Vertrouwen in je lichaam na herhaalde miskramen...

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Lolieken, Jul 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    1,107
    1
    36
    Ik heb al véél steun gehad aan dit forum en ook aan deze rubriek. In het begin van mijn zwangerschap heb ik regelmatig bloed verloren maar dankzij deze rubriek en de steun ben ik terug in mijn lichaam gaan geloven... Op zes weken en een paar dagen kreeg ik een echo en jawel een mooi kloppend hartje en een termijn die klopt! Het bloed bleek te komen omdat het vruchtje nog niet hélemaal genesteld en ik kreeg ustrogan en het zou allemaal goedkomen...

Met ups en downs "spartel" ik deze periode door maar ik geniet vooral van het kleine grote wonder in mijn buik. Omdat mijn gyn verlof heeft (ook begrijpelijk) heb ik pas op 14 weken terug een echo.

Nu ben ik bijna 12 weken maar het blijft spannend. Ik heb eigenlijk geen problemen. Bloedverlies is gestopt en mijn lichaam schreeuwd het uit dat ik zwanger ben. Misselijk, kokhalzen, pijnlijke borsten, af en toe trekkerige buik, moe, zware benen (zou er ook van komen??)

Maar plots ben ik mijn vertrouwen kwijt. :( Omdat ik plots besef dat je lichaan ook signalen kan geven zelfs al is het mis. Stom ik weet het maar dat zit nu plots zo in mijn hoofd. :$

Zou dit vaak voorkomen? Vorige keer voelde ik me té goed en was het mis dus eigenlijk ben ik best blij met al die symptomen en toch ga ik plots twijfelen.

Heb nood aan advies van een deskundige.

Dankjewel!!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

het is normaal dat je vertrouwen soms weer inzakt, zeker als je eerder miskramen hebt meegemaakt.
    Gelukkig heb je weinig reden om je vertrouwen te laten zakken, de echo's waren goed, en de kans dat het dan daarna nog misgaat, is gelukkig minimaal klein.
    De symptomen die je hebt horen inderdaad allemaal bij het zwanger zijn. Eigenlijk hoef je pas bang te worden bij hevige buikkramp in combinatie met helderrood bloedverlies.
    Probeer je vertrouwen weer op te pakken en heb geduld tot je volgende echo!

Mirjam

Share This Page