bang voor vroeggeboorte

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door K30, 11 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. K30

K30 Lid

24 okt 2016
    9
    1
    1
    NULL
    NULL
    Hallo dames!

Ik ben 23,5 week zwanger van mijn eerste kindje en maak me de laatste tijd veel zorgen over een mogelijke vroeggeboorte...

4 weken geleden en 2 weken geleden heb ik licht bloedverlies gehad. De tweede keer werd ik doorgestuurd naar het ziekenhuis. Ze konden niet achterhalen waar het bloed vandaan komt. Maar aangezien de baarmoedermond goed dicht zit en de baby het goed heeft, was er niets om me zorgen over te maken.

Afgelopen nacht had ik een weeïg gevoel in mijn onderbuik, beetje zelfde gevoel als wanneer ik ongesteld moet worden, maar dan veel minder sterk. Ik was bang dat ik opnieuw bloed was verloren, maar niets te zien in m'n ondergoed. Toen even met een vinger gevoeld omdat ik wilde weten of daar misschien bloed te vinden was. Schrok me direct rot want m'n baarmoedermond ligt heel laag en staat een stukje open, ik zou er bijna een vingertopje naar binnen kunnen doen! Heb er niet verder aangezeten, weet ook wel dat dat eigenlijk niet echt goed is om te doen. Maar ben nu wel erg onzeker!

Durf de verloskundige niet te bellen omdat ik me ervoor schaam dat ik gevoeld heb van binnen. Het weeïge gevoel is ook weg en voel me nu gewoon weer net als anders. De baby schopt ook gewoon evenveel als normaal en heb geen bloedverlies of vreemde afscheiding oid.

Maak ik me nu zorgen om niets? Als ik niet had gevoeld had ik het niet geweten en aangezien ik me niet vreemd voel verder had ik me dan totaal geen zorgen gemaakt....

2. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou gewoon bellen, is toch logisch dat je je eigen lichaam even checkt? Ze krijgen weleens vreemdere vragen vermoed ik ;)
    Ik snap je angst heel goed hoor, als je eenmaal wat onrustige dingen hebt gehad blijf je net iets alerter.

3. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

25 sep 2014
    798
    24
    18
    Zou ook even bellen.. Maar mocht het nu weer goed zijn ook jouw angst met je vk bespreken. Zodat je wat meer rust krijgt.
    Snap je heel goed ben nu zwanger van de tweede en mijn eerste is te vroeg geboren, maar laat het wel los...

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Bel gewoon even en geef je zorgen aan! Je baarmoedermond kan in je zwangerschap ook wisselen, bij mij meten ze hem elke controle en soms is dat 3cm en soms 4,75 cm maar ik zie al wel flink verandering sinds de 20-24 weken. Je kan beter nu je zorgen uiten en bespreken als dat je morgen bevallen blijkt te zijn.
    Met jouw termijn kunnen ze overigens opnemen en behandelen, die grens ligt vaak op 23.6 weken dus als er door de verloskundige reden zou zijn je door te sturen is er genoeg mogelijk hoor!!

5. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oee ik denk altijd dat t slecht is om zelf te gaan voelen, lijkt mij dat je beter je vk even kan bellen bij twijfels etc.

6. Colalight

Colalight Bekend lid

13 apr 2016
    588
    1
    16
    Ik zou er zo min mogelijk aan zitten maar je hoeft je echt niet te schamen dat je aan je eigen (!!) lichaam hebt gevoeld hoor. Ik zou je Vk bellen voor een extra controle.

7. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee zo bedoelde ik het ook niet Colalight, meer dat ik denk dat je beter een professioneel iemand kan laten voelen omdat die het beste weet wat hij/zij kan voelen qua ontsluiting/verweking enzovoort. En als je al snel bloed verliest dan zou ik er persoonlijk voor kiezen om geen triggers op te zoeken, net als dat ik bij bloeden geen sex meer zou hebben bijvoorbeeld

8. K30

K30 Lid

24 okt 2016
    9
    1
    1
    NULL
    NULL
    Heb uiteindelijk toch maar de verloskundige gebeld. Zij vond het allemaal niet zo alarmerend. Ze zegt dat de baarmoedermond tijdens de hele zwangerschap verandert en zacht kan aanvoelen. Ontsluiting kan je volgens haar zelf niet voelen.

Ze vond het niet nodig om langs te komen en ernaar te kijken. 2 weken terug was de baarmoedermond immers nog potdicht en de hals mooi lang. Zolang ik geen krampen, heel veel harde buiken heb of bloed verlies hoef ik me geen zorgen te maken.

Maak me evengoed wel zorgen... maar ga er maar vanuit dat dit dus vrij normaal is.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.218
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou er maar gewoon vanaf blijven.
    Iedere zwangere maakt zich weleens ongerust maar ik vind je eigen baarmoedermond onderzoeken toch wel een dingetje.
    Ik vind het trouwens knap dat je erbij kunt komen .
    Ik zou het niet meer doen en het wee achtige gevoel zal vast komen door het groeien van de baarmoeder.

Deel Deze Pagina