pijnlijke gewrichten, handen moeilijk

Discussie in 'Gezondheid' gestart door piri piri, 20 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Ik heb al n tijd last van mijn gewrichten en houd ook best wat vocht vast helaas.
    Maar in mijn handen is t toch wel erg behelpen. Typen gaat nog, maar piepers schillen of iets kleins oppakken doet gewoon zeer...
    Voor t vocht in mijn voeten probeer ik al zoveel mogelijk mijn voeten omhoog en veel water drinken, maar mijn handen worden er niet minder gevoelig om.
    Eerst was t alleen s avonds. Maar nu sta ik er mee op....en ga dr mee naar bed:(
    Iemand tip ?

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    carpaal tunnel syndroom misschien?? komt vaak voor bij zwangere vrouwen.
    je kan proberen een tijdje een brace om je handen te dragen. bijv. alleen s'nachts. polsbeschermers die je gebruikt bij bijv. skaten zouden ook goed werken. (wel het ijzeren gedeelte eruit halen).

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier ook carpaal tunnel syndroom. Draag 's nachts speciale braces, overdag simpele polsbraces en de acupuncturist bestrijdt de pijn. Wel dode vingers, maar de extreme pijn is weg gelukkig.

Sterkte!

4. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Ik heb t ook, helaas nog eens in combinatie met reuma, die zich vooral uit in mijn vingers. Ik krijg ook geen fles open gedraait of zo. En veel pijn ja.

Het zijn de symthomen van carpaal tunnel syndroom, die gaan meestal na de bevalling, als t vocht afneemt, langzaam weg.

Nog een reden waarom ik wil bevallen ;)

5. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Thanx....alzie ik t nut van zo'n brace niet ......

6. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een brace kan rust geven zodat je minder pijn opbouwt. Wel gedeeltelijk gebruiken en ook je handen (onbelast) blijven bewegen. Desnoods in een bak warm water oefeningen doen.

Ik heb zelf artrose in mijn handen en maak bewuste keuzes wat ik wel en niet doe. Dus geen flessen opendraaien ( alles zacht dichtdoen, hulp vragen of de keukenhulp erbij pakken), niet zwaar tillen ( kan ook vaak met je armen of polsen. Kijk hoe je slaapt en zorg dat je handen s nachts echt ontspannen ( dus bv een brace gebruiken). Ik schil geen aardappels meer, dat doet mijn vriend of ik koop geschilde aardappels. En zo kun je nog veel meer verzinnen.

Lijkt allemaal misschien "flauw" maar als je in die dingen investeert gaat het vaak echt schelen!
    Succes.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    toch bewezen dat het helpt. een brace zorgt ten eerste dat je polsen rust krijgen. Bij carpaal tunnel syndroom drukt het vocht in je handen op het tunneltje waar je zenuwen en je pezen van je handen/vingers door lopen. dit zorgt voor krachtverlies en pijn. door zo'n brace kan je je handen niet buigen dus ook niet onbewust belasten. vandaar dat het ook aangeraden wordt om ze vooral 's nachts te dragen. 's nachts buig je vaak onbewust je handen of je gaat erop liggen waardoor het verergerd wordt.

8. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Thanx voor de info, ik dacht juist, mijn handen rusten net als ik...
    ik zal t morgen eens overleggen met verloskundige, dit schiet niet echt op.

Deel Deze Pagina