Soortgelijke naam in omgeving.. wat doen?

Discussion in 'Babynamen' started by Rani, Dec 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rani

Rani Lid

Dec 9, 2010
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai Ladies,

heb het volgende probleem. We hebben al 8 jaar geleden namen bedacht voor als we ooit kinderen zouden krijgen. Nu is het zover, onze eerste kleintje. Nooit eerder in die 9 jaar die namen gehoord en nu in een half jaar soortgelijke namen. Eentje van een nicht daarvan het kind, en de ander van het kind van een neefje. Hoe irritant... grrr
    Het is niet dezelfde naam hoor, maar van de ene wordt het zo afgekort (wel anders geschreven) bijvoorbeeld Jordy ( uitgesproken als Djordie) en afgekort Jor en wij hadden dan bijv Yort ofzo en van die andere is de naam Jortsani.
    Nu is het wel zo dat we ze alleen bij gelegenheden zien maar TOCH irritant! Straks denken ze dat we het van hun hebben. Dit zijn trouwens voorbeelden van namen hoor, niet de daadwerkelijke namen, maar jullie snappen het principe.

we willen heel graag de naam houden maar ergens wel een grote twijfel. graag jullie mening.... please?

grtjs!

2. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

Nov 14, 2011
    9,867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Als ik zo lang van tevoren namen had bedacht zou ik inderdaad ook even balen, maar alsnog die namen doen. Je hebt ze immers niet voor niets al zo lang.. Dat zijn gewoon jullie namen, no matter what, lijkt mij!

3. Sjasje

Sjasje Bekend lid

Oct 12, 2011
    633
    1
    18
    Limburg
    Ik zou ook gewoon voor jullie naam gaan. Het is niet dat ze echt hetzelfde zijn en het is wel verder weg in de familie (achterneefjes)

Je zou, als je t fijner vind, met de ouders erover hebben/ een heads-up geven zodat je geen nare reactie/roddels krijgt.
    (in de lijn van, goh deze naam hebben we al heel lang, lijkt op die van jullie maar dat is toeval, maar is vast niet erg toch?)

Succes!

4. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook gewoon voor "jullie naam" gaan. Kan me voorstellen dat het na 8 jaar wel zo voelt in ieder geval. :)
    Je geeft zelf aan dat het niet precies dezelfde namen zijn en ik vind een kind van een neef/nicht ook nog voldoende ver weg. Als je broer of zus nou precies "jullie naam" had gebruikt zou het een ander verhaal zijn, maar dat is niet het geval.

5. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

Nov 15, 2011
    2,349
    2
    36
    Psycholoog
    gewoon doen. Ik ken in Engeland twee volle nichten die heten Ellie en Elsie XP ook nooit problemen van

6. Rani

Rani Lid

Dec 9, 2010
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reactie! We gaan het gewoon doen... denk ik. Het gaat idd om achterneefjes dus ver weg.

Thanks!

Grtjs

7. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Als het echt die soort namen zijn als in je voorbeeld zou ik het zeker doen. Jort vind ik best een nette naam, de andere twee een beetje ordi. Ik heb er dus niet het gevoel bij dat het vrijwel dezelfde namen zijn.

8. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou het ook gewoon doen, maar ik snap je gevoel, je wil niet als na aper gezien worden.

9. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Ik zeg doen!
    Als je eenmaal DE naam hebt.....Probeer dan nog maar is een andere naam te vinden waarbij je ook het gevoel krijgt van ''dit is DE naam!''.
    Dat is vrijwel onmogelijk.

10. Rani

Rani Lid

Dec 9, 2010
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, het voelt nu ook raar als ik een andere naam ga zoeken. Alsof ik onze eigen naam in de steek laat en vreemd ga met een andere naam en idd niks voelt zo goed als de naam die we in eerste instantie hebben.

It feels so natural, de namen die we al hebben... bedankt voor jullie mening!

-knuf-

11. Meissie2008

Meissie2008 Bekend lid

Feb 6, 2011
    769
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Holland, Drenthe
    gewoon doen meid...zijn jullie namen!!

12. misa

misa Niet meer actief

Gewoon doen! Niet meer twijfelen, daar ga je spijt van krijgen.
    Ten eerste is het de naam die je al 9 jaar hebt, ten tweede is het niet hetzelfde, ten derde zie je ze alleen bij gelegenheden.

Share This Page