dwarsligging met 33wkn

Discussion in 'Zwangerschap' started by liza76, Nov 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. liza76

liza76 Lid

Jul 26, 2011
    41
    0
    0
    Vandaag een groeiecho gehad.. kindje groeit prima maar ligt wel overdwars in mijn buik
    Ik voel wel dat ie af en toe een beetje naar beneden draait maar draait ook weer lekker terug.
    Nu moet ik met 35wkn weer terug komen en als ie nog dwars ligt willen ze proberen te draaien.. gyn zei wel als het een mobiel kindje is zal ie ws weer terug draaien.

Als het met 35wkn niet lukt willen ze het met 38.5weer proberen en dan gelijk de vliezen breken.. lukt dit niet of draait ie dan alsnog terug wordt het een ks.

Iemand ervaringen met dwarsligging en draaipogingen?
    Ik heb altidj geroepen ik wil niet dat er gedraait wordt maar had dan gee nrekening gehouden met een dwarsligger meer met een stuit.
    Ik weet dat een keizersnede met dwarsligging ook niet al te makkelijk is dus zit nu wel ene beetje met een dilemma.

Ik hoop natuurlijk dat ie spontaan nog gaat draaien.. hij ligt nu ongeveer 3wkn zo denk ik

2. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

Jul 23, 2009
    1,037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Kindje van een collega lag ook dwars was wel t 2e kindje. Met 36 weken hebben ze het kind gedraaid met Suc6 t was geen.kleintje hij woog 8 pond bij de geboorte en is spontaan geboren met 39 weken. Een Suc6 verhaal dus haha Suc6 meid.

3. liza76

liza76 Lid

Jul 26, 2011
    41
    0
    0
    nou geukkig 1 suc6 verhaal..
    tis ons 3de kindje en heeft dus veel ruimte om zo te liggen.
    Vind het een heel eng idee hoor dat draaien, maar nog enger vind ik dat nu de vliezen breken en de navelstreng in het bekken zakt.
    tis gelukkig al weer makkelijker draaien dan met een stuit.
    Weet nog niet of ik het met 35wkn al wil laten doen.
    dan is mijn eigen gyn het niet die het doet.

nog meer met ervaringen?

4. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

Jan 27, 2010
    3,024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Mijn schoonzus had een dwarsliggertje, 2x geprobeerd te draaien, twee keer meteen terug gedraai. Maar ze heeft het helemaal niet als vervelend ervaren, ws ook omdat hij veel ruimte had het was wel de eerste bij haar. na de tweede poging is hij dus ook meteen terug gedraaid n toen meteen dezelfde dag nog een keizersnee.

5. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

Jan 27, 2010
    3,024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    owja als de volgende ook drwars zou liggen heeft ze altijd gezegd dat ze maar 1x laat proberen te draaien rond de 37, 38 weken en niet meer zo vroeg omdat ze zelf dus denkt dat het toch geen zin heeft. En bij haar kwamen ze er rond de 32 weken achter daqt hij dwarslag

6. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

Apr 7, 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    Hier ook gehad. Wij hebben een draaipoging laten doen maar die liep bijna fataal af. De hartslag van onze zoon zakte drastisch en herstelde zich niet meer (normaal een hartslag van 140 nu 60 en lager). Toen is er een spoedkeizersnede uitgevoerd waarbij ze begonnen voordat de ruggenprik voldoende werkte :$
    Het is een zeer kleine kans dat een draaipoging tot een spoedkeizersnede leidt, maar het kan dus wel gebeuren, daar moet je dus wel rekening mee houden. Ik ben super blij dat de draaipoging in een ziekenhuis was en niet bij een verloskundigepraktijk (daar zijn soms ook draaipogingen) want dan was het heel anders afgelopen.......

7. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    2,571
    1
    0
    Mijn dochtertje lag ook dwars maar is zo rond de 33 weken nog spontaan gedraaid in de juiste positie...Kan ook nog!

8. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

Sep 22, 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Hier een mannetje in mn buik die ook dwars lag maar is met 37,5 week toch nog zelf gedraaid en ligt nu gelukkig nog steeds zo dus hopelijk gaat jou kleine ook vanzelf nog draaien!

9. liza76

liza76 Lid

Jul 26, 2011
    41
    0
    0
    ik moet ook wel zeggen dat ik der erg huiverig voor ben hoor maar gelukkig loop ik al bij de gyn idd.
    als t al gebeurt ben ik al in het ziekenhuis..ik vind dus ook met 35wkn wel vroeg omdat er nog zoveel ruimte is voor die kleine om te draaien.. vooral omdat dit de 3de is.
    ik ga toch mijn eigen gyn nog eens bellen kijken wat hij ervan vind hij is het hoofd van de afdeling.
    Heeft ook mijn andere zwangerschappen begeleid dus vertrouw hem wel.
    wat mijn angst ook een beetje is dat het wel te draaien is maar vervolgens met de navelstreng in de knoop zit (om het nekje enz) kindjes liggen vaak niet voor niets zo als ze liggen.
    maar ja aan de andere kant als ik normaal kan bevallen ben ik ook erg blij.

pff wat een dilemma.. en ook nog kans dat mijn dochter van 4 de waterpokken krijgt tussen nu en een/twee weken ik heb t al wel gehad maar ja

Share This Page