Eten met kerstavond

Discussie in 'De lounge' gestart door zonnestraal21, 22 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Al jaren gaan wij op kerstavond gourmetten. Lekker en 'makkelijk'
    Dit jaar mag ik kiezen dus wil het anders gaan doen haha.
    We houden van simpel en normaal eten. Maar wil het wel wat luxer, anders verpakken.

Tot nu toe heb ik
    - Tomatensoep of groentesoep met stokbrood. ( in een soort groot wijnglas:D )

- nog niets

- Spinaziestamppot ( 2 bolletjes) met gegratineerde vis of met gepaneerde schnitzel reepjes.

- nog niets

Lavacakejes met bolletje ijs en rode bessen.

Hebben jullie nog ideeen voor de andere 2 gangen?

2. Lanalanalana

Lanalanalana Fanatiek lid

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    misschien iets met vis? of iets met geitenkaas? zoek je een koud of warm tussengerecht? ik vind de combi zachte geitenkaas met honing en walnoten en bladerdeeg altijd geweldig. en daarbij een lekkere salade?

wat wil je op de tweede "nog niets" meestal komt na het hoofdgerecht direct het nagerecht. Misschien kan je na de soep een warm en koud voorgerecht doen.

Misschien alles in leuke kleine kommetjes en glaasjes opdienen?

Of misschien een amuse?

En koffie met goede bonbons na?

Had je zelf nog ideeen?

3. tantetoos

tantetoos Bekend lid

17 nov 2010
    619
    530
    93
    Misschien als tussengerecht een spoom maken?

4. zonnestraal21

Vergeten te zeggen noten/pindas mogen niet ivm allergieen..

Alles wordt inderdaad opgediend in leuke glaasjes, kommetjes.
    Koud/warm maakt niet uit.

Koffie hebben we inderdaad. er zijn maar 2 mensen die dat drinken dus wilde dat niet als 'gang' doen:D

Misschien beter om de 2e 'nog niets' weg te halen dan. Ik heb er geen verstand van haha maar wilde een keer wat anders dan dat eeuwige gourmet. Hebben we met 1e kerstdag ook al.:)

5. zonnestraal21

Nog een vraagje. Mijn zus en broertje hebben moeite met praten. Althans ze praten genoeg maar er komt vaak niets zinnigs uit. ( PPD-NOS )

Nu leek het mij leuk om alle 7 een actueel nieuwsbegrip / iets wat je bezig houdt op te schrijven ( tegen die tijd) en daar over te praten. ZOdat iedereen mee doet ipv 'groepjes'. Is dat leuk? of een totale flop?

6. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Het gesprek op deze manier gaande houden, lijkt me wat ongemakkelijk en geforceerd. Waarom niet gewoon praten en accepteren dat het niet altijd perfect loopt?

Als je er zo de nadruk op legt, lijkt het me nog alleen maar vervelender..

En... 'niks zinnigs' is wel wat gekleurd. Wellicht vermaken zij zichzelf prima met volgens jouw onzinnige gesprekken.

7. zonnestraal21

Het hoeft zeker niet perfect hoor. Dat zijn we namelijk niet. Het gaat ook niet om het gesprek gaande te houden maar om met zn alle aan het gesprek deel te nemen. Ieder dus hun mening er over te geven. Waardoor er ook naar hun geluisterd wordt. Het is zo dat hun dus weinig tot niets zeggen op z'n avond. Omdat ze met sommige dingen niet mee kunnen praten. Waardoor je groepjes krijgt. hun 2 praten en de rest. Met zulke dingen kunnen ze wel meepraten. Ik en mijn moeder hebben geen 'last' van hun. Alleen de rest van de groep vind het lastiger met hun om te gaan. Wat ik ook wel begrijp.

8. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

;););)

9. mama73

mama73 Actief lid

22 aug 2013
    195
    0
    16
    NULL
    NULL
    spoom als tussengerecht....dat is champagne met bolletje sorbetijs. de rand leuk opleuken met (gekleurd) suikerrandje

10. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Zou dan eerder een spel ofzo doen. Actueel nieuws is voor iemand met ppdnos niet perse hetgene wat jij actueel vind.

Verder zou ik ze lekker laten zijn wie ze zijn en geen verwachtingen hebben ;)

11. zonnestraal21

Nee het was de bedoeling dat het iets is wat hun bezig houdt en wat hun actueel vinden. Niet wat de rest vind;)

Een spel doen we net als gourmetten elk jaar vandaar dat ik iets anders wil. :)

12. zonnestraal21

Thanks voor de reacties! Heb de gerechten allemaal opgeschreven en ga het er met mijn man over hebben welke we gaan doen. Als er nog meer zijn hoor ik ze graag!

13. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    Get nee verplicht over een nieuwsonderwerp gaan lullen tijdens het kerstdiner.

Kijk daarna gewoon naar een goede leuke film ofzo of maak met mooi weer een wandeling of buiten een vuurkorf met warme chocomelk.

Maar goed ik hou sowieso al niet van geforceerde zogenoemde gezelligheid met die dagen... Heb er sowieso al niks mee dus dat ligt ook meer aan mij😉

14. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ik zou ook afhaken als ik geforceerd over een actueel nieuwsonderwerp moest praten! Wat een afknapper zou dat voor mij zijn! Nee hoor, ik wil lekker spontaan met mensen kletsen en lachen. En idd een film kijken of wandelen of spelletjes doen of gewoon de hele avond natafelen

15. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Nog even over het eten: wat wij altijd doen is dat ieder gezin een gang maakt en degene bij wie het thuis gevierd wordt doet dan het hoofdgerecht. Het voorgerecht, tussengerecht en nagerecht wordt verdeeld over de rest.
    En wij gaan altijd sjoelen ;)

16. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Wij hebben het sowieso over de actualiteit maar niets vervelender dan gespreksonderwerpen opgedrongen krijgen. Dodelijk voor de sfeer.

Deel Deze Pagina