dit is geen gewone harde buik toch?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door imke, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. imke

imke Actief lid

26 sep 2006
    187
    0
    0
    Verpleegkundige
    Uden
    Ik heb sinds een paar dagen iets vreemds..
    'sochtends is mijn buik gewoon soepel, maar tegen het einde van de middag begint hij steeds harder/strakker te worden. Lijkt op een harde buik maar die komt en gaat toch?Bij mij komt het maar gaat niet meer weg tot ik ga slapen en de volgende dag weer wakker wordt. Zo is het nu al 4 dagen.
    Kent iemand dit?misschien iets te maken met indalen of zo?
    Het doet geen pijn maar voelt net zo vervelend als een harde buik soms kan zijn.

Groetjes

2. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Doe je niet te veel? Ik ben nog niet zo ver als jij maar als ik te veel heb gedaan dan krijg ik vooral smiddags en aan het eind van de avond harde buiken. Laatst 4 uur lang om het kwartier :confused:

De VK zie dat ik het rustiger aan moest doen. Pas als ze pijn doen is het erg toch?

Groetjes, M

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dat gevoel heb ik al sinds week 20, is niets om je zorgen om te maken hoor. Misschien een teken dat je het rustiger aan moet doen.

4. Dushi

Dushi Niet meer actief

Heb ook de laatste dagen veel last van samentrekkingen van de baarmoeder. Ben te druk geweest en ben oververmoeid vanwege een paar slechte nachten.

Af en toe een uurtje liggen doet wonderen.

Verloskundige heeft het ook over een mogelijke groeispurt bij 5 maanden zwangerschap, dus dat is ook nog mogelijk.

Groetjes,
    Danielle

5. VickyS

VickyS Actief lid

11 okt 2006
    191
    0
    0
    België
    Daar had ik toevallig de voorbije dagen ook veel last van.
    's Morgens voelde ik niets en in de loop van de dag voelde ik zo'n druk en spanning in mijn onderbuik. Maar niet zoals een harde buik want dat komt en gaat.
    Ik moest mijn urine laten testen en ik heb een zware blaasontsteking wat die druk veroorzaakt. Dus misschien best ook even je urine laten checken ?

groetjes, Vicky

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Harde buiken hoeven niet te komen en gaan hoor, volgens mijn fysio kan het ook een paar uur duren. De spanning bouwt dan gewoon op. Zo kan het ook dat je buik hard wordt als je gaat lopen en pas ontspant als je gaat zitten ook dat is een harde buik, alleen niet in de algemene zin die iedereen kent als iets dat een paar minuten aanhoudt.

7. VickyS

VickyS Actief lid

11 okt 2006
    191
    0
    0
    België
    Met komen en gaan bedoelde ik ook niet een paar minuten hoor.
    Maar de druk die ik de voorbije dagen constant voelde was absoluut geen harde buik. Ik heb wel al harde buiken gehad door een inspanning of zo en zoals je zegt kan het wel eventjes duren vooraleer die terug ontspant.

Deel Deze Pagina