Vriend zegt werk op

Discussie in 'De lounge' gestart door laravelk, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Mijn vriend heeft vijf weken wegens vorstverlet onbetaald thuisgezeten en mocht maandag weer beginnen. Dezelfde dag nog laat hij me weten dat hij er mee stopt en ander werk gaat zoeken. Wij hebben het geld ondertussen hard genoeg nodig en ipv te blijven werken bij het bedrijf tot hij iets anders gevonden heeft, stapt hij per direct op waardoor hij nu dus weer thuiszit. Omdat hij Belg is kan hij nog geen WW aanvragen dus een sociaal vangnet hebben we ook niet. Ik ben drie weken geleden bevallen, maar hij verlangt van mij nu dat ik ook maar parttime aan het werk ga naast mijn nog onafgeronde studie waar ik met kolven en premature baby ook niet aan toekom. :x :x :x Plus zolang hij thuiszit kom ik nog minder aan een ritme en mn studie toe. Ik ben even zo boos en hij op mij omdat ik hem een schop onder zijn kont geef.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou dat laatste zou ik zeker doen!! Waarom had hij niet kunnen blijven werken en ondertussen naar iets anders zoeken?

3. Only me

Only me Niet meer actief

Tsss, dat is niet echt slim op zijn lichtst gezegd. Waarom doet hij dat dan? Hij weet toch dat hij de verantwoording voor een kind en een moeder heeft?

Zal hem maar gauw gaan helpen om zijn baas lief aan te kijken of hij terug kan komen....

PS: die schop alsnog geven!

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Wat een waardeloze vent

Sorry hoor maar je zorgt toch dat er in elk geval 1 persoon een baan heeft. En dat jij dat nu even niet bent is logisch.

Een schop onder zijn kont inderdaad.

Waardeloos echt waar.

Vind heel erg voor je.

5. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Lekker slim dan van jouw vriend!
    Naast dat je net bevallen bent je ook nog opzadelen met de stress van geen geld....?
    Schop onder de kont en werken met zijn sodemieter!

6. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Oja,waarom moet hij boos zijn op jou?
    Omdat jij boos bent op hem?
    Kleuter...

7. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Zooo zeg... Dat is echt zó ontzettend dom! En dat is nog érg zacht uitgedrukt! Hoe ziet je vriend dit allemaal voor zich? In welk sprookje leeft hij? Ik zou hem maar eens even als de donder duidelijk maken dat dit écht niet kan!

8. tulip

tulip Niet meer actief

o wat naar voor je, zeker nu het belangrijkste even david is neem ik aan.

Een schop onder zn achterste is nog wel heel aardig. Waarom doet hij dat dan en ziet hij ook niet dat jullie het geld nodig hebben??

9. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Een harde schop tegen zijn luie reet, kom nou zeg je geeft toch geen baan op als je het geld hard nodig hebt

10. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Wat een sukkel. Hoe moeten jullie rondkomen?
    Bovendien als je zelf opstapt heb je sowieso geen recht op ww.
    Lekker verantwoordelijk zeg.
    Sterkte,..:(

11. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    ???????????? heeft hij last van verstandsverbijstering of zo?!!!

jemig zeg! stuur m ff gauw weg naar zijn werk. En dat hij niet thuis hoef te komen zonder gewerkt te hebben! jemig zeg! je bent 3 weken terug bevallen! de idioot!

12. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Is er soms meer gebeurt dan hij verteld?
    Anders is het wel een hele stomme actie van hem.
    Maar als hij thuis is kan je toch juist heel veel tijd in je studie steken? Hij kan koken en hele huishouden runnen.

13. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Waar is die met zijn kop tegen aangelopen:$
    Dat doe je toch niet je heb toch inkomen nodig, vind dit heel onverantwoordelijk van hem. Dit overleg je toch.
    Vanaf hier vast een hele harde schop.

14. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Jeetje!! Wat een onverantwoordelijk actie van hem!

Je hebt al genoeg stress met David, ondanks dat hij het ontzettend goed doet (ik lees en leef mee!) en dit zou je vriend niet nog eens op jouw schouders erbij mogen leggen.

Ik had 'm teruggeschopt naar zijn werkgever...hij mag wel even door het stof kruipen denk ik.

Hoe dan ook hoop ik echt van harte dat hij op welke manier dan ook heel snel ervoor zorgt dat deze stressfactor weggenomen wordt.

Jij moet je al kunnen concentreren, op je eigen herstel, op David (daar gaat erg veel tijd in zitten, ik spreek uit ervaring! Zoiets hakt er heel diep in) op het kolven en je studie.

Dat hij nu boos op jou is, is niet terecht! Tuurlijk, voor hem is het ook allemaal niet makkelijk. Hij is tenslotte ook ouder van een prematuurtje...maar hierover had hij even wat langer na moeten denken en al helemaal niet zonder overleg met jou mogen doen!

Sterkte hoor!

15. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

hmmzz niet echt een handige actie zeggen nooit je ouwe schoenen weg gooien voordat je nieuwe hebt!! en zeker in deze tijd..

mijn man is na 13 jaar trouwe dienst eruit geschopt en zit ondertussen 13 maanden thuis:( gelukkig krijgt hij wel ww..

en over dat ww al was hij nederlander geweest had hij nog geen ww gehad want als je zonder enige reden je baan zelf opzegt krijg je 9 van de 10 keer geen ww hoor..

ik had het niet gepikt hij had van mij een flinke schop onder ze reet gehad en vooral in jullie situatie!

16. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Niet slim van je vriend zeg....
    Ik neem aan dat jullie uk nog in het ziekenhuis ligt??
    Jij hebt het dus druk genoeg met voedingen geven,de zorgen om jullie uk,zelf herstellen,je studie die je af wilt maken.....
    Plus dat het even duurt voordat je weer in een "normaal" ritme zit als je een kleine hebt gekregen.

Als ik jou vriend was zou ik als een razende gek naar een arbeidsbureau gaan,en wat voor werk dan ook gaan doen zodat er geld binnen komt.
    Hij kan en mag niet van jou verlangen dat jij nu gaat werken,en als hij dat wel doet,is hij jou echt niet waard meis,sorry dat ik het zeg!

Even off-topic,hoe gaat het met de kleine??

liefs Peet

17. tulip

tulip Niet meer actief

ik dacht net ineens, net als nense, zou hij niet ontslagen zijn en dat niet durven zeggen tegen jou??? Een verantwoordelijke vader zegt toch niet zomaar zijn baan op?

18. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    jeetje in dat opzicht is je vriend wel erg dom hoor.

Ik vind dat ie niet echt zijn verantwoording neemt voor jullie gezinnetje.

Ja lastig nu hij moet maar heel hard gaan solliciteren of smeken dat ie toch zijn baan mag houden

19. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Wat een sukkel zeg. Nou had hij sowieso geen WW gekregen, belg of niet, omdat hij zelf opgestapt is..

20. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik had mijn vriend gevraagd of hij ze wel alle 100 op een rijtje had..

Meneer heeft er geen zin meer in? Ik heb ook wel eens geen zin! Hup, aan het werk!:x

Deel Deze Pagina