Hoi, Ik moet morgen weer voor het eerst mijn oudste zelf uit school halen. Zijn vader brengt hem in de ochtend met de auto. Het fietsje van mijn oudste zou mee kunnen in de auto... Ik heb een fiets met fietskar + babyschaal, dat is 15 minuten fietsen. Maar vanaf wanneer kan een baby in de fietskar? Of zal ik mijn baby in de draagzak doen, vind ik wel eng! Ik kan ook gaan lopen, alhoewel ik denk dat dat 40 minuten heen en 40 minuten terug is....Kan de middelste gelijk een middagslaapje doen... Hoe doen andere moeders dat met drie kinderen? Alvast bedankt voor het meedenken... Groetjes Jessica
Hoe ik dat doe? Ik woon gelukkig dichter bij school. Je kan voor +/- 40 euro bij een fietszaak (halfords ofzo) een babyschaaltje voor de fietskar kopen, of maxi cosi beugels. Wellicht ook op marktplaats te koop, bij jou in de buurt. Als je een draagzak eng vindt zou ik dat zéker niet doen!
denk dat de babyschaal veiliger is dan een draagdoek op de fiets. mag geloof ik ook niet. als je dan plots moet remmen zit je kind klem tussen jou en het stuur. staat er in de gebruiksaanwijzing van de babyschaal geen leeftijd? zie trouwens ook maxicosis in fietskarren
Je mag niet fietsen met een baby in een draagzak! Bij een hele kleine baby wordt een fietskar ook niet aangeraden (zelfs niet met babyschaal) vanwege het nekje. De schaal houdt namelijk wel de verticale schokken tegen maar niet de horizontale (drempels, onverwacht moeten remmen enz.). Maar dan nog liever in de fietskar dan in de draagzak. Dat is echt levensgevaarlijk, en ik vindt het wel geruststellend dan jij al aangeeft dat je het eng vindt.
fietsen met een draagzak is niet verboden, alleen afgeraden Als jij voorzichtig fietst met een fietskar, komt het wel goed hoor.
En wandelen mag ook niet, want stel je voor dat een stoeptegel te hoog ligt en daardoor het nekje teveel heen en weer wiebelt en het kindje er iets ernstigs aan over houd... Sorry hoor voor mijn flauwe opmerking, maar je kunt ook overdrijven is ook een vak....Maar das mijn mening...
Ik rij sinds mijn kleintje drie weken is wel eens met de fietskar hoor. Voorzichtig over de hobbeltjes. En ik weet dat het natuurlijk heeeel gevaarlijk is maar hier dus ook gewoon met de draagzak op de fiets. Er kan altijd iets gebeuren, maar als je goed uitkijkt is die kans klein. En ik vind het toch wel erg fijn om lekker met de kleine op stap te gaan! Ik maak me nooit zo druk om al die veiligheidsmaatregelen. Het lijkt soms steeds meer op Amerika, ietwat overdreven soms dnek ik...
Hehehe Tja, aan alles zitten "risico's, dus beter blijf je gewoon thuis, thuisblijfmoeder zal daar wel op slaan... Nee, zonder gekheid, ze zijn als fabrikant verplicht om voor de een in de 500 miljoen kans, dat er eventueel, misschien iets gebeurt, zich in te dekken. Als je je gezonde verstand gebruikt, weet je zelf heus wel hoe je je kindje het beste kan vervoeren (lees mijn eerdere post hierboven ) Anders doe je je kindje een helmpje op IN de maxi cosi, nou wat wil je nog meer! (behalve fietskar airbags)
Hallo! Nou mijn fietskar stond al een uur vantevoren klaar, toen de school belde dat Mees ziek was geworden...! Hij was in slaap gevallen in de klas! Toen heb ik snel even oppas voor de kleintjes geregeld en ben hem op de fiets gaan halen... Morgen zal hij nog wel ziek zijn, dus woensdag eens verder zien. Ik ga mijn baby in de fietskar doen, de middelste voorop en de oudste achterop. En dan heeeeeeel rustig fietsen... Als ik er een beetje aan gewend ben, mag mijn oudste zelf gaan fietsen... Groetjes Jessica
Ik heb het niet zelf verzonnen. Dus inderdaad, een flauwe opmerking. Fietsen gaat trouwens een stuk harder dan lopen.
Een babyschaal is juist verzonnen op zuigelingen mee te vervoeren en in een fietskar..Als die dingen zo slecht zouden zijn waarom mogen ze verkocht worden in nederland met alle strenge veiligheidseisen van tegenwoordig? Het Cb prijst het hier alleen maar aan, en onze Kinderartsen hier op het ziekenhuis, zien het kwaad er ook neit van in...die vinden fietsen met een draagdoek juist overantwoord..En zo heeft iedereen wel weer een praatje klaar staan... Mijn inziens nog steeds overdreven dus...Maar goed dat dit een forum is waar iedereen zijn/haar mening mag geven
Waarom mogen crocs verkocht worden? http://www.spitsnieuws.nl/archives/buit ... oeten.html Is al aardig lang bekend dat die gevaarlijk zijn. En dekbedjes voor baby's?
je kunt een baby ook in de maxicosi in de fietskaer vervoeren doen wij ook moet de fietskar wel een 5 puntsgordel hebben nadeel als de maxicosi erin zit kan er geen kindje meer naast
Wat een flut voorbeeld zeg...Dat kan netzo goed met een lange kinderjas gebeuren... Maar goed I`ve made my Point Iedereen weet zelf heel goed wat hij/zij voor heeft met hun kind/baby...
Ik moet mijn zoon ook elke dag ophalen van school met de kleine. Me man brengt hem in de ochtend. Ikzelf doe het lopend het is 15 minuten heen en 15minuten terug. Ik vind Nana persoonlijk nog te klein voor in de fietskar weet niet heb het idee dat ze heen en weer word geschud. Tuurlijk hobbelt een kinderwagen ook wat,maar niet zo erg als een fietskar na mijn idee.Denk dat dat puur tussen m'n oren zit. Denk dat je moet doen waar jij je goed bij voelt. Want ik denk dat het een kwestie van gevoel is. De 1 vind een kindje nog te klein of een fietskar te eng. Maar als jij denkt dat je het aandurft gewoon doen hoor!
Volgens mij is het officiële advies om kindjes jonger dan 3 maanden niet te vervoeren met de fiets (op welke manier dan ook). Draagzak wordt afgeraden omdat kindjes snel oververhit kunnen raken. Er is geloof ik 1 incident geweest met een kindje dat is overleden in een draagzak. Wordt hier al lekker 'flauw' gedaan over alle regeltjes ... maar veel van die regeltjes zijn er niet voor niets. Wat je er vervolgens mee doet is natuurlijk een tweede. Ik zou persoonlijk niet snel iets doen wat misschien slecht is voor mn kindje. Mirre is me te veel waard om mee te experimenteren ... of risico's te nemen. Ik zou dus lekker gaan wandelen. Gezond en je zegt zelf al dat je middelste dan lekker kan tukken. Prima toch?