blijkt dat het bij een van hun buren is geleverd (kon de post nagaan!!!) maar dat zij het meldingspapiertje niet heeft gehad (of gevonden tussen de papierstapel, want woonde schijnbaar met meerdere mensen in dat huis)

Dus wellicht nogmaals navragen bij post of het niet bij de buren is geleverd ja of de nee.. Maar anders geen geld teruggeven hoor! Je hebt je netjes aan de afspraak gehouden en doorgegeven!

Deel Deze Pagina